آزمون های آزمایشیسخن مشاورمرور و جمع بندیمشاوره های خودمانی

توصیه های برای موفقیت در آزمون آزمایشی و کنکور اصلی

با سلام خدمت شما داوطلبان گرامی

با توجه به نزدیک شدن به ماههای پایانی کنکور قصد دارم در این مقاله در مورد اینکه چگونه بتوانیم در آزمون های آزمایشی و کنکور اصلی موفق شویم با هم صحبت کنیم و نکته های را به شما خواهم گفت که ممکن است عدم توجه به آنها باعث شود با اینکه برای کنکور خوب مطالعه کردید اما نتوانید کنکوری موفق را پیش رو بگذارید.

پس از اینکه توانستید ۷۰ و یا ۸۰ درصد مطالبی که برای کنکور بخوانید را تمام کنیم بهترین کار اینست که آزمون آزمایشی بدهید.آزمون آزمایشی را خودتان هم می توانید در خانه شبیه سازی کنید و از خودتان آزمون بگیرید و یا می توانید در آزمون های آزمایشی موسسات شرکت کنید.

نکته مهمی که باید بدانید اینست که بیشترین هدف از آزمون دادن قرار گرفتن در جو کنکور و یادگرفتن اینکه چگونه زمان خود را مدیریت کنیم است یعنی شما با چند آزمون آزمایشی باید متوجه شوید که برای درسی مثل مدار چقدر زمان نیاز است و ترتیب پاسخگویی به سوالات هر درس باید برای شخص من چگونه باشد و یا اینکه کدام درس را اول بزنم ه بهتر باشه و اینجور چیزا

برای بهره بیشتر بردن از آزمون های آزمایشی(وقتی گفته می شود آزمون آزمایشی منظور فقط آزمون های موسسات نیست و می تواند آزمون هایی که در خانه خودتان از خودتان می گیرید باشد) به نکات زیر توجه کنید:

۱-مدیریت زمان را یاد بگیرید یعنی طوری به سوالات پاسخ ندهید که وقت کافی نیاورید و سوالات ساده را از دست دهید.همیشه طوری زمان را مدیریت کنید که همه ی سوالاات را یکبار خوانده باشید.

۲٫در هر آزمونی سوالات سخت و خیلی سخت وجود دارد که بهترین حالت اینست که این سوالات را در دور اول پاسخ ندهید و سراغ سوالهایی بروید که ساده هستند و در اولین نگاه راه حل به ذهنتان می آید و سوالات سخت را علامت زده و در دور دوم سوالات سخت علامت زده شده را حل کنید.

۳-در هر آزمونی تست غلط وجود دارد که بدترین چیز ممکن است. در آزمون مدار پارسال ۲ سوال اشتباه وجود داشت که خیلی از داوطلبان قوی را در دام خود انداخت و وقت زیادی را از آنها گرفت.

بهترین راه حل اینست که اگر سوالی را یکبار حل کردید و پاسخ را در گزینه ها پیدا نکردید و یا اینکه دو گزینه صحیح وجود داشت فقط کافی است یکبار دیگه راه حل خود را چک کنید اگر باز هم به جواب نرسید سوال را کنار بگذارید.و وقت خود را روی سوالهای دیگر بگذارید.

۴-خیلی از داوطلبان از قبل برای خود تعیین می کنند که قرار است در یک درس فقط به تعداد مشخصی سوال پاسخ بدهند مثلا اگر ۱۵ سوال برای درس مدار وجود داشته باشد و هنگامی که به ۱۰ تای آنها پاسخ دادند بدون نگاه کردن به بقیه سوالات سراغ درس بعدی میروند که بدترین اشتباه است به هیچ عنوان در کنکور ارشد قانع نباشید چون ممکن درصد های بالا  و به تبع کسب رتبه ی بهتر را از دست بدهید.

۵-اگر درسی را کنار گذاشته اید و قبلا آنرا مطالعه نکردید و یا اینکه در آن خیلی ضعیف هستید سراغش نروید و یا بعد از اینکه تمامی تست هایی که از درس های قبل  می توانستید حل کنید را پاسخ دادید می تواند سراغ درسی که در آن خیلی ضعیف هستید بیاید اما اگر وقت اضافی ندارید اصلا سراغ این جور درس ها نروید و وقت خود را تلف نکنید.

۶-پاسخ هر سوال را بعد از حل, بلافاصله وارد پاسخ نامه کنید و اصلا ,وارد کردن پاسخ ها را به اواخر آزمون و یا بعد از اینکه هر درس را پاسخ دادید نکشانید و حتما شماره سوال و پاسخ آن را با دقت چک کنید  وبعد پاسخ صحیح را وارد کنید چون خیلی از دانشجویان علیرغم اینکه پاسخ صحیح را می دانند متاسفانه جا به جا پاسخ می دهند و این بدترین چیز برای دانشجویان قوی که خیلی تلاش کردن است چون ممکن است درصد و رتبه اشان را خیلی جابه جا کندو افسوسش همیشه بر دل بماند.

۷- اگر به سوالی برخوردی وراه حلی در ذهن داشتید به سرعت شروع به حل آن بکنید و به این فکر نکنید که راه حل خیلی طولانی است و یا خیلی وقت گیر است و باید راه حل جدیدی خلق کنم نباشید. مطمعن باشید زمان کافی برای حل سوالات خواهید داشت.

۸-بهتر است در شروع آزمون با درسی که بیشتر مطالعه کردید و برای گرایش شما ضریب ۴ را دارد شروع کنید . البته اگر همه ی دروس را به یک اندازه مطالعه کردید و تسلط لازم را روی همه ی دروس دارید بهتر است ترتیب پاسخگویی به دروس مانند ترتیب دفترچه باشد.

۹- وقتی سوالی را در آن لحظه نمی توانید پاسخ دهید و راه حل آن به یادتان نمی آید بهتر است هنگام حل سوالات دیگر در گوشه ای از ذهنتان بهش فکر کنید تا شاید پاسخ آن را بیابید. تجربه شخصی بنده در کنکور ۹۷ توانسته ام دو سال از درس ماشین را در دقیقه های پایانی در حالیکه به سوالات سیگنال پاسخ می دادم برگردم و پاسخ صحیح بدهم.

۱۰- اگر به پاسخ درست رسیدید به راه حل خود شک نکنید و از همان ابتدای حل با دقت و تمرکز کافی به حل سوالات بپردازید  و دیگر شک به دلتان راه ندهید.

۱۱- به عنوان نکته آخر هم این را توجه داشته باشید که حتما یک چیز شیرین همرا خود داشته باشید تا چون قرار است خیلی از مغزتان استفاده کنید و ممکن است قند خونتان پایین بیاید

.    

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا