اختصاصی سایتسخن مشاور

برنامه ریزی درسی تعطیلات عید نوروز

برنامه ریزی کنکور ارشد ویژه عید نوروز

🔺تعطیلات عید نوروز هرساله برای داوطلبان کنکور مورد توجه است. به‌طوری که بسیاری از داوطلبانی که در طی ماه‌های گذشته کم کاری کرده‌اند، به امید جبران تمام عقب‌افتادگی‌ها در تعطیلات عید، همه‌ی روزهای اسفند را هم به انتظار می‌نشینند و به‌عبارتی دست از کار می‌کشند!
حال ببینیم به‌راستی تعطیلات عید کارساز است و آیا تا این حد ارزشمند و تعیین کننده است و اگراین گونه است چگونه باید از آن استفاده نمود.

🔸تعطیلات نوروز در بهترین حالت بین ۱۴ تا ۱۶ روز است و با تعطیلی دانشگاه ها برای اکثر داوطلبان موقعیت فوق‌العاده‌ای جهت رفع مشکلات درسی به نظر می‌رسد. اما واقعیت این‌جاست که عید بیشتر به جهت موقعیت زمانی، یک نقطه‌ی عطف است و افرادی که در این برهه‌ی زمانی جهت حرکت خود را اصلاح می‌کنند، در ادامه‌ی مسیر وضعیت بهتر و مساعد‌تری دارند. به همین دلیل داوطلبان سال‌های گذشته که در این زمان تغییری در فعالیت‌های خود ایجاد کرده و نتیجه‌ی قابل قبولی گرفته‌اند، از عید و بعد از آن به خوبی یاد می‌کنند و داوطبلان فعلی را هم به دوران عید متوجه می‌سازند.

🔴 قطعاً می‌پذیرید که در ۱۴ یا حتی ۱۶ روز نمی‌توان فعالیت شگرف و عجیبی در حیطه‌ی منابع مطالعاتی متعدد و پرحجم کنکور انجام داد. اما اصولاً افرادی که از همین دوره‌ی زمانی دو هفته‌ای خوب استفاده می‌نمایند، در هر شرایط درسی، به جمع‌بندی تمام منابع مطالعاتی خود تا آخر فروردین امیدوار می‌شوند.

⚠ همین امیدواری و روحیه‌ی مضاعف سبب می‌شود که این داوطلبان در روزهای آخر اسفند ماه که وقت آزادتری نصیب شان می‌شود با توان مطالعاتی بیشتری فعالیت‌های درسی شان را به پیش می‌برند.

🎯 در مقابل عده‌ای هم که به دلایل مختلف اعم از: خستگی روحی و روانی، تنبلی، مسافرت‌های بی‌مورد و یا بی‌برنامگی، این تعطیلات مۆثر را از دست می‌دهند، در نهایت نا‌امیدی و افت توان روحی و احساس شکست و بی‌انگیزگی، فروردین را هم به راحتی از دست می‌دهند و چنین افرادی با هر تلاش و سابقه‌ی درسی نتایج بدی کسب می‌کنند. به همین دلیل و با توجه به این شرایط، عید با تمام زمان محدود و مشخص خود می‌تواند تا حد قابل توجهی مۆثر و حتی تعیین کننده باشد.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا