اخبار کنکور و دانشگاه

اعلام نتیجه رتبه بندی دانشگاههای غیرانتفاعی/ ۲۲۲ موسسه محدود شدند

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: نتایج سطح‌بندی مربوط به دانشگاه‌ها و مؤسسات غیردولتی اعلام شد.

دکتر علی آهون منش در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اعلام نتیجه سطح بندی دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی از سوی وزارت علوم گفت: نتیجه سطح بندی دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی اعلام شد.

وی افزود: وزارت علوم دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی را در ۵ رده سطح بندی کرد.

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی گفت: از مجموع ۳۵۸ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی ۲۶۹ موسسه در این سطح بندی قرار داده شدند.

وی ادامه داد : برخی از این مؤسسات و دانشگاه‌های غیردولتی به دلیل ناکافی بودن اطلاعات مورد نیاز و همچنین دیر رساندن مدارک نتوانستند در این سطح‌بندی شرکت کنند.

آهون منش افزود: براساس این سطح بندی، ۴۷ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح یک، ۷۸ دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی در سطح دو، ۸۱ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح سه ،۵۱ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح چهار و ۱۲ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح پنج قرار گرفتند.

موسسات آموزش عالی سطح ۱ محدودیت توسعه ندارند

وی افزود: براساس اعلام وزارت علوم موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی که در سطح یک قرار دارند، از حمایت وزارت علوم برخوردار بوده و محدودیت توسعه نیز ندارند.

اعمال محدودیت توسعه برای موسسات سطح ۲

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی ادامه داد: دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی که در سطح دو قرار دارند از سوی وزارت علوم حمایت می شوند ولی محدودیت توسعه دارند.

کاهش فعالیت موسسات سطح ۳

وی ادامه داد: موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی که در سطح سه قرار دارند، محدودیت توسعه داشته و همچنین فعالیت آنان نیز کاهش می یابد.

پذیرش صفر برای موسسات سطح ۴

آهون منش افزود: موسسات و دانشگاه هایی که در سطح چهار قراردارند، نه تنها محدودیت توسعه، بلکه ممنوعیت توسعه نیز داشته و ظرفیت و توسعه آنها کاهش می یابد و تعداد دانشجویان آنها به سمت صفر حرکت می کند.

امکان انحلال برای موسسات سطح ۵

وی یادآورشد: موسسات و دانشگاه هایی هم که در سطح پنج قرار دارند، ممنوعیت توسعه همراه با قطع وضعیت پذیرش داشته و امکان انحلال آنها نیز بررسی می شود، یعنی تا ۶ ماه به این موسسات فرصت داده می شود در صورتی که نتوانند شاخص های مورد نظر را کسب کنند منحل می شوند.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام و خسته نباشید….اسامی دانشگاه ها و سطح هر دانشگاه اعلام نکردن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا