اخبار کنکور و دانشگاه

امروز آغاز ثبت‌نام دکتری و کارشناسی ارشد مجازی (ویژه شاغلان) و پردیس‌های خودگردان

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ثبت‌نام آزمون دوره‌های دکتری نیمه‌متمرکز و آزمون متمرکز دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی (ویژه شاغلان) پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و تا یکشنبه 22 تیرماه ادامه دارد.

* آزمون دوره‌های دکتری نیمه‌متمرکز سال 93 پردیس‌های خودگردان

این آزمون در هفت گروه آموزشی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان برگزار می‌شود.

دفترچه راهنمای این آزمون سه‌شنبه 17 تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و هر داوطلب می‌تواند بر اساس علاقه فقط در یک کد رشته امتحانی متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی، ثبت‌نام و در این آزمون شرکت کند.

هر داوطلب برای ثبت‌نام در مهلت تعیین شده باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به دریافت دفترچه راهنما اقدام کند، سپس داوطلب باید به مطالعه دقیق دفترچه مربوطه بپردازد زیرا با توجه به اینکه در برخی رشته‌ها پذیرش دانشجو در پردیس‌های خودگردان صورت نمی‌گیرد داوطلب باید قبل از خرید کارت از وجود رشته مورد نظر اطمینان داشته باشد.

داوطلبان پس از خرید کارت باید مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام را آماده کنند، با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود داوطلب باید به وسیله کارت‌های شبکه شتاب با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرداخت وجه ثبت‌نام اقدام کند.

داوطلبان همچنین باید نسبت به تکمیل پیش نویس تقاضانامه آزمون که در صفحه 28 دفترچه راهنما چاپ شده است مبادرت کرده و پس از کنترل اطلاعات تکمیل شده و اطمینان کامل از صحت اطلاعات تا پایان یکشنبه 2 تیرماه تقاضانامه اینترنتی را تکمیل کند.

داوطلبان در این آزمون به سؤالات دروس تخصصی و استعداد تحصیلی و زبان انگلیسی پاسخ می‌دهند و ضرایب دروس در هر یک از رشته‌های امتحانی عبارت از مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب چهار استعداد تحصیلی با ضریب یک و زبان انگلیسی با ضریب یک است.

در کدرشته امتحانی زبان و ادبیات عرب به جای درس زبان انگلیسی عمومی، زبان عربی عمومی در نظر گرفته شده است.

آزمون امتحانی شامل دروس تخصصی استعداد تحصیلی و زبان به صورت تستی چهارگزینه‌ای است که برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی یک نمره منفی در نظر گرفته شده است.

کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط نیز از روز چهارشنبه 19 شهریورماه بر روی سایت قرار داده می‌شود و آزمون دوره‌های دکتری نیمه‌متمرکز سال 93 پردیس‌های خودگردان هم بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در روز جمعه 21 شهریورماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

* آزمون متمرکز دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی (ویژه شاغلان) و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال 93

 ثبت‌نام برای شرکت در آزمون متمرکز دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی (ویژه شاغلان) و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org از امروز سه‌شنبه 17 تیرماه آغاز می‌شود و در روز یکشنبه 22 تیرماه پایان می‌یابد.

این آزمون در 6 گروه آموزشی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار می‌شود.

دفترچه راهنمای آزمون نیز فردا سه‌شنبه 17 تیرماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان براساس علاقه می‌توانند منحصرا در یک کد رشته ثبت‌نام کرده و در آزمون شرکت کنند.

تمام فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی مورد تایید بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی می‌توانند در این آزمون در کدرشته‌های اعلام شده (به جز کدرشته امتحانی که شرط عنوان مدرک تحصیلی در آن مشخص و در جدول امتحانی درج شده است) شرکت کنند.

تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی منوط به قبولی در دوره‌های ورودی و گذراندن دوره پیش‌نیاز است که هزینه دوره‌های پیش‌نیاز نیز از سوی دانشجویان پرداخت می‌شود هر داوطلب باید برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه و برای دریافت دفترچه راهنما اقدام کند.

داوطلبان باید دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کنند زیرا با توجه به اینکه در برخی رشته‌ها پذیرش در پردیس‌ها و رشته‌های مجازی صورت نمی‌گیرد داوطلب باید پیش از خرید کارت اعتباری از وجود رشته مورد نظر خود مطمئن باشد و مدارک و اطلاعات مورد نیاز را آماده کند.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود داوطلب باید به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب با مراجعه به سایت سازمان سنجش وجه ثبت‌نام را پرداخت کرده و سپس نسبت به تکمیل پیش‌نویس تقاضانامه آزمون اقدام کند.

داوطلب باید پس از کنترل اطلاعات تکمیلی در فرم پیش‌نویس تقاضانامه و اطمینان از صحت اطلاعات تا پایان یکشنبه 22 تیرماه برای ثبت‌نام اقدام کند.

سطح سوالات اختصاصی در حد دانش و تحصیلات فارغ‌التحصیلان کارشناسی و مطابق با فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی شده است، در سه زبان عمومی نیز در تمام رشته‌ها زبان انگلیسی با ضریب یک در نظر گرفته شده است.

کد و نام رشته و مواد امتحانی و ضرایب دروس در جداول مربوط به تفکیک گروه آزمایشی درج شده و کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط نیز از روز چهارشنبه 19 شهریورماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است؛ براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون متمرکز دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی (ویژه شاغلان) و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال 93 در روز جمعه 21 شهریور امسال در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا