آمار و احتمالسخن مشاور

بررسی درس آمار و احتمال

با سلام خدمت داوطلبان گرامی

همانطور که می دانید کم کم به اواخر دی ماه رسیده ایم و شما باید در این زمان یکی از دروس ریاضی مهندسی و معادلات را تقرسیبا به اتمام رسونده باشید و درس آمار و احتماال را شروع کنید و یا خیلی از داوطلبان ممکن است از قبل مطالعه این درس را شروع کرده اند

اما بنده به دو دلیل مطالعه درس آمار و احتمال را در بهمن و یا اسفند پیشنهاد میکنم:

دلیل اول اینکه این درس حجم زیادی نداره و دومین دلیل هم فرار بودن مطالب و فرمولهای این درس است که پیشنهاد میدهم برای جلوگیری از فراموشی همان دوماه نزدیک کنکور خوانده شود و تا نزدیک کنکور بطور پیوسته مطالعه کنید و تست بزنید.

ابتدا باید دید قبلی خود را در درس آمار کناربگذارید چون این درس در کنکور های دوسال گذشته اهمیت ویژه ای پیدا کرده و از این درس در ارشد ۵ سوال مطرح می شود که کنکور سال ۹۶ سطح سوال آسان و روبه متوسط بود و سال ۹۷ نیز سطح سوالات بالاتر رفته و می توانیم سطح سوالات را متوسط رو به سخت بیان کنیم .

البته این سخت و مفهوومی بودن سوالات آمار و احتمال را از این منظر می گویم که شما بدانید مثل سالهای قبل نیست که شما با اندک مطالعه ای از آمار و احتمال  بتوانیم پاسخگویی سوالات آن باشید

چون میانگین درصد داوطلبان تک رقمی و دو رقمی ارشد سال گذشته را می توانم تقریبا عددی بین ۶۰تا ۷۰ تخمین بزنم

دلیل آن هم چیزی نیست جز اینکه داوطلبا توقع سوالات اینچنینی از آمار و احتمال نداشته اند.

البته نباید از گفته های بنده بترسید و برای این درس نسخه بد بپچید بلکه بهترین کار اینست که یک برنامه مطالعاتی مناسب و کافی برای مطالعه این درس گذاشته شود.

این درس سه فصل مهم در کنکور برق دارد

۱-آنالیز ترکیبی و احتمال

۲-متغیرهای تصادفی

۳-توزیع های آماری

برای کنکور ارشد برق مطالعه این سه فصل کافی به نظر می رسد چون به احتمال ۹۰ درصد از فصلهای دیگه در کنکور ارشد برق تستی آورده نخواهد شد.

بهترین منبعی که می توانم برای این درس پیشنهاد بدم کتاب آمار و احتمال مدرسان شریف برای رشته های مهندسی برق و کامپیوتر است.این کتاب مطالب را بطور خیلی صحیحی طبقه بندی کرده که همین مورد باعث میشود شما سردرگم نشوید و مطالب را پله به پله یاد بگیرید و جلو بروید.

 شاید مطالعه این درس در ابتدا براتون خیلی سخت باشه و نتونید خیلی از سوالا را خودتون حل کنید اما یادتون باشه این درس نیاز به تمرین و حل تست زیاد داره پس همین ابتدای کار ناامید نشوید و سعی کنید برای این درس خیلی تمرین کنید تا تسلطتون و درکتون از این درس بالا بره و بتونید خودتون سوالات را به تنهایی بدون پاسخنامه حل کنید.

از ویژگی های خوب کتاب مدرسان اینست که با طرح مثال های فراوان در درسنامه باعث می شود که شما به اندازه کافی تست بزنید و تمرین کنید تا بتوانید سوالات کنکورهای سراسری سالهای قبل این رشته را حل کنید.

در آخر هر فصل سوالات کنکور های سراسری سالهای گذشته رشته برق و کامپیوتر آورده شده که سعی کنید حتما تمامی تست ها را حل کنید و تست های رشته کامپیوتر از نظر سطح سختی و آسانی از سوالات برق سخت تر هستن پس سعی کنید سوالات کامپیوتر را نیز حتما حل کرده تا سر جلسه کنکور بتوانید هر نوع سوالی را که از این درس مطرح شده حل کنید.

به امید موفقیت همه ی کسانی که در این راه تلاش می کنند.

محیسنی

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا