سخن مشاورمشاوره حضوری و تلفنیمشاوره رایگانمشاوره های خودمانیمطالب ویژه سایت

نکات مهمی که در اسفند ماه برای مرور مطالب باید انجام دهید.

با سلام خدمت دانشجویان ارشد سال آینده
امروز که این مقاله را برای شما می نویسم ۳۰ بهمن ۹۷ است و از فردا اسفندماه شروع میشود و باید در این اسفند نسبت به ماههای دیگه جدی تر به درسها نگاه کنیم(البته اگر تا حالا جدی نشدید)

در این برهه زمانی با دو گروه از داوطلبا سرو کار داریم :
گروه اول داوطلبانی هستند که تقریبا درسهایی که قرار است بخوانند را حداقل به ۷۰ درصد رسوندند.

گروه دوم داوطلبانی هستند که از بهمن ماه به طور جدی شروع کردند و اگر فرض کنیم که تا الان خیلی خوب خوانده اند ۴۰ درصد از دروسی که قرار بود بخوانند را مطالعه کرده اند.

گروه اول در این ماه اسفند باید دو کار را همزمان انجام دهند:
کار اولتون اینه که اون ۷۰ درصدی که خوندید رو تثبیت کنید که این تثبیت کردن مطالب از طریق تست حل کردن امکان پذیر ه به این صورت که شما سراغ مباحث خوانده شده قبلی میروید و از منابع تستی شروع به تست زدن میکنیدو اگر جایی متوجه شدید که مبحث رو فراموش کردید و تسلطتون از اون مبحث کاملا از بین رفته ابتدا سراغ خلاصه نویسی های که نوشتید میروید و آنها را با دقت مطالعه می کنید اگر دیدید باز هم به تسلط کافی نرسیدید و به سراغ منبع اصلیتون بروید و از اول شروع کنید به مطالعه اون مبحث فراموش شده.

بعضی از بچه ها هم برای مرور مطالب خوانده شده اول خلاصه نویسی ها رو یک دور میخوانند بعد سراغ تست زدن میروند این روش هم روش خوبی است چون مطمعنید که کاملا مطالب رو به یاد آوردید بعد سراغ تست زدن میروید اما این روش ممکن است خیلی وقت گیر باشد و برای دانشجویی که خیلی خوب مطالب را خوانده شاید نیاز نباشد خلاصه نویسی ها رو دوباره بخونه و بهتره سراغ حل کردن تست های جدید و سخت تر برود.

کار دوم گروه اول اینست که برای مطالعه ۳۰ درصدی که جدیدهه و مطالعه نکردن باید یه برنامه ریزی درستی انجام بدهند تا در کنار کار اولشون بتونند تا حداکثر اواخر اسفند هم مطالب را مرور کرده باشند و هم مطالب باقیمانده رو به اتمام برسونند.

گروه دومی که تاکنون حداقل ۴۰ درصد مطالب را خواندند پیشنهاد میکنم در این زمان باقیمانده سعی کنند تا اواخر اسفند خودشان را به ۷۰ یا ۸۰ درصد مطالب برسونند و سعی کنند از خواندن مطالب غیر مهم که طبق بودجه بندی تقریبا سوالی هر ساله از آنها داده نمیشود بپرهیزند( البته حذف مطالب غیر مهم کار شما نیست و سعی کنید در این مورد از یک رتبه برتر پارسال کمک بگیرید)
بعضی از داوطلبا که از بهمن ماه شروع به مطالعه میکنند در انتخاب درس ها خیلی اشتباه میکنند . درسته که باید درسهای آسانتر رو انتخاب کنید اما بعضی از درس ها مثل معادلات و مدار خواندنشان باید حتمی باشد و درسهایی که برای گرایش شما ضریب ۴ را دارد باید خواندنشان حتمی باشد .نگران کمبود وقت نباشید و سعی کنید تا جایی که می توانید درسهایی که باید مطالعه شود را بخوانید چون صفر زدن بعضی از درسها ممکن است خیلی به ضررتان تمام شود. برای خواندن درسهایی که فکر می کنید که خیلی به مشکل بر می خورید حتما از رتبه های برتر و یا یک مشاور کمک بگیرید که به شما بگوید که چه منبعی چه فیلم آموزشی و چجور تست بزنید تا سریعتر بتوانید خودتان را به بقیه برسونید .

توصیه هایی برای این روزها به شما دارم تا بتوانید از وقتتان به درستی استفاده کنید و ان شالله نتیجه خوبی هم بگیرید:

۱.سعی کنید در این روزها وسواس درسی به خرج ندهید و اگر مطلبی را از نظر مفهومی متوجه شدید سریعا به قسمت تست زنی آن مبحث بروید و در این قسمت متوجه خواهید شد که اشتباهات شما کجاست و درصدد رفع آنها برآید.

۲.سعی کنید در این ماههای باقیمانده ازتفریحات غیر ضروری جلوگیری کنید و ساعات درسی خودتان را به حداکثر زمانی که در حد توانتان هست برسونید مطمعن باشید اگر به اندازه کافی تلاش کنید نتیجه تلاشتان را خواهید دید.

۳٫با برنامه دقیق پیش بروید سعی کنید حتما هم برنامه ماهانه هم هفتگی و هم روزانه داشته باشید و مثلا به خودتون بگید که تا آخر این هفته باید این مبحث را حتما تموم کنم تا آخر این ماه باید این درس رو حتما مرور کنم و به همین ترتیب این باید ها باعث می شوند شما سریعتر درس بخوانید و روز به روز جلوتر بروید.

۴.در این اسفند ماه سعی کنید بیشتر از ماههای دیگه تست حل کنید و اکثر تست هایی که حل میکنید از تست های کنکور های سراسری باشند و تا حدامکان تست های تالیفی حل نکنید مگر اینکه شما تست سراسری نداشته باشید و قبلا همه را حل کرده باشد می توانید سراغ تست های تالیفی سخت تر از کنکور برود.

۵.به هیچ عنوان در این ماههای باقیمانده منابع اصلیتون را تغییر ندهید .(مثلا برای سگنال بگید تقدسی بهتره برم تقدسی بگیرم و راهیان ارشد نخونم و یا مدار رو از روی مالتی مدیا آقای روشان شمال خواندم اما کتاب نخواندم برم کتاب هم بخوانم و خیلی چیزایی دیگه که من خیلی این روزها می شنوم)و سعی کنید به جای عوض کردن منبع همان منبع قبلی را دقیق و کامل بخوانید و تست های سراسری بیشتری حل کنید.

ان شالله در روزهای آتی در مورد نحوه جمع بندی هر درس و آزمون گرفتن از خود هم صحبت خواهیم کرد

به امید موفقیت همه ی شما عزیزان

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. وقت به خیر در نکته شماره ۵ گفتین که منابعتون را در این اواخر تغییر ندید اگه توی کلاس نکته و تست که معمولا یکی دو روزه برگزار میشه شرکت کنیم اشکال نداره؟ مثلا من سیگنال رو از روی کتاب آقای مومن زاده خوندم ولی برای مرور سریع میخواستم تو کلاس نکته و تست یه استاد دیگه که کتاب هم داره شرکت کنم آیا این هم اشکال داره؟

    1. سلام
      وقت شما هم بخیر
      به هیچ عنوان اشکال ندارد و حتی می تواند خیلی مفید باشد تا راحتتر مطالب را جمع بندی کنید.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا