ریاضیاتمرور و جمع بندی

مرور و جمع بندی ریاضیات مهندسی و معادلات دیفرانسیل

با سلام خدمت داوطلبان گرامی

در این مقاله قصد دارم در مورد دو درس مهم معادلات دیفرانسیل و ریاضیات مهندسی صحبت کنیم این دو درس در برنامه مطالعاتی اکثر داوطلبان وجود دارند و از اهمیت بالایی برای کنکور ارشد برخوردارند.

معادلات دیفرانسیل

اگر شما جزو معدود افرادی هستید که درس معادلات دیفرانسیل را هنوز شروع نکردید ویا این درس را حذف کردید باید بگویم که اشتباه بزرگی کردید چون این درس از آسانترین دروسی است که خواندنش برای کنکور ارشد حتمی است . پس از امروز برنامه ریزی برای این درس شروع کنید و برای شروع جدی آن اگر سطح علمی خودتان در این درس پایین است بهتر است از فیلم های آموزشی معادلات استفاده کنید تا بتوانید در کمترین زمان این درس را به بهترین  نحو یاد بگیرید و به اندازه کافی سوال حل کنید, بهتر است فیلم آموزشی مناسبی را تهیه کنید که علاوه بر اینکه همه ی مطالب لازم را به بهترین نحو آموزش داده مهم ترین تست ها را نیز حل کرده باشد.

اگر درس معادلات را تمام کرده اید بهتر است برای مرور این درس, از خلاصه نویسی هایتان استفاده کنید  و برای تمرین بیشتر از یک بانک تست خوب استفاده کنید که از نظر بنده بهترین بانک تست موجود برای درس معادلات جلد دوم کتاب معادلات انتشارات نصیر کریمی است که بهتر است فصل به فصل خلاصه نویسی ها را خوانده واز این کتاب شروع به تست زدن کنید در جلد دوم کریمی ,الویت تست ها, تست های رشته برق هستند و پس از آن رشته ی مکانیک(در صورت وجود زمان کافی)است.

 ریاضیات مهندسی

اگر درس ریاضیات مهندسی را هنوز بطور جدی شروع نکردید و قصد دارید فصل های مهم  و آسان تر را بخوانید پیشنهاد بنده اینست از فصل فوریه,بخش سری فوریه و از فصل مشتقات جزیی ,معدلات موج و گرما و لاپلاس و از فصل مختلط نیز بخش نگاشت و مانده ها و انتگرال ها ی معین را بیشتر بخوانید.

بهترین پیشنهاد برای انهایی که هنوز ریاضی مهندسی را شروع نکردند اینست که از فیلم های آموزشی استفاده کنند تا در کمترین زمان بتوانند هم مباحث را بخوبی یاد بگیرند هم به اندازه کافی تست حل کنند.

اگر ۷۰ و یا ۸۰ درصد ریاضیات مهندسی را مطالعه کردید بهتر است برای مرور و تمرین بیشتر این درس ابتدا سراغ خلاصه نویسی هایتان بروید و سپس از یک بانک تست سراسری استفاده کنید که باز هم بهترین بانک تست موجود برا ی این درس جلد دوم ریاضیات مهندسی کریمی  انتشارات نصیر است و بهترین برنامه مرور این درس اینست که اول خلاصه نویسی هایتان را خوب بخوانید و یا اگر قبلا جلد اول ریاضیات مهندسی کریمی خواندید (و یا هر کتابی دیگری که خواندید) می توانید نکات مهم را از روی جلد اول دوباره بخوانید و برای تمرین بیشتر سراغ جلد دوم بروید و به ترتیب تست های برق و سپس مکانیک را حل کنید .

جمع بندی:

جمع بندی این دو درس بهتر است از طریقه آزمون دادن باشد که بهترین کتابی که برای آزمون گرفتن از خودتان برای این درس می توانید تهیه کنید کتاب ۳۰ آزمون  ریاضیات و مدار الکتریکی مدرسان شریف است که سوالات آن کاملا در جهت کنکور است ودارای پاسخنامه کاملی است که همه ی نکات را درون این پاسخ نامه آورده شده و برای دوران جمع بندی خیلی کامل است.

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    وقت بخیر
    اگه وقتمون محدود باشه با خوندن تنها جلد ۱ معادلات کریمی می تونیم ۴ پنج تا تست معادلات را درست بزنیم یا باید حتما ۲ جلد را با هم بخریم و با هم پیش ببریم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا