دسته‌بندی نشدهسخن مشاورمشاوره رایگانمشاوره های خودمانی

مطالعه برای کنکور ارشد برق را از کجا شروع کنم؟

از کجا شروع کنیم؟

سلام به شما داوطلب گرامی کنکور ۹۹

سوالی که معمولا ذهن همه ی داوطلبان را در این روزها در گیر کرده است ، اینست که از کجا شروع کنیم و یا اینکه از کدام درس شروع کنیم؟

پاسخ به این سوال زیاد سخت نیست اما بهتر است برای همه یک نسخه نپیچیم و داوطلبان را تقسیم بندی کنیم:

گروه اول:داوطلبانی که از نظر درسی ضعیف هستند و البته در دانشگاههای تراز اول نیستند(معمولا معدل بین ۱۲ تا۱۴)
گروه دوم:داوطلبانی که از نظر درسی متوسط هستند و معمولا در دانشگاههای تراز اول هستند (معدل ۱۴تا۱۶)
گروه سوم:داوطلبان که از نظر درسی قوی هستند(معدل ۱۷ به بالا)
دقت کنید که تقسیم بندی بالا، صرفا برای اینست که حدود ها را مشخص کنیم و هر داوطلبی خودش می داند که الان در چه سطحی از نظر درسی قرار دارد. در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد و می توانید راحتتر وضعیت خود را مشخص کنید.

گروه اول :

چطوری شروع کنم؟
معمولا داوطلبانی هستند که سالها از درس دور بودند و یا اینکه درسهای خود را با نمره بالا پاس نکردند و یا بطور کلی در فهم بعضی درس ها مشکل دارند. این گروه برای شروع درس ها ممکن است به سراغ کتب کنکوری بروند و بعد از مطالعه نتیجه خوبی نگیرند و کلا درس خواندن را کنار بگذارند . پیشنهادی که برای این گروه دارم اینست که ابتدا با کتاب های مرجع شروع کنید ولی کتاب های مرجع زمان زیادی را از شما می گیرند و اگر می خواهید سریع وارد جو کنکور و تست زنی شوید می توانید از فیلم های اموزشی که صفر تا صد درس ها را به همراه حل تست ها آموزش دادند استفاده کنید تا بتوانید با یک تیر دو نشان بزنید، هم درس ها را بطور مفهمومی یاد بگیرید هم تست زنی را شروع کنید .مرحله بعدی برای شما اینست که سعی کنید تست های بیشتری حل کنید برای اینکار سراغ کتاب های کنکور می روید در این مرحله دیگر نگرانی از بابت فهم درس ها ندارید چون قبلا از روی فیلم آموزشی و یا کتاب مرجع مطالب را یاد گرفتید فقط در اینجا با استفاده از کتاب های کنکوری می توانید مهارت تست زنی خود را افزایش دهید.

از کدام درس ها شروع کنم؟
درس معادلات دیفرانسیل هم درس آسانی است هم اینکه پیشنیاز اکثر درس ها مثل مدار است از نظر بنده در تابستان بهتر است ابتدا معادلات دیفرانسیل را شروع کنید بعد از اینکه به به اواسط آن رسیدید درسهای مثل مدار و یا اینکه یک درس ضریب ۴ مربوط به گرایش خود را بطور همزمان با هم شروع کنید ، چون این درسها مخصوصا مدار درسهای تمرینی هستند و شما باید خیلی تمرین کنید و تست حل کنید پس بهتر است از الان آنها را کم کم شروع کنید.

گروه دوم:
چطوری شروع کنم؟
این گروه معمولا داوطلبایی هستند که از نظر درسی وضعیت خوبی دارند و اگر درس ها را شروع کنند و خوب تمرکز کنند خیلی خوب می توانند درس ها را جلو ببرند.پیشنهادی که برای این گروه دارم اینست که برای درس های ضریب ۴ و درس مدار حتما از فیلم های آموزشی استفاده کنند تا بتوانید سریعتر این درس ها را به مرحله تست زنی برسانید پس از آن می توانید از کتاب های کنکوری و یا بانک تست ها برای حل تست استفاده کنید. برای شروع درس ها حتما یک برنامه ریزی منظم داشته باشید و اگر در فهم بعضی از مباحث مشکل دارید و کتاب های کنکوری نمی تواند نیاز شما را برطرف کند بهتر است از فیلم های آموزشی و یا کتاب های مرجع استفاده کنید تا مطالب را عمیق و مفهومی فرا بگیرید.

از کدام در سها شروع کنم؟

مانند گروه اول بهتر با درس معادلات دیفرانسیل که درس آسان و ساده ایست شروع کنید و وقتی به اواسط این درس رسیدید درس مدار را شروع کنید و همزمان با آن از یک بانک تست مدار(بهترین بانک تست کتاب کهن است) استفاده کنید و تا می توانید تست بزنید.
اگر یک برنامه ریزی اصولی داشته باشید می توانید سه درس معادلات ،مدار و یک درس ضریب ۴ مربوط به گرایش خود را در تابستان شروع کنید.

گروه سوم:

چطوری شروع کنم؟
این گروه جزو داوطلبانی هستند که از نظر درسی سطح قوی دارند و از نظر فهم مطالب مشکلی ندارند . پیشنهاد من به این گروه اینست که هر چه سریعتر درس ها را شروع کنند و برای شروع از کتاب های کنکوری مناسب استفاده کنند و به هیچ عنوان تست زنی را فراموش نکنند ، و هر چه سریعتر وارد مرحله تست زنی شوند بهتر است برای حل تست بیشتر از بانک تست درس های مختلف استفاده کنید تا بتوانید مهارت تست زنی خود را فوق العاده بهبود ببخشید.

از کدام درس ها شروع کنم؟
این گروه می توانند در تابستان ۲ درس مهم و حجیم خود را شروع کنند مثلا برای گرایش سیستم های قدرت داوطلبان می توانند درس ماشین و کنترل و یا مدار و کنترل را شروع کنند .

اگر سوالی دارید زیر همین پست بنویسید در اسرع وقت پاسخ داده خواهد شد.
به امید موفقیت همه ی شما

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

‫۱۴ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر
    کتاب تست برای ماشین الکتریکی و سیستم های قدرت برای من معرفی کنید.می خواهم دانشگاه شهید چمران اهواز قبول بشوم‌.

  2. سلام استاد . فوق دیپلم کامپیوتر بود کارشناسی برق دانشگاه آزاد گرفتم اکثر درسهایم جزوه هاشون در حد ۵ الی ۶ صفحه بودند الان می خوام ادامه تحصیل بدم یه سری فیلم های آموزشی گرفتم مدار دارم راه می افتم درسهای دیگه مثل بررسی وماشین و.. تقریبا برام مشکله پیشنهادتون چیه سی دی آموزشی ازچه موسساتی تهیه کنم . ممنون میشم

  3. سلام برای گروه دوم واقعا نمیشه از کتابایی مثل نصیر برای معادلات یا پوران پژوهش برای مدار بدلیل حجمش استفاده کرد؟…چون براشون هزینه کردم…یعنی حتما باید فیلم تهیه کنم؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام
      توجه کنید که فیلم آموزشی را حتما نباید تهیه کنید، وقتی از فیلم آموزشی استفاده می کنید که در مفهوم درس و نحوه حل سوالات مشکل دارین، که اکثر بچه ها همینطور هستند ووقتی سراغ کتب کنکوری می روند خیلی گیج می شوند و اگر هم بتوانند خوب درسنامه را متوجه شوند در نحوه حل سوالات مشکل دارند که فیلم های آموزشی باعث می شوند شما با روش های جدید و باسرعت بالاتری سوالات کنکور را حل کنید(شاید الان این چیزها را متوجه نشوید اما بعدا سر جلسه کنکور در برخورد با سوالات متوجه می شوید)
      در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارید می توانید در طرح مشاوره ثبت نام کنید.
      موفق باشید

  4. باسلام
    ببخشید اگر معادلات رو شروع کنیم و مدار رو از اواسط معادلات شروع کنیم دروس دیگر رو چطور به برنامه اضافه کنیم مثلا درس الکترونیک

  5. باسلام
    من امسال میخواستم کنکور بدم ولی بدلایل شغلی نتونستم و تقریبا اماده بود
    الان مشکلم اینه که نمیدونم چه گرایشی رو انتخاب کنم….الکترونیک مخابرات قدرت؟؟؟
    من پارسال هم ماشین خوندم هم الکترونیک
    کرایش کارشناسیم الکترونیک بود.
    برام بیشتر بازار کار و پوزیشن های خارج کشور مهمه که توی کدوم فیلد برای دکترا بیشتره…چون درحال گذروندن دوره آیلتس هستم
    و در ضمن دی وی دی های شما رو هم دارم

    1. سلام
      سوالتون خیلی کلی هست
      لطفا در طرح مشاوره شرکت کنید تا در این مورد بتونیم بهتر راهنماییتون کنیم.
      موفق باشید

  6. با سلام خسته نباشید،من دانشجوی متوسط رو به سطح بالا هستم،و در فهم درس ها و تست زنی مشکلی ندارم،تنها مشکل من درس معادلات دیفرانسیل هست؟اگر امکان داره کتاب و یا یک مرجع برای دیدن فیلم معرفی نمایید،با تشکر

    1. صرفا چون ذکر کردید که این درس آسان است،ولی واقعا در فهم این درس مشکل دارم

    2. سلام
      خیلی ممنونم
      معمولا برای این درس کتاب های مرجع بسیار حجیم هستند و روش حل معادلات در این کتاب ها بسیار طولانی است و به قول معروف کنکوری نیست .پیشنهادی که برای شما دارم اینست که از فیلم های آموزشی(مالتی مدیا) معادلات دیفرانسیل آقای روشان شمال که در فروشگاه سایت قرار دارد دیدن کنید این مالتی مدیا از نظر بنده خیلی مرجع خوبی برای یادگیری معادلات مخصوصا برای کسانی است که کنکور ارشد رو هم پیش رو دارند.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا