اختصاصی سایت

شیوه ارزشیابی پروژه و مصوبات کمیته پروژه

شیوه ارزشیابی و مصوبات کمیته پروژه

 ارزشیابی پایان نامه

معیارهای ارزشیابی پروژه‌های فارغ التحصیلی منطبق بر مصوبات شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه بدین صورت اعلام می‌گردد:
–    کیفیت علمی: بررسی تاریخچه موضوع و بیان سابقه، ابتکار و نوآوری، ارزش علمی و یا کاربردی، استفاده از منابع و مراجع و ابزارهای کار به لحاظ کمی وکیفی (به روز بودن)، کیفیت نظرات و پیشنهادات برای ادامه پروژه.
–    کیفیت ارایه: تسلط به موضوع و توانایی پاسخگویی  به سئوالات در جلسه دفاع، نحوه ارایه (رعایت زمان، تفهیم موضوع، کیفیت اسلاید و سایر موارد).
–    کیفیت نگارش: انسجام در تنظیم و تدوین مطالب، حسن نگارش و رعایت دستورالعمل، کیفیت تصاویر اشکال و منحنی های استفاده شده.
–    رعایت قوانین نگارش پایان نامه: رعایت کامل قوانین نگارش پایان نامه مطابق با دستورالعمل مصوب کمیته تحصیلات تکمیلی دانشگاه.

نکات مهم در ارایه پایان نامه

توجه به این نکته ضروری است که تاخیر در دفاع از پروژه و ارایه پایان نامه مشمول جریمه‌هایی به قرار زیر خواهد شد:

۱-    عدم اتمام به موقع: در صورتیکه دانشجویان ارشد در مهلت ذکر شده حداکثر تا پایان ترم ششم٬ از پایان نامه خود دفاع نکنند، تنها در صورت اخذ مجوز از کمیسون موارد خاص دانشگاه فرصت خواهند داشت تا با کسر نمره دفاع کنند. اگر پس از فرصت قانونی  هنوز از پایان نامه دفاع نشده باشد، دانشجو مشمول مقررات آموزشی خواهد شد.

۲-    تاخیر در تحویل پایان نامه: دانشجویان حداکثر ۳ هفته پس از دفاع، فرصت دارند تا پس از اصلاحات اعمالی، پایان‌نامه نهایی را که به تایید اساتید راهنما و داوران جلسه دفاع پایان نامه رسیده است را به صورت صحافی شده تحویل دهند. پس از این موعد، اگر از زمان دفاع بیش از ۲ ماه بگذرد و پایان نامه تحویل نگردد (یا با ایرادهای کلی تحویل شده باشد یا نظرات کمیته داوران در نگارش آن رعایت نشده باشد)، نمره مردودی برای پایان نامه منظور خواهد شد.

تذکر: 

–    محاسبه میانگین نمره اساتید و در نظر گرفتن و جمع بندی  نمره مربوط به بخش های ذکر شده در فرم ارزشیابی پایان نامه توسط نماینده تحصیلات تکمیلی جلسه دفاع انجام می‌پذیرد.
–    همچنین منظور کردن جریمه مربوط به عدم اتمام به موقع و دیرکرد تحویل پایان نامه با توجه به تاریخ ثبت نام درس پایان نامه و تاریخ دفاع از پایان نامه انجام می‌شود.

 

پایان 

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا