سخن مشاورمرور و جمع بندیمشاوره های خودمانی

برنامه ریزی مطالعاتی کنکور ارشد برای تعطیلات عید

با سلام

در این روزها کم کم به تعطیلات عید نزدیک میشیم که مسلما برای خیلی ها میتونه نقطه پرتابی باشه تا بتونند جلو بزنند حالاا ین سوال پیش میاد که با ۱۴ روز عید چطور متونیم اینقدر پیشرفت کنیم ؟

توجه کنید که شما با یک  برنامه ریزی درست و فشرده در عید میتونید هم جمع بندی خوبی داشته باشید هم درس ها تا جایی که میخواستید جلو ببرید اما دقت کنید که بعد از این زمان یعنی بعد از تعطیلات عید به هیچ عنوان درس جدید نخوانید و تا جایی که می توانید از خودتان آزمون بگیرید مخصوصا ازمون های کنکور ۱۰ ساله اخیر.

داوطلبانی که از بهمن ماه شروع کردند و هنوز ۲ درس را به پایان نرساندند

این داوطلبان باید باید از الان شروع به مرور درس هایی که تمام کردند بکنند .توجه داشته باشید که درسی که برای گرایش شما ضریبش ۴ است را باید حتما تمام کرده باشید و شروع کنید به مرور آن و زدن تست هایی که تا به حال نزدید.برنامه این افراد باید به این صورت باشد که مثلا صبح ها تا ظهر درس های جدید را بخوانند و بعد از ظهرها شروع کنند به مرور درس هایی که تمام کردند.دقت کنید که من در مقاله های قبلی هم گفتم که در این برهه زمانی تست زدن بسیار مهم است پس سعی  کنید که اکثر تست ها سراسری را حل کنید مخصوصا تست های ۱۰ سال اخیررا.

خوب حالا بعد از اینکه دید که ۸۰ درصد از مطالبی که برای کنکور باید می خواندید را تمام کردید و مرور هم کردید باید سراغ آزمون گرفتن از خودتان بروید و از خودتان آزمون جامع بگیرید که بهترهه حتما از آزمون های ۱۰ ساله اخیر استفاده کنید.آزمون ها را کاملا مانند کنکور شبیه سازی کنید  و نقاط قوت و ضعف خود را در آزمون متوجه شوید و سعی کنید  به یه صورتی از بین ببرینشون.بهترهه آزمون ها را یک روز در میان بدهید  که روز بعد آزمونی که روز قبل دادید رو تحلیل کنید.

داوطلبانی که درس هار ا کاملا تمام کردند و در مرحله مرور هستند.

خوب باید به این افراد خسته نباشید بگم و بهشون بگم که با خطر بزرگی مثل خسته شدن روبه رو هستن و بهترهه ازش دوربشن و این یک ماه نیم مانده رو هم با انرژی به اتمام برسونند.

بهترین برنامه ریزی که برای شما دارم اینست که , درس ها رو کاملا مرور کند و حین مرور حتما تمام تست های سراسری رو حل کنید و اگر تست تالیفی دید که سطح بالایی داره حتما حلش کنید و نکته هاش رو در بیارید تا بتونید در این زمان سطحتون بالا ببرید تا  توانایی جنگیدن با سوالات سخت رو سرجلسه کنکور داشته باشید.

بهترهه از الان از خودتان آزمون جامع بگیرید مهم نیست چجور آزمونی میدهید اما بهترهه که این روزها خودتون کاملا در جو کنکور قرار دهید .صبح ها تا ظهر آزمون بدهید و بعد از ظهر ها هم به مرور خلاصه ها و تست زن بپردازید.

هر دو گروه دقت کنند که در این روزها بهترهه نهایت استفاده رو ببرند و با تمام قدرت فقط جلو بروند و به هچ عنوان به اینکه فلانی بیشتر من خونده سطحش بالا تر منه و خیلی از این حرفای ناامید کننده فکر نکنند. مطمئن باشید هر چقدر که تلاش کنید به همان اندازه هم به موفقیت میرسید البته اگر تلاش واقعی در جهت درست باشد.

با آرزوی موفقیت برای همه ی شما عزیزان

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. درود
    آیا در مقطع ارشد هم میشه وارد تربیت معلم شد؟
    چون در دوره کارشناسی تربیت معلم انتخاب نکردم

  2. ببخشید یه سوال دیگه هم داشتم آیا مثلا آزمون ۹۷ که بررسی شده و تستهایش هم حل کرده ایم می تونه به عنوان یک آزمون آزمایشی خوب برای ما باشه؟منظورم اینه که چون تستها را حل کردیم برای بار دوم راحتتر میتونیم پاسخ بدیم!

    1. اگر آزمون سالهای قبل مثلا ۹۷ رو کاملا(توجه کنید گفتم کاملا) بررسی کردید نیازی نیست دوباره این آزمون رو حل کنید همانطور که گفتم می تونید از کتاب ۳۰آزمون مدرسان استفاده کنید تا با سوالهای جدید تر آشنا شوید
      موفق باشید

  3. با سلام و وقت به خیر خانم مهندس گفتید که” صبح ها تا ظهر آزمون بدهید و بعد از ظهر ها هم به مرور خلاصه ها و تست زدن بپردازید” من تقریبا دو هفته هست که درس ها رو تمام و خلاصه نویسی کردم و هر سه روز یک آزمون از آزمونهای سالهای اخیر رو بررسی میکنم و پاسخ میدم و خلاصه هارو مرور میکنم با این سرعتی که دارم در مقایسه با نظر شما آیا سرعت مناسبی هست یا خیر؟اگر مناسب نیست چه راهکاری پیشنهاد می دهید؟ با سپاس

    1. سلام
      وقت شما هم بخر
      خسته نباشید ,سرعتتون خوبه اما با توجه به اینکه زمان کافی دارید سعی کنید تست های تالیفی بزنید و یا از کتاب ۳۰آزمون مدرسان استفاده کنید و تا جایی که می توانید سوالات جدید رو بررسی کنید.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا