سخن مشاورمشاوره های خودمانیمطالب ویژه سایت

باید و نباید های آزمون آزمایشی هدفمند

مهمترین هدف آزمون دادن تطابق و هماهنگی با شرایط جلسه آزمون است

✔❌باید و نباید های آزمون آزمایشی هدفمند

با سلام در این بخش قصد دارم بطور علمی و تخصصی به آزمون های آزمایشی بپردازیم
✔مطمعنا این مقاله برای داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون های آزمایشی را دارند مفید خواهد بود پس حتما مطالعه بفرمایید.
همانطور که میدانید موسسات زیادی، آزمون های آزمایشی برگزار میکنند که برای انتخاب یکی از آنها باید مولفه های زیادی را مدنظر بگیرید.
🔺️مولفه مهمتر جامعه آماری بالا آزمون ها ونزدیک به کنکور ارشد است.
✅یکی از هدف های آزمون دادن رقابت است که باعث میشود شما متوجه شوید در چه سطحی نسبت به سایر داوطلبان قرار دارید و همواره درصدد بالا بردن سطح درسی خودتان باشید .
✔در واقع آزمون آزمایشی باید هدفمند باشد در غیر اینصورت هیچ ارزشی ندارد .برای هدفمند کردن آزمون آزمایشی موارد زیر را بررسی کنید :
۱)ابتدا برنامه آزمون ها را بررسی کنید و ببینید با توجه به زمانی که برای مطالعه در اختیاردارید،میتوانید چند درصد برنامه آزمون را جلو ببرید.
⚠️حداقل ۵۰تا۶۰ باید با برنامه آزمون ها جلو بروید .

۲)برای آزمون ها باید درس ها را متوالی پیش ببرید و مطابق برنامه هر آزمون همان مباحث و سرفصل ها را مطالعه بفرمایید.

۳)آزمون های آزمایشی موسسات از آبان و آذر شروع
میشوند و بعد از آن هر دو هفته یکبار باید آزمون بدهید و مسلما دو هفته زمان کمی برای مطالعه مباحث آزمون است .
✔پیشنها بنده اینست تابستان را دست کم نگرید و از همین تابستان شروع به مطالعه کرده و حداقل مباحث دو آزمون را مطالعه کنید و در آن دو هفته نزدیک آزمون به مرور مطالب و تست زنی بپردازید تا بتوانید تسلط کامل را روی مباحث آزمون داشته باشید .

۴)در همین ابتدا با توجه به گرایش و رتبه ای که مدنظرتون هست دروسی که باید مطالعه کنید را مشخص کنید ؛تا در وسط راه به فکر حذف یا اضافه دروس نیافتید چون کارتون سخت تر میشود
🔴خیلی بهتر است از همین ابتدا اطلاعات لازم رو کسب کنید و کارنامه های سال های قبل را بررسی کنید و از رتبه های برتر کنکور بپرسید که برای فلان رتبه و فلان گرایش باید چه دروسی را مطالعه کرد و حداقل چه درصدی را کسب کرد.
✔بطور کلی تکلیف خودتان را مشخص کنید اگر در دروسی ضعیف هستید و امکان حذف آنها وجود دارد،بهترهه وقت ارزشمند خود را روی دروسی که احساس میکنید پایه قوی تری روی آن دارید بگذارید.
✅بطور مثال داوطلبی که گرایش الکترونیک قدرت را انتخاب کرده و در دروس کنترل و الکترومغناطیس احساس ضعف کرده و می داند با توجه به زمانی که دارد نمیتواند سطح درسی خود را در این دروس بالا ببرد اما می داند که با درس سیگنال میتواند ارتباط بهتری پیدا کند و پایه قوی تری دارد،پس به فکر حذف دروس کنترل و الکترومغناطیس می افتد وقت خود را روی درس سیگنال میگذارد و باید سعی کند حداقل درصد ۴۰تا ۷۰را در سیگنال کسب کند تا بتواند به جبران اون دروس بپردازد.
🚫بهتر است به طور خودسر به حذف دروس نپردازید و از رتبه های برتر و مشاوران کمک گرفته تا بتوانید در ابتدا با یک راه روشن و مستقیم به هدفتون برسید.
✔پس از طی مراحل فوق و روشن و هدفمند بودن مسیر مطالعه،آزمونی را ثبتنام کنید که با شرایط زمانی و مالی شما مطابقت داشته باشد و وسواس زیاد برای آزمون ها به خرج ندهید چون مهمترین هدف آزمون دادن تطابق و هماهنگی شما با شرایط سر جلسه آزمون است .
⏪بعضی از داوطلبانی که سال آخر هستند مطمعنا در دی ماه که امتحانات پایانترم و میانترم هستند افت درصد و افزایش رتبه خواهند داشت که همانطور گفتم شما باید جلوتر از برنامه آزمون ها پیش بروید تا درمواجه با این کمبود وقت ها،از رقبایتان جلوتر افتاده و در اینگونه مواقع آسوده خاطر باشید.
✔پس از همین امروز با هر سطح درسی و هر زمان مطالعه ای که در اختیار دارید شروع کنید.و بدانید که شروع کردن سخت ترین مرحله برای انجام کاری است. خیلی مهم است که چطور شروع کنید،سعی کنید از کسانی که این راه را با موفقیت سپری کردن کمک بگیرید تا بتوانید با نگاهی باز و راه ی روشن و هدفمند شروع کنید و با موفقیت به هدفتون برسید.
🔜در مقاله های بعد به نحوه ی آزمون دادن سر جلسه میپردازیم.
به امید موفقیت همه ی شما
مهندس محیسنی

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا