اخبار کنکور و دانشگاهاختصاصی سایت

تمام مدارک اجباری و اختیاری مورد نیاز برای مصاحبه آزمون دکتری 96

به همراه داشتن برخی مدارک برای حضور در مصاحبه الزامی نیست، اما داشتن آنها برای کسب امتیاز و موفقیت در مصاحبه اثرگذار و بسیار حائز اهمیت است.

آزمون دکتری سال 96 در اسفندماه سال گذشته برگزار شد و داوطلبان این آزمون نتایج اولیه خود را در اواخر فروردین ماه مشاهده کردند. همچنین داوطلبان آزمون دکتری در اواسط اردیبهشت ماه اقدام به انتخاب رشته نموده و از آن به بعد منتظر اطلاعیه‌های دانشگاه‌ها پیرامون انجام مصاحبه جهت پذیرش در دوره دکتری هستند.

*** زمان دعوت به مصاحبه دکتری 96
بنا بر اعلام سازمان سنجش، اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم(مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و…) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری درهفته اول خرداد ماه 96 از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد. از همین رو بسیاری از داوطلبان این آزمون، سوالاتی پیرامون اینکه هنگام مراجعه به دانشگاه جهت انجام فرآیند مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی، چه مدارکی را باید به همراه داشته باشیم، در ذهن دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد.

*** مدارک اجباری موردنیاز مصاحبه دکتری
به همراه داشتن برخی مدارک در روز مصاحبه الزامی و به همراه داشتن برخی مدارک اختیاری است. مدارک الزامی مدارکی هستند که سازمان سنجش یا دانشگاه موردنظر آنها را برای انجام مصاحبه ضروری می‌دانند. به طور معمول این مدارک شامل موارد زیر است:

1- مدارک شناسایی: عموما شامل شناسنامه و کارت ملی
2- فیش واریزی هزینه مصاحبه مطابق با اطلاعیه دانشگاه
3- مدارک تحصیلی مقاطع گذشته: مدارک تحصیلی مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد به همراه ریزنمرات.
4- کارنامه مرحله اول و کارنامه دعوت به مصاحبه آزمون دکتری(در صورت در خواست دانشگاه)
5- توصیه نامه: اغلب دانشگاه‌ها همراه داشتن دو یا سه توصیه‌نامه از اساتید مقاطع قبلی داوطلب به خصوص استاد راهنمای پایان‌نامه کارشناسی ارشد را الزامی می‌کنند.
6- فرم رزومه: گاهی این فرم از سوی دانشگاه ارائه می‌شود و گاهی رزومه عمومی شما مورد قبول است. حتی اگر طبق اطلاعیه دانشگاه، همراه داشتن آن برای مصاحبه الزامی نباشد، بهتر است رزومه کاملی از سوابق آموزشی و پژوهشی به همراه داشته باشید.
7- مدرک آزمون‌های زبان ملی یا بین‌المللی: در صورت درخواست دانشگاه، ممکن است ملزم به ارائه مدرک زبان در مصاحبه باشید.
8- پایان‌نامه کارشناسی ارشد: پایان نامه کارشناسی ارشد را حتما همراه داشته باشید. این مدرک، سند مهمی از شخصیت علمی شماست حتی اگر پایان نامه شما ناتمام باشد، بهتر است بخش‌هایی که تا به حال انجام داده‌اید و یا نسخه اولیه را همراه داشته باشید.

*** مدارک اختیاری مورد نیاز مصاحبه دکتری
به همراه داشتن برخی مدارک برای حضور در مصاحبه الزامی نیست، اما داشتن آنها برای کسب امتیاز و موفقیت در مصاحبه اثرگذار و بسیار حائز اهمیت است. این مدارک عبارتند از:

1- کلیه مستندات مربوط به سوابق پژوهشی: داشتن گواهی پذیرش مقاله برای اثبات داشتن مقاله ضروری است، اما گاهی اساتید می‌خواهند همه صفحات مقاله پذیرفته شده شما را مشاهده نمایند. بنابراین غیر از چکیده و گواهی پذیرش آنها، سعی کنید کل مقاله را همراه داشته باشید.
2- کلیه مقالات تحت داوری و کتاب‌های نیمه کاره: این موارد اگر چه ممکن است امتیازی نداشته باشد، اما می‌تواند در دید مصاحبه‌گران نسبت به شما تاثیرگذار باشد.
3- گواهی رتبه اول تا سوم دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا رتبه برتر کنکورهای قبل
4- گواهی تدریس در دانشگاه
5- گواهی طرح‌های پژوهشی و کارهای حرفه‌ای: به طور کلی بهتر است تمامی سوابق کاری مرتبط با رشته تحصیلی‌تان را ارائه کنید.
6- گواهی کلیه افتخارات آموزشی و پژوهشی کسب شده مرتبط با رشته
7- گواهی شرکت در کارگاه‌های آموزشی

 

تاریخ مصاحبه های دکتری تخصصی سال 96 دانشگاه های دولتی از لینک زیر قابل دریافت می باشد:

https://t.me/bargharshad/2251

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا