سخن مشاور

تابستون و مرور کتاب های مرجع !!!

سلام دوباره خدمت دوستان و مهندسین گرامی :

خیلی از دوستان که برای مشاوره به من زنگ میزنند و از من میشنوند که من فقط کتاب های کنکوری رو خوندم و به کتب مرجع خیلی کم نیاز پیدا کردم این فکر در سرشون میاد که حتما میشه بدون نیاز به هیچ کتاب مرجعی و تنها با تکیه به فرمول ها و توضیحات کتب کنکوری کار رو پیش برد. به هیچ وجه این فکر صحیح نیست.خودم به شخصه در دوران دانشجویی کارشناسی فردی همواره شب امتحانی بودم!!!!! اما سر کلاسا سعیم بر این بود که توجه کنم که حرف حساب هر درس چیه و استاد قصد داره چه موضوعی رو منتقل کنه به شاگرداش . از همین بابت هم با اکثر مفاهیم مشکلی نداشتم و خوندن کتاب های کنکوری تا حدود خوبی برام کافی بود.(چون سوالی برام پیش نمیومد که اینجا چرا این شکلی شد  و ….) اما اگر شما در مفاهیم مشکل دارید یقین داشته باشید که با هزار بار خوندن کتاب های کنکوری راه به جایی نمیبرید . پس چیکار کنیم ؟!

اینجاست که ایده من میگه  شما تابستون رو دارین که واقعا دوره طلایی محسوب میشه . نمیخوام بگم از الان بشینین تست بزنید و خودتون رو پای کتابا شهید کنید. چون من خودمم اینجور آدمی نبودم .درضمن وقتی از الان یه استارت سنگین داشته باشین و بکوب پای کتاب باشین شک نکنید که وسطای راه کم میارین و خسته میشین چون یک ربات نیستین . پس چیکار کنیم ؟!

یک مسابقه رالی رو تصور کنید ! قبل از شروع مسابقه شما بایستی روغن ماشین رو چک کنید . باد لاستیک ها . نقشه مسابقه و ….

خب این چه ربطی داره حالا ! ربطش اینجاست که شما در تابستون دقیقا بایستی مثل قبل از شروع مسابقه عمل کنید . باید بررسی کنید که شمایی که قراره شش ماه به موتورتون (مغزتون) فشار بیارید و فقط گاز بدین ، آیا موتور شما آمادست آیا با جاده مسابقه آشنایین و … پس الان وقت اینه که شما کتابای کنکور رو بیارین و عین ی روزنامه ورق بزنید و ی بار روزنامه وار کتاب های کنکور روبخونید. ببینیند آیا مشکل مفهومی با بخش خاصی دارین یا نه .

این دقیقا مثل اینه که شما ی بار قبل از شروع مسابقه به جاده میرین و مسیر رو آروم طی میکنین تا ببینین چه مشکلاتی ممکته در راه پیش بیاد یا به عبارتی با مسیر مسابقه آشنا بشین.

خب وفتیی شروع به خوندن کتاب های کنکوری کردین با برخورد به هر مشکل مفهومی به سراغ کتاب های مرجع برین و اطمینان پیدا کنید که وقتی از پای اون کتاب بلند میشین مشکل پایه ای با مبحثی که خوندین نداشته باشین و تمام سوالای ذهنتون حل شده باشه (سوال حل نشده تو ذهنتون باقی نذارین چون همون سوالا یقتون رو به زودی میگیرند) .

با این روش شما آماده این که با شروع سال تحصیلی و نزدیک شدن به کنکور به سراغ فرمول ها و روش های تستی برین و تست بزنید . خب اما اگر در این دو ماه که مونده حس میکنید برنامه خاصی لازم دارین برای انجام این کارا یا اینکه به کسی نیاز دارین تا شرایط شما رو برسی کنه و ببینه که آیا درس رو تونستین به شکل مفهومی بخونید و با مفاهیمش کنار بیاین(آیا قسمتی هست که بهش بی توحه بوده باشین) میتونین از یخش مشاوره ، یک پشتیبان انتخاب کنید ولی اگر حس میکنید که خودتون از پس مسیر برمیاین ، که چه بهتر تا خودتون مشاور خودتون باشین چون فقط خود شما هستین که شناخت کامل از خودتون دارید…..

مهندس برمکی

دانشجوی کارشناسی رشته برق دانشگاه تهران ورودی 91 . رتبه 10 مهندسی برق قدرت در کنکور ارشد 1395

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. تشکر واقعا راه حل خوبی دوستم با همین روش رتبه اش شد 140من بدون مراجعه به کتابهای مرجع 1500الکترونیک ببینید چه فاصله ای

    1. خواهش میکنم..بله دقیقا مراجعه به کتاب های مرجع برای روان شدن خوندن مطالب خیلی مهمه .. انشالله که اگر شما هم امسال قصد کنکور دادن داشته باشید با مراجعه به کتب مرجع و رفع ابهاماتون در تابستون ، نتیجه خیلی خوبی بگیرید

      1. استاد آیا با همین رتبه میشه روزانه آل قبول شود من همه دانشگاه درجه دوم را انتخاب کردم پشت کنکور خیلی بد همون سال اول مهمه

        1. به نظر من که شما که سال اول کنکور دادین و تجربیات خوبی هم کسب کردین میتونین سال بعد در کنکور نتایج بهتری داشته باشین ..اما خب با این رتبه قبولی متوسطی میتونین داشته باشید فک کنم..اما ترجیحا این سوال شما رو دکتر بهرام آرا پاسخ بدن که راجع به رتبه های قبولی و. … تجربه خوبی دارند فکر کنم بهتر باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا