سخن مشاور

تابستان کنکوری،پرتاب به سوی رتبه دلخواه

کسانی که حین مطالعه برای کنکور در دانشگاه نیزتحصیل می کنند ،باید تابستان را به عنوان سکوی پرتاب خود به سمت رتبه ی دلخواه تلقی کنند

با عرض سلام  خدمت دوستان ، در این بخش قصد داریم در مورد نحوه شروع به مطالعه در تابستان صحبت کنیم.

مطالعه در تابستان را جدی بگیرید…

     کسانی که حین مطالعه برای کنکور در دانشگاه نیزتحصیل می کنند ،باید تابستان را به عنوان سکوی پرتاب خود به سمت رتبه ی دلخواه تلقی کنند و با یک برنامه ی دقیق و منظم تا پایان تابستان حداقل دو درس را مورد مطالعه قرار دهند.

     با شروع مهر ، با توجه به زمان زیادی که صرف انجام امور دانشگاهی می شود ، جبران عدم مطالعه در تابستان کمی مشکل می باشد و برای رسیدن به شرایط مطلوب باید برنامه ی مطالعاتی سنگینی در نظر گرفته شود که اجرای آن نیاز به مطالعه با تایم بالا دارد و ممکن است بعد از مدتی به دلیل کاهش انرژی و یا درگیری هایی از قبیل امتحانات و پروژه دانشگاهی ،قابل اجرا نباشد.

     فارغ التحصیلانی که قصد دارند تمام وقت خود را برای کنکور قرار دهند بهتر است مطالعه را با شیب ملایم تری آغاز کنند تا در این مسیر طولانی مدت تا روز کنکور با کاهش انرژی و انگیزه مواجه نشوند.توصیه می شود که دو درس مهم تری که در آن پایه ی ضعیف تری دارند مورد مطالعه قرار دهند.

            

شروع به مطالعه

     داوطلبان عزیز باید در نظر داشته باشند ، کسانی از مسیر پر فراز و نشیب کنکور به سلامت و با موفقیت عبور خواهند کرد که تا روز آخر مطالعه ی پیوسته و با برنامه ریزی داشته باشند.که در این زمینه توجه شما را به توصیه های زیر جلب می کنم:

۱-شروع با آرامش در تابستان

     کسانی که از تابستان ، مطالعه برای کنکور را آغاز می کنند ،بدلیل زمان بیشتری که تا کنکور باقی مانده می توانند با آرامش و بدون استرس، خود را به کنکوری درس خواندن ، عادت دهند و تا مهر ماه به اجرای دقیق برنامه تحصیلی و درس خواندن برای کنکور عادت کنند و به این توانایی دست یابند که تایم مطالعه ی بالا را به عنوان روند روزانه درسی خود ، تجربه کنند.

۲– شروع طوفانی یا حرکتی پیوسته!!!

   عادت کردن به تایم مطالعه ی بالا نیاز به زمان دارد و کسانی که در بدو شروع به مطالعه ، برنامه ی سنگین ۱۲-۱۰ ساعته برای خود در نظر می گیرند،معمولا در ابتدای راه با شکست مواجه می شوند و یا بعد از گذشت مدتی خسته و بی انگیزه می شوند.

     همه ی ما می دانیم که تایم مطالعه ی بالا یکی از گام های مهم برای رسیدن به موفقیت می باشد اما تا زمانی که عادت به آن پیدا نکنید ، عملی نیست و یا ممکن است با کاهش کیفیت مطالعه همراه باشد.

     پیشنهاد می شود در تابستان، مطالعه را با ۵-۴ ساعت در روز شروع کنید و به صورت میانگین ، روزانه ۱۵-۱۰ دقیقه به آن اضافه کنید.با این روند مشاهده خواهید کرد که بعد از نهایتاً چهار هفته به تایم مطالعه مطلوب رسیده اید و ذهن شما به مطالعه برای تایم های بالاتر عادت کرده .

۳برنامه ی رویایی نداشته باشید

       برنامه خودتون رو با توجه به توانایی هایی که در هردرس دارید تنظیم کنید.چون عقب ماندن از برنامه ی بیش از حد توان ،منجربه استرس می شود و کیفیت مطالعه شما را کاهش می دهد.علاوه بر آن برنامه ی رویایی مثل بدون برنامه عمل کردن می تواند زیان بار باشد.

در بخش بعد،مواردی برای افزایش کیفیت مطالعه درسی ارائه می شود.

موفق باشید

جمالوئی

مهندس جمالوئی

کارشناسی الکترونیک دانشگاه شهید چمران اهواز - رتبه ۳۹ مخابرات و رتبه ۵۱ الکترونیک کنکور ارشد ۹۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا