سخن مشاورماشین های الکتریکیمرور و جمع بندی

مرور و جمع بندی درس ماشین های الکتریکی

با سلام خدمت دانشجویان ارشد سال آینده


در این مقاله قصد دارم درمورد درس بسیار مهم کنکور ارشد برای گرایش های قدرت ,کنترل و مکاترونیک صحبت کنیم .
هملانطور که می دانید در اسفند ماه هستیم ودر این ماه باید کم کم هر چه که دارید را جمع بندی کنید.
بعضی از داوطلبان در اسفند در حال تمام کردن درس ماشین ۲ هستند و اکثرا یا در حال تمام کردن ترانس هستند و یا در حال تمام کردن ماشین القایی هستند و کم کم باید به فکر یک جمع بندی درست حسابی باشند تا همه این چیزهایی که خواندند را بتوانند در کنکور بکارببرند .
برای جمع بندی درس ماشین باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:
۱-همه ی تست های سراسری مهم هستند و دقت کنید که همه ی تست های سراسری را حل کرده باشید.اگر تاکنون تست های سراسری را حل نکردید سعی کنید با یک برنامه ریزی درست تا اواخر اسفند تست های سراسری اکثر فصلها را حل کنید.

۲-برای مرور حتما از خلاصه نویسی هایتان استفاده کنید. و سعی کنید هنگام مرور خلاصه ها اگر مطلبی را متوجه نمی شوید حتما به کتاب مراجعه کنید و دوباره آن مطلب را خوانده و تست بزنید.

۳- حتی المکان در این روزها تست تالیفی نزنید .اگر از روی کتاب مدرسان مطالعه کرده اید وتست های تالیفی را از قبل حل کردید می توانید تست های تالیفی که سخت بودند و علامت زدید را حل کنید.

۴-فصل دوم درس ماشین ۱ به نسبت بقیه فصل ها بیشتر خوانده شود و حتما مرور کنید و اگر از روی کتاب مدرسان میخوانید حتما تست های تالیفی این فصل را دوباره حل کنید چون دارای ارزش بالایی هستند .

۵-به احتمال زیاد اگر سوال سختی از درس ماشین در کنکور امسال مطرح شود, از فصل دوم و یا از فصل ترانس خواهد بود.

۶-فصل اول که مربوط به مدارهای مغناطیسی است را حتما دوره و جمع بندی کنید چون ممکن است از فصل اول سوال آورده شود و احتمال مطرح کردن سوال سخت از این فصل زیاد است.پس این فصل را دست کم نگیرید.

۷-هنگام مرور حتما یک برگه و یا دفترچه کوچک داشته باشید و تمامی فرمول ها و نکات خیلی خیلی مهم را درون آن بنویسید ,تا در هفته آخر این نکات و فرمول هار ا دوباره بخوانید.دقت کنید که این فرمول ها نباید از چند صفحه بیشتر شود.

۸-قسمت های ستاره دارو تکمیلی را نیاز نیست مرور و جمع بندی کنید مگر اینکه وقت اضافی بیاورید,احتمال آمدن سوال از قسمت های تکمیلی پایین تر از ۱۵درصد است.

۹-اگر تاکنون کتاب مدرسان را خوانده اید و کتاب حلم زاده را نیز در دسترس دارید(دقت کنید که نیازی نیست حتما این کتاب را داشته باشید)بهتر است بدلیل اینکه کتاب حلم زاده خلاصه تر از مدرسان است برای مرور و جمع بندی از کتاب حلم زاده استفاده کنید.

۱۰-پیشنهاد بنده اینست حتی المکان سراغ سوالهای خیلی سخت نروید و سعی کنید برای حل تست سراغ تست های بروید که ۸۰ویا ۹۰ درصد احتمال آمدن در کنکور را دارند.

و نکته آخر اینست که به هیچ عنوان در این روزها منبع خود را تغییر ندهید اگر کتاب مدرسان را دارید که کتابی کامل و جامعی برای ماشین است فقط حجمش برای مرور کردن زیاد است که بهتر است برای مرور از خلاصه نویسی ها استفاده کنید و تست های تالیفی که سخت بودند و قبلا علامت زدید را دوباره بزنید و تست های سراسری که زده نشدند و سخت بودند را دوباره حل کنید
اگر کتاب حلم زاده را دارید چون کتاب به نسبت مدرسان حجم کمتری دارد برای مرور و جمع بندی کتاب خوبی است و تست های سراسری را به شیوه روان تری از مدرسان حل کرده که از ویژگی های خوب این کتاب است.

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    با توجه به عقب افتادن احتمالی کنکور بنده تصمیم به خواندن بخشی از کتاب مدرسان ماشین را دارم
    با توجه به اینکه گرایش من کنترل است آیا برای کسب درصد ۳۰ تا ۴۰ خواندن بعضی فصول کتاب را پیشنهاد میکنید؟
    و اینکه با توجه به ضعیف بودن پایه من در این درس حدودا چه قدر زمان می برد خواندن این فصول با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا