اختصاصی سایتسخن مشاورماشین های الکتریکیمطالب ویژه سایتمنابع کنکور ارشد و دکتری برق

بررسی فصل به فصل و بودجه بندی درس ماشین های الکتریکی ۱

🔴بررسی فصل به فصل و بودجه بندی درس ماشین های الکتریکی ۱
با سلام در ادامه مقاله قبل(شروع مطالعه درس ماشین های الکتریکی)قصد داریم به بررسی فصل های ماشین های الکتریکی ۱ بپردازیم از کنکور ۹۶به بعد درس های ماشین های الکتریکی و بررسی با هم ادغام شده و مجموعا ۱۵سوال از آنها در کنکور مطرح میشد ۱۰سوال از ماشین های الکتریکی۱و۲ و ۵سوال از بررسی.
از ۱۰سوال مطرح شده در درس ماشین های الکتریکی ،۵سوال ازماشین های الکتریکی ۱مطرح میشود که به بررسی تست های مطرح شده میپردازیم.
✴️فصل اول مدارهای مغناطیسی:به هیچ عنوان این فصل را بعد از فصل های دیگر نخوانید.
📚برای شروع مطالعه درس ماشین این فصل را با دقت و مفهومی بخوانید و هیچگونه عجله ای در خواندن این فصل نداشته باشید .بعد از مطالعه این فصل از کتاب مدرسان سراغ کتاب حلم زاده رفته و روش های حل سوالات این فصل را نیز آنجا بررسی کرده. از نظر بنده این دو کتاب مکمل خوبی هستند چون کتاب مدرسان بیشتر از نظر مفهومی به مساایل ماشین پرداخته اما کتاب حلم زاده بیشتر از نظر محاسباتی به مسایل ماشین پرداخته است.
✅قسمت آخر تلفات هیسترزیس و فوکو را ابتدا از یک کتاب مرجع خوانده سپس سراغ کتاب مدرسان آمده و به بررسی تمام سوالات این قسمت پرداخته چون احتمال طرح سوالات مفهومی و با سطح بالا از این قسمت زیاد است.
🔺کتاب حلم زاده این قسمت را خلاصه وار تر گفته اما کتاب مدرسان بررسی و جمع بندی خوبی از این قسمت داشته است.
✔️خلاصه نویسی را به هیچ عنوان فراموش نکنید.
🔘کتاب مدرسان و حلم زاده سوالهای کنکور های آزاد را هم مطرح کرده از نظر شخص بنده میتوانید به راحتی از این سوالات گذشته و زمان خود را روی سوالات سراسری گذاشته و سوالات سراسری را چندین بار حل کنید.
✅فصل دوم مبدل های الکترومکانیکی:
📕این فصل را به هیچ عنوان دست کم نگیرید و با یک نگاه مفهمومی به بررسی این فصل بپردازید.
🔁سعی کنید این فصل را چندین بار مرور کرده و مرور هایتان هم از روی کتاب باشد نه از روی خلاصه نویسی هایتان .
◀️کتاب حلم زاده نیز به اثبات بعضی از روابط اصلی پرداخته است که بررسی این اثبات ها نیز میتواند دید خوبی نسبت به این فصل به شما بدهد .
از این فصل در کنکور ۹۶ و کنکور۹۷
یک یا۲ سوال مطرح شده است.
✅فصل سوم ماشین هایDc:
این فصل را میتوانید از دو روش مطالعه کنید
⏪روش اول که در کتابهای کنکوری رعایت شده است ،اینست که ابتدا تمامی ژنراتورها (شنت و سری و کمپوندو… )را خوانده سپس سراغ موتورها بروید.
⏪روش دوم اینست که بطور مثال ژنراتور و موتور کمپوند شنت ،سپس ژنراتور و موتور کمپوند سری و به همین ترتیب انواع دیگر از موتور ها و ژنراتور ها راهمین گونه بررسی کنید،
🔺خوبی روش دوم اینست که شما تفاوت های انواع ژنراتور ها موتورها را میتوانید بررسی کنید.
📝اگر روش اول برای مطالعه انتخاب کردید سعی کنید برای مرور از روش دوم مطالعه بفرمایید.
📊سوالات این فصل نیز از روتین خاصی در کنکور برخوردار است که با بررسی سوالات کنکور های سالهای قبل متوجه خواهید شد که سوالات نسبتا جدید کمتر طرح خواهد شد
📗اگر کتاب حلم زاده را در دسترس دارید روش حل تست های سراسری را نیز از آن کتاب مطالعه کنید چون در بعضی ازتست ها از روش های حل به ظاهر سر راست تر و قابل فهم تری به نسبت مدرسان استفاده کرده که مطالعه آنهاحداقل در دور دوم حل تست ها خالی از لطف نیست.
🔴از این فصل در کنکور ۹۶و ۹۶ ،۳سوال مطرح شده است ،پس فکرحذف این فصل را اصلا نکنید چون سر جلسه خیلی پشیمان خواهید شد.
🔸تست های تالیفی مدرسان را به هیچ عنوان دست کم نگیرید و در طی مطالعه هر مبحث(مثلاژنراتور شنت) همان موقع تستهای تالیفی را حل کنید و برای آخر مطالعه هر فصل نگذارید.
🔹تست های سراسری نیز چهار قسمت کنید و در هر بار مرور این فصل (مرور از روی خلاصه سپس حل تست های باقیمانده )تست ها را بزنید که جمعا چهار مرور خواهد شد اگر این روش را پیش بگیرید بعد از مرور چهارم به تسلط حداقل ۸۰درصدی در این فصل میرسید😊
به امید موفقیت همه ی شما عزیزان
مهندس محیسنی

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا