راهنمای خرید و دریافت محصول

1-انتخاب محصول

01

 

02

2-ایجاد حساب کاربری و تکمیل خرید

03

3-تایید پرداخت

04

4-اتصال به درگاه بانک

05

5-پرداخت با همه ی کارت های بانکی عضو شتاب

06

6-تایید پرداخت و مشاهده مشخصات محصول

07

7-سوابق خرید

08

8-ایمیل دریافتی

09

 

راهنمای پرداخت اینترنتی:

پرداخت اینترنتی به پرداختن پول از طریق اینترنت، در قبال دریافت کالا یا خدمات اطلاق می شود به طوری که این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه و از طریق اینترنت انجام شود. در واقع خریدار با استفاده از کارت بانکی خود می تواند از اینترنت خرید کرده و و جه آن را همان موقع پرداخت نماید.
در حال حاضر بانکهای ملت، سامان، پارسیان، ملی، اقتصاد نوین و پاسارگاد این امکان را فراهم آورده اند که افراد بتوانند با استفاده از کارت بانکهای عضو شتاب، خرید اینترنتی انجام دهند. یعنی این بانک ها به عنوان دروازه پرداخت یا درگاه پرداخت یا در اصطلاح Gateway عمل می کنند.
بند فوق به این معنی نیست که فقط کارت های همین 6 بانک قابلیت خرید اینترنتی دارند، بلکه به این معناست که بانک های فوق امکاناتی را برای فروشگاه های اینترنتی فراهم کرده اند که از طریق دروازه پرداخت بتوان با کارت سایر بانک های عضو شتاب نیز خرید اینترنتی انجام داد. در حال حاضر امکان خرید اینترنتی برای دارندگان کارت بانک های ملی، صادرات، پارسیان، سامان، اقتصاد نوین، پاسارگاد، ملت، کشاورزی، توسعه صادرات، صنعت و معدن و بانک سینا فعال می باشد.
کارت بانک های تجارت، رفاه، سپه، مسکن، کارآفرین، سرمایه و پست بانک فعلاً قابلیت خرید اینترنتی ندارند.

 

اطلاعات مورد نیاز جهت استفاده از سرویس پرداخت اینترنتی

جهت استفاده از سرویس پرداخت اینترنتی، شما به یکی از کارتهای بانکی متصل به شبکه شتاب کشور و اطلاعات زیر نیاز خواهید داشت:

شماره کارت
رمز اینترنتی (رمز دوم)
کد اعتبار سنجی دوم (CVV 2 )
تاریخ انقضاء کارت

 

شماره کارت:

شماره کارت، یک شماره ی 16 تا 19 رقمی می باشد که بر روی تمامی کارتهای بانکی درج شده است.

 

رمز اینترنتی (رمز دوم)

شماره رمز اینترنتی، با شماره رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پردازATM وارد می نمائید متفاوت می باشد. برخی از بانک ها از رمز دوم کارت به عنوان رمز اینترنتی استفاده می نمایند و برخی دیگر رمزی جداگانه برای خرید اینترنتی در اختیار صاحب کارت قرار می دهند.
برای اطلاع از رمز دوم یا رمز اینترنتی خود می توانید تنها با مراجعه به یکی از پایانه های خود پرداز(ATM) بانک صادر کننده کارت، اطلاعات لازم را به راحتی دریافت نمایید.
در صورتی که امکان فعالسازی و تعریف رمز اینترنتی در دستگاه های خودپرداز ممکن نبود، به شعبه صادر کننده کارت خود مراجعه نمایید و از متصدی مربوطه درخواست نمایید تا رمز خرید اینترنتی کارت شما را فعال ساخته و به شما اطلاع دهد.

 

کد اعتبار سنجی دوم (CVV 2 )

کد اعتبار سنجی دوم(CVV2) شماره شناسایی دوم مشتری بوده و بصورت یک عدد 3 یا 4 رقمی، در پشت یا روی اکثر کارت ها، از جمله کارت بانکهای ملت، صادرات، پاسارگاد، سامان و پارسیان حک شده است.
در صورتی که رمزCVV2 بر روی کارت شما حک نشده بود، می توانید با مراجعه به یکی از پایانه های خود پرداز(ATM) بانک صادر کننده کارت، اطلاعات لازم را به راحتی دریافت نمایید.
در صورتی که امکان دریافت رمزCVV2 در دستگاه های خودپرداز ممکن نبود، به شعبه صادر کننده کارت خود مراجعه نمایید و از متصدی مربوطه درخواست نمایید تا در صورت فعال بودن امکان پرداخت اینترنتی، رمزCVV و تاریخ انقضاء کارت را به شما اطلاع دهد.
نکته: وجود این کد بر روی کارت ها، دلیل بر امکان خرید اینترنتی نیست، بلکه بانک صادر کننده باید امکان خرید اینترنتی را فراهم کرده باشد.

 

تاریخ انقضاء کارت

تاریخ انقضاء بر روی اغلب کارت های بانکی حک شده است. در صورت عدم وجود این تاریخ، به شعبه صادر کننده کارت خود مراجعه نمایید.
همچنین در صورتی که از تاریخ انقضاء کارت خود اطلاع ندارید، می توانید به جای آن از یک تاریخ فرضی مانند9912(2 به جای ماه و 99 به جای سال) استفاده نمایید

 

برای راهنمایی بیشتر به لینک های زیر مراجعه نمائید!

راهنمای پرداخت اینترنتی

راهنمای استفاده از سیستم پرداخت اینترنتی

نحوه دریافت رمز اینترنتی

دکمه بازگشت به بالا