اخبار کنکور و دانشگاهاختصاصی سایت

راهکارهای آماده‌سازی برای مصاحبه کنکور دکتری 96 (قسمت دوم)

برای داوطلبین آزمون دکتری احتمالا مرحله پذیرش در دانشگاه‌ها، مهمتر از خود آزمون باشد، به خصوص اینکه سوابق پژوهشی و داشته‌های علمی دانشجویان، بیش از نمره کتبی در آزمون برای دانشگاه‌ها مهم شده است.

به گزارش برق ارشد ؛ راهکاریی لازم است تا داوطلبین بدانند چگونه با مصاحبه روبرو شوند. پس بخش دوم راهکارهای آماده سازی برای مصاحبه دانشگاه‌ها و مرحله پذیرش در کنکور دکتری را در ادامه می‌بینید:

دومین بخش از راهکارهای آماده‌سازی برای مصاحبه دکتری با عنوان: «روزهای نزدیک مصاحبه را از دست ندهید»

1- مدارکی که از سوی دانشگاه‌ها اعلام می‌شود را مرتب و منظم در پوشه‌ای زییا قرار دهید. سعی کنید از کپی رنگی استفاده کنید به ویژه در مورد توصیه نامه اساتید. مدارک لازم معمولا شامل مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی)، مدارک تحصیلی (لیسانس و فوق لیسانس یا نامه تأیید معدل دوره فوق لیسانس) و موارد پژوهشی شما (پایان‌نامه، پذیرش مقالات و…) است.

پایان‌نامه را بعد از مروری بر آن به شما بازخواهند گرداند ولی سعی کنید پرینت مقالات را به تعداد دانشگاه‌ها تهیه کنید.

2- با مراجعه یه سایت دانشگاهها و مطالعه صفحه شخصی اساتید، موضوعات مورد علاقه و مقالات جدید آنها (و در صورت امکان کتاب‌های جدید) را مورد بررسی قرار دهید. موضوعات جدید بخش مهمی از سوالات جلسه مصاحبه را یه خود اختصاصی می‌دهد.

3- معمولا از داوطلبی خواسته می‌شود یکی از موارد زیر را یه زبان انگلیسی بیان کند. سعی کنید برای هر یک از موضوعات زیر (و ترجیحا مواردی شبیه اینها) یک پاراگراف را تمرین و حفظ کنید. اگربخت با شما یار باشد به کارتان خواهد آمد.

معرفی کوتاهی از خود؛ چرا باید شما را از بین سایرین انتخاب کنند؟ (نقاط قوت خود را در چه میدانی؟) و همچنین انگیزه خود را از ادامه تحصیل شرح دهید.

4- سعی کنید خود را در جلسه مصاحبه تجسم کنید و به سوالات فرضی ارزیابان پاسخ دهید. این کار به کاهش اضطرابی شما در جلسه مصاحبه کمک خواهد کرد.

5- اگر می‌خواهید با اساتید خودتان که از ارزیایان شما در دانشگاه معرفی شده شما نیز هستند صحبت کنید بهتر است قبل از جلسه مصاحبه این کار را انجام دهید. در چنین ملاقات‌هایی که معمولا استرس جلسه مصاحبه را ندارد با خیال راحت و محترمانه از برتری‌ھا و نقاط مثبت خود صحبت کنید. معمولا اینگونه صحبت‌ھا بعد از جلسه مصاحبه مذاق اساتید خوش نمی‌آید و به صلاح شما نیست!

6- پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد و کارشناسی خود را دوباره مرور کنید. تسلط به مطالب پایان‌نامه از جمله مسائل مهم در مصاحبه دکتری است. اگر واقعا به مطالب پایان‌نامه و موضوعات پیرامون آن آگاه هستید باید سعی کنید جلسه مصاحبه را به سمت اینگونه مسائل سوق دهید.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا