اخبار کنکور و دانشگاه

اعلام جزئیات مصاحبه آزمون دکتری ۹۶ دانشگاه آزاد در استان تهران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران نحوه برگزاری مصاحبه آزمون دکتری در این استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، احمد شمس با بیان اینکه طبق مصوبه جلسه هماهنگی با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده است مصاحبه های دکتری به صورت استانی برگزار شود، گفت: در پذیرش دکتری این دانشگاه ۵۰ درصد نمره به آزمون کتبی و ۵۰ درصد به مصاحبه اختصاص داده شده است که از این ۵۰ درصد، ۳۰ درصد متعلق به مستندات و ۲۰ درصد مربوط به مصاحبه علمی است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد داوطلبان آزمون دکتری، اولویت اول آنها برای مصاحبه استان تهران است، در واقع از مجموع ۴۰ هزار و ۵۰۰ داوطلب پذیرش در مقطع دکتری دانشگاه آزاد حدود ۳۷ هزار نفر در استان تهران نیز مصاحبه خواهند داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگ برای اجرای طرح استانی مصاحبه دکتری با حضور سرپرست دانشگاه تاکید کرد: بلافاصله پس از تشکیل این جلسه، در روز بعد ستاد اجرایی مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران تشکیل و در مورد چند موضوع مهم تصمیم‌گیری شد.

شمس با اشاره به واحدهایی که مصاحبه دکتری در استان تهران را انجام می دهند، گفت: در جلسه ستاد اجرایی مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران مقرر شد واحد تهران جنوب (مصاحبه رشته های فنی مهندسی)، واحد علوم و تحقیقات (مصاحبه رشته های علوم پایه، کشاورزی و محیط‌زیست)، واحد تهران مرکزی (مصاحبه رشته های علوم انسانی، که به دلیل کثرت متقاضیان این رشته ها، واحد تهران شمال نیز مشارکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه فوق درخصوص انتخاب مدیران گروه های تخصصی مصاحبه‌ کننده نیز تصمیمات لازم اتخاذ شد، گفت: بر این اساس باید برای هر رشته گرایش یک مدیرگروه و بین ۳ تا ۵ نفر عضو هیات علمی واجد شرایط و ترجیحا با مرتبه علمی دانشیار به بالا تعیین شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران عنوان کرد: در این جلسه مدیران گروه انتخاب و مقرر شد در اولین جلسه مدیران گروه ها که هفته آینده در استان تهران برگزار شود و به آنها ماموریت داده شود که تا تاریخ ۲۹ خرداد، اعضای هیات علمی گروه های مصاحبه‌ کننده را برای صدور احکام معرفی کنند.

شمس خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه ستاد اجرایی مصاحبه استان تهران، درخصوص نحوه پذیرایی و استقبال از اساتید مصاحبه ‌کننده و داوطلبان مصاحبه ‌شونده، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه مصاحبه های دکتری دانشگاه آزاد از روز ۱۸ تیرماه تا ۶ مردادماه برگزار می شود، گفت: از آنجا که استان تهران بیشترین جمعیت مصاحبه ‌شونده را دارد، ۵ روز اول(۱۸ تیر تا ۲۲ تیر) مصاحبه های دکتری استان تهران برگزار می شود و ۲۳ و ۲۴ تیرماه مصاحبه با تاخیر برای داوطلبان این استان برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران افزود: از آنجا که ممکن است داوطلبی در بیش از یک استان مصاحبه داشته باشد، برای رفاه حال داوطلبان مقرر شده که با ارائه گواهی مصاحبه در استان دیگر، داوطلب بتواند در روزهای بعد از زمان مصاحبه تعیین شده حاضر شده و مصاحبه او انجام شود.

شمس درخصوص نتیجه مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نتایج مصاحبه به صورت متمرکز تا ۱۵ مرداد به سازمان سنجش ارسال می شود و سازمان سنجش نیز پس از پردازش لازم، نتایج را اعلام می کند.

وی با اشاره به ترکیب جمعیتی دانشجویی داوطلبان آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: در سال جاری از مجموع ۳۷ هزار نفر داوطلب مصاحبه برای پذیرش در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، ۶ هزار داوطلب در رشته فنی مهندسی، بالغ بر ۷ هزار نفر در رشته های علوم پایه، کشاورزی و زیست‌ و ۱۸ هزار نفر در رشته های علوم انسانی و بقیه به رشته های هنر و زبان های خارجی اختصاص دارد.


مطالب سایت برق ارشد و مشاوره ای در کانال تلگرام

https://t.me/joinchat/AAAAADv3jEVUrwNrejJNeQ

https://telegram.me/bargharshad

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا