الکترومغناطیسسخن مشاور

الکترومغناطیس درسی ناشناخته برای داوطلبان کنکور

با سلام خدمت همه ی اوطلبان شجاع کنکور ۹۸

حالا چرا داوطلبان شجاع کنکور؟
چون برای خواندن درسی مانند الکترومغناطیس باید شجاع بود و خلاصه با تمام اعتماد به نفس و قدرت رفت تو دل این درس

همانطور که می دانید اکثر داوطلبای کنکور این درس را حذف میکنند مثلا دانشجویان الکترونیک که ضریب این درس برایشان ۲ است این درس را حذف کرده وسراغ درس سیگنال می روند
و داوطلبان گرایش مخابرات سیستم هم ضریب این درس برایشان ۲ است و سعی میکنندبه جای این درس الکترونیک راجایگزین کرده.
پس اکثر داوطلبان به یک صورتی از خواندن این درس سرباز می زنند طوری که هر ساله طبیعتاً در پایان رقابت کنکور و بعد از علنی شدن نتایج، میانگین درصد کسب شده این درس توسط قبول شدگان دوره های ارشد به سختی تا ۲۰% یا ۲۵% میرسه.
و این به این معنا است که اگر کسی موفق به کسب درصد خوبی در این درس بشه، احتمال موفقیتش چندبرابر خواهد بود! اما نباید فراموش کرد که کسب اینچنین نتیجه ای هم کار هم کس و هر برنامه ای نیست وگرنه نباید نتیجه تا این حد متفاوت با بقیه ی دروس می بود.
به پیشنهاد بنده اگردر درس ضریب ۲ خود(مثلا در گرایش مخابرات درس الکترونیک و یا در گرایش الکترونیک درس سیگنال) احساس می کنید نمی توانید خود را به درصد بالا برسونید پس حتما روی درس الکترومغناطیس می توانید حساب باز کنید اما باز هم تاکید می کنم برای گرایشهای که این درس ضریب ۲ را برایشان دارد(گرایش الکترونیک و مخابرات).

برای گرایش های که الکترومغناطیس ضریب ۱ را دارد بهتره وقتی برایش صرف نکنید و وقت خود را روی دروس ضرایب بالاتر خود بگذارید.

حالا اگر واقعا تصمیم خود راگرفته اید که با اعتماد به نفس بالا و با شجاعت شروع به خواندن این درس بکنید باید بدونید که نکته ی مهمی که درباره ی این درس وجود داره اینه که برای کسب نتیجه ی خوب در این درس باید درک درستی از مطالب اساسی و پایه ای هر مبحث به دست آورد، و صرف حفظ کردن فرمول ها و تکنیک ها آنچنان کمکی به شما نخواهد کرد. چرا که در بسیاری از مواقع حتی موفق به ترجمه ی صورت تست هم نخواهید شد! اما اگر مجهز به سلاح فهم درست مسائل شدید، حتی حل تعدادی از تست ها با چشم هم برایتان مقدور می شود. به دست آوردن درک درست از مباحث اساسی هم با مطالعه ی پایه ای و عمیق درس در زمان تحصیل ارتباط بی نهایت مستقیمی دارد! …. به هر جهت برای اخذ این درک مراجعه به جزوه ی مغناطیس دوره کارشناسی (‌به عنوان اولین قدم) و بعد کتاب های هیت، و یا سدیکو، و یا هردو تؤاماً، گزینه ی لازمی به شمار می آید. بعد از مطالعه ی این کتب و گه گاه مراجعه به مباحث جلد سوم کتاب های هالیدی و دوستان (الکتریسته و مغناطیس) می توانید به سراغ کتاب هایی که با محوریت آزمون ارشد نوشته شده اند بروید. مثلا ۲ جلد کتاب پارسه برای شروع، و بعد ادامه با کتاب های جهش ( نوشته ی آقای دکتر طاهری که معمولاً طراح سوالات مغناطیس بوده اند) ، پوران ، مدرسان و … بروید.
همواره به یاد داشته باشید که برای این درس باید حوصله و دقت و تمرکز فراوان داشته باشیدو حل مسائل فراوان و خلاصه برداری و مرور به موقع خلاصه ها می توان شما را سریعتر به سطح بالای از این درس برساند. . اگر کم کم و با حوصله پیش بروید مطمئن باشید پس از مدتی این درس ملکه ذهنتان می شود وبرای هر مساله چندین راه حل پیشنهاد میدهید و اتفاقاً همین موضوع یکی از ویژگی های منحصر به فرد مغناطیس است. اینکه به علت درهم‌پیوستگی موضوعات، با درک درست و دانش کافی تعداد قابل توجهی راه برای حل اغلب مسائل وجود خواهد داشت.

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا