اختصاصی سایتسخن مشاورمصاحبه با رتبه های برتر ارشد برق

مصاحبه اختصاصی با رتبه 5 قدرت کنکور ارشد 95

مصاحبه سایت برق ارشد با آقای سیامک کریمی رتبه 5 قدرت کنکور کارشناسی ارشد سال 95 :

 

برق ارشد: با سلام و احترام و ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا خود را مختصرا معرفی کرده و بفرمایید رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟ آیا در حین مطالعه برای کنکور شاغل یا دانشجو بودید؟

پاسخ سیامک کریمی فارغ التحصیل برق قدرت با معدل 16.5 از دانشگاه تهران.

زمان کنکور دانشجو بودم.

برق ارشد: لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور ارشد و رتبه خود را بیان کنید؟
پاسخزبان 68 درصد،ریاضی 56 درصد،مدار 42 درصد،کنترل صفر،ماشین 69 درصد،بررسی 66.5 و الکترومغناطیس 25 درصد

رتبه 5 گرایش قدرت

برق ارشد: آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟ 

پاسخ: خیر از کلاس استفاده نمی­کردم البته نیاز نداشتم ولی در آزمون های آزمایشی شرکت می­کردم.آزمون های آزمایشی با ا یجاد هدف های کوتاه مدت به راه و مسیر داوطلب جهت می­دهند.به همین دلیل آزمون دادن یکی از مهم ترین نکات برای موفقیت در کنکور است.در آزمون ها اشتباهات تکراری و مطالب جا افتاده مشخص شده که دانشجو با بررسی آنها در جهت افزایش مهارت و کاهش بی­دقتی سر جلسه کنکور پیشرفت خواهد کرد.

برق ارشد: از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟

پاسخاز شهریور به طور جدی که البته در بازه های امتحانات پایان­ترم و میان­ترم تقریبا روند مطالعه متوقف شد ولی با شروع ترم 8 و سبک شدن درس­ها ،عقب افتادگی­ها را جبران کردم.

متوسط 4 ساعت و حداکثر 6 ساعت در روز های تعطیل مطالعه داشتم.

برق ارشد: کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟ 

پاسخگرایش الکترونیک قدرت دانشگاه صنعتی شریف

برق ارشد: کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته برق کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟

پاسخدروس عمومی:

درس زبان کنکور ارشد از دو قسمت عمومی و تخصصی تشکیل شده است که منابع قسمت عمومی کتاب های لغت معروف از حمله 504 ،لغات ضروری تافل و 1100 واژه است.که من فقط دو منبع اول را مطالغه کردم .پیشنهاد من مرور لغات به صورت مداوم و شبانه است.قسمت کلور تست هم که شامل 5 تست گرامر است زا می­توان با مرور جزوه های خلاصه موجود در اینترنت و اختصاص زمان کم به راحتی پاسخ داد.اما قسمت تخصصی شامل چند متن تخصصی برق می­باشد بهترین روش برای کسب مهارت استفاده از تکست بوک های مرجع به جای کتاب های ترجمه شده در دروس دانشکاه است.از طرفی متن های مجلات IEEE و حتی متن های کنکور های سالیان پیش بسیار به داوطلب کمک می­کند.یکی از بزرگ­ترین اشتباهات کنکوری­ها حذف در زبان است در صورتی که با یک برنامه ­ریزی ساده زبان به راحت­ترین درس کنکور تبدیل خواهد شد.

 در ریاضی مهندسی از کتاب مدرسان شریف و در درس معادلات از کتاب نصیر استفاده می­کردم.ریاضی را نمی­توان با خواندن منابع زیاد و جزوه های مختلف یاد گرفت بلکه در این درس مطالب و درسنامه ها وسیله­ای برای حل مسئله بوده و دانشجو فقط با حل سوالات زیاد قابلیت پاسخگویی به سوالات این درس را پیدا می­کند.

مدار را هم با کتاب پوران پژوهش خواندم که دلیل محبوبیت و مطلوبیت این کتاب، اقتباس از کتاب مدار1و 2 دکتر جبه دار می­باشد.در این درس نیز مانند ریاضی حل مسائل زیاد تعیین کننده است.ابتدا در مراحل یادگیری،فاکتور زمان مهم نیست ولی پس از تسلط و حل تست های آموزشی بدون زمان،داوطلب باید روی زمان و استفاده ار روش های حل صحیح و کوتاه کار کند که بهترین منبع سوالات کنکور است.تست های کنکور در درس مدار بسیار ارزشمندند.تست های تالیفی در اولویت های بعدی قرار دارند.

دروس اختصاصی:

برای ماشین و بررسی به ترتیب از کتاب مدرسان شریف و جهش استفاده کردم.ماشین را ابتدا باید درک کنیم.یعنی بدون دانستن فرق بین انواع موتور یا طریقه عملکرد ترانسفورمر ،استفاده از فرمول برای حل مسئله بسیار سخت است.یک کنکوری قدرتی باید ماشین را با گوشت و استخوان خود درک کند.سوالات این درس خیلی سخت نیست یعنی حداقل 50 درصد تست ها به آسانی قابل حل است.برای تسلط روی بقیه سوالات حل چند باره­ی مثال های کناب مدرسان و تست های کنکور ضروریست.بررسی هم سوالات مفهومی زیادی دارد یا حتی بعضی مسائل این درس بدون دانستن مفاهیم قابل حل نیست مثل محاسبات توان اکتیو و راکتیو.ولی در کل داوطلب با مطالعه مفهومی و حل مسائل ترکیبی به راحتی می­تواند درصد خوبی کسب کند.

کتاب پارسه هم در الکترومغناطیس به من کمک زیادی کرد.این درس کمی سخت به نظر می­رسد ولی میتوان با مطالعه این کتاب به درصد قابل قبولی رسید.در این درس درصد قابل قبول 20-30 درصد است. حتما از بین 12 سوال الکنرومغناطیس 3 یا 4 سوال آسان و به همین تعداد سوال تله دار و وقت گیر وجود دارد.با حل مسئله، مهارت پیدا کردن سوالات راحت را پیدا خواهید کرد.

من درس کنترل را از اول حذف کردم،انتخاب بین کنترل یا الکترومغناطیس یا پاسخگویی به سوالات هر دو درس به بنیه علمی داوطلب بستگی دارد که با مشاوره و بررسی سطح سوالات این دو درس در سنوات گذشته قابل انجام است.

برق ارشد: به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟

پاسخبرای مطالعه خودتون برنامه انعطاف پذیر بچینید.یعنی به جای استفاده از ساعت از واحد برای سنجش کمیت مطالعتون استفاده کنید.یک واحد ممکن است یک ساعت باشد یا نیم ساعت.این مقدار به شرایط شما در اون روز بستگی دارد.در روز های تعطیل واخد ها طولانی تر شده و در روز های شلوغ و پرکار این واخدها کوتاه تر می­شوند.

از فرصت طلایی تابستان نهایت استفاده را ببرید.در اولین فرصت درس خواندن و برنامه­ریزی را شروع کنید.

وسواس تعداد منابع و ساعت مطالعه را نداشته باشید.کیفیت خیلی مهم تر است.خواب مناسب و سرحال بودن بسیار مهم است به آن توجه کنید.

یک آزمون را انتخاب کرده و به برنامه آزمون اعتماد کنید.ترجیحا مباحث را در ایام آزمون ها مطابق سرفصل ها بخوانید.عقب ماندگی جبران پذیر است با فکر کردن به آن دوباره خود را عقب نیندازید.

موفقیت در کنکور ارشد بسیار راحت تر از حد تصور شماست.

برق ارشد: آیا از ابتدا به رشته برق علاقه داشتید و چطور شد که این رشته را انتخاب کردید؟

پاسخبله قبل از ورود به دانشگاه علاقه داشتم.برق رشته ­ای وسیع و خلاق است که هر روزه با پیشرفت تکنولوژی دامنه های فعالیت نیز در رشته برق افزایش می­یابد.

برق ارشد: چی شد که حس کردید باید کنکور ارشد بدید؟ واقعا به این حس که نیاز به کارشناسی ارشد دارید رسیده بودید یا جو جامعه و سایر دانشجوها، فشار خانواده و … باعث این تصمیم شد.

پاسخخوب البته که جو جامعه بی­تاثیر نبوده ولی دلایل اصلی علاقم به این رشته و امکاناتی که در مقطع ارشد برای تحقیق و پژوهش فراهم می­شود،بود.

برق ارشد: از روند درس خوندنتون برامون بگید، اگر از روزی که خوندن رو برای کنکور کارشناسی ارشد شروع کردید رو به بازه‌های زمانی دو ماهه تقسیم کنیم، تو هر بازه چه قدر درس میخوندید و رو چه دروسی تمرکز می‌کردید؟

پاسخاز تابستان تا شروع آزمون­های آزمایشی : تمرکز روی همه دروس به یک اندازه.ساعات مطالعه هم در این بازه به طور پلکانی افزایش می­یافت.در این بازه فقط تسلط روی مطالب را بالا می­بردم.نکته مهم این دوره خلاصه­نویسی و مشخص کردن مطالب مهم می­باشد.

آزمون­های آزمایشی درصدی:در فاصله بین دو آزمون با مرور خلاصه ها و زدن تست­های کنکور مهارت آزمون دادن را تقویت می­کردم.

آزمون­های جامع:جبران عقب افتادگی ها و تقویت نقاط قوت از نکات مهم این بازه به شمار می­روند.در این دوره با تمرکز روی تست های کنکور 10 سال اخیر و حل چندباره­ی آنها توانستم مطالب را مرور کنم.

یک ماه آخر:فقط و فقط مرور خلاصه ها

برق ارشد: نحوه درس خوندنتون چطور بود؟ کجا درس می‌خوندین؟ خونه یا کتاب خونه؟ گروهی یا فردی؟

پاسخمثل همه درس می­خوندم روش عجیب غریبی نداشتم.خونه بودم.

برق ارشد: روش خاصی برای تست زدن داشتید؟ مثلا تستهای سخت رو بپرید یا تستی رو علامت بزنید و

پاسخنکته­ ی خیلی خیلی مهم که خیلی از بچه ها بهش توجه نمی­کنند اینه که لازم نیست همه تست هارو کامل حل کنیم بلکه یک داوطلب اگر فقط و فقط اگر به 33 درصد از سوالات پاسخ صحیح دهد،رتبه قابل قبولی کسب خواهد کرد.

من اکثرا سعی می­کردم نکات مهم و راحت دروس را پیدا کنم و روی این دسته از مطالب وقت بیشتری بگذارم.

برق ارشد: در زمان درس خوندن برای کنکور تفریح هم داشتی؟ چند ساعت صرف تفریحاتتون می کردین در طول هفته؟

پاسخبله چرا که نه؟!شاید ساعت ها در هفته دلیلشم این بود که اگر با آگاهی پیش بریم کنکور خیلی خیلی راحت می­شود.

برق ارشد: چه کسانی تو این راه پر پیچ و خم کمکت کردن و در موفقیتتون بیشترین تأثیر رو داشتن؟

پاسخ خانواده و دوستان عزیزم

برق ارشد: کاری هست که از انجام ندادنش افسوس بخوری؟ در این مورد چه توصیه‌ای برای داوطلبین داری؟

پاسخخیر فکر نمی­کنم.ولی اگر سر جلسه کنکور آرامش بیشتری داشتم نتیجه بهتری می­گرفتم.بعضی شرایط دست ما نیست مثلا امسال کنکور خلاف سالیان پیش صبح برگزار شد که خیلی برای ما این قضیه سخت بود.ولی در کل آرامش سر جلسه بسیار مهم است.

برق ارشد: به نظرت باید برای هر درس چند تا منبع رو خوند یا به عبارتی یک منبع کامل کافیه؟

پاسخبله باید در ابتدا منابع خوب را پیدا کرده و سعی کنیم همان منابع را با کیفیت تر و عمیق بخوانیم.وسواس در تعداد منابع باعث اتلاف وقت می­شود.مهم تر از منابع کیفیت خلاصه نویسی هاست که نویسنده­ی انها خودمان هستیم.

برق ارشد: ممکنه بفرمائید به چه نحوی درس میخونید، از چه منابعی استفاده می کردید و اینکه آیا اگر دوباره برگردید بازهم از همان منابع و همان شیوه مطالعه استفاده می کنید یا خیر؟

پاسخبله همان روش را تکرار خواهم کرد.در دروس ارشد روش حل مهم است.برای کسب مهارت در این زمینه تستهای آموزشی و حل مثال های کناب ها بسیار مثمر ثمر می­باشد.

برق ارشد: به نظر شما کلاس رفتن برای موفقیت در کنکور ارشد الزامیه یا بدون کلاس هم میشه رتبه خوبی آورد؟

پاسخبه خود فرد بستگی دارد.

برق ارشد: بچه ها اگر بخوان در کلاس های کنکور ثبت نام کنند باید به چه نکاتی توجه داشته باشن؟ چه پارامترهایی برای انتخاب استاد مناسب وجود داره؟ 

پاسخاستادی که علاوه بر اموزش مطالب درسی روش درس خواندن هم بیاموزد که البته بسیار کمند این اساتید.زیرا در آخر خود داوطلب است که باید درس استاد را بخواند.روش مطالعه و روش تدریس بسیار مهم است.می­توان با شرکت در یک یا دو جلسه اول کلاس به این موضوع پی برد.

برق ارشد: آیا شما شرکت در آزمون های آزمایشی رو توصیه میکنید یا اگر دوستان بشینن خونه و درسشون رو خوب بخونن میتونن موفق باشن؟

پاسخنه حتما آزمون باید در نظر گرفته شود.آزمون و بررسی آن به طریقه مطالعه جهت می­دهد.

برق ارشد: آیا کسی که دروسی رو که در کنکور میان (مثل مدار و سیگنال و …) با کیفیت پاس نکرده باشه میتونه تو کنکور ارشد موفق باشه؟

پاسخبله حتما با تلاش و زیرکی در یافتن مطالب مهم حتما موفق خواهد شد.

برق ارشد: شما چه برنامه ای رو برای تابستان، پاییز و زمستان (قبل کنکور) داشتید؟ مثلا آیا یه سری از درس ها رو در تابستان خونده بودید و یه سری رو در پاییز یا همه رو با هم پیش بردید؟

پاسخ در ابتدا من یه سری از دروس را انتخاب می­کردم بعد از اتمام آنها به سراغ باقی دروس می­رفتم.ولی در 4-5 ماه آخر همه دروس را همزمان پیش می­بردم.

برق ارشد: درس خواندن جدی برای کارشناسی‌ارشد را از کی شروع کردی؟

پاسخشهریور

برق ارشد: همه درس‌ها را به یک اندازه می‌خواندی؟

پاسخخیر اختصاصی را کمی بیشتر

برق ارشد: کدام درس برایت آسان‌تر از همه درس‌ها بود؟

پاسخزبان و بررسی

برق ارشد: و سخت‌ترین درس؟

پاسخ مدار و ریاضی

برق ارشد: تجاربی که فکر میکنید برای پشت کنکوریها مفیده بیان کنید ؟

پاسخهمیشه از 12 سوال 3 یا 4 سوال راحت وجود دارد سعی کنید آنهارا در وهله اول پیدا کرده و پاسخ دهید.

از تجربیات بقیه استفاده کنید.به آزمون و منابع اعتماد کنید.

برق ارشد: در پایان مهم‌ترین توصیه‌ای که برای داوطلبان کنکور سال بعد دارید چیه؟

پاسخاز نظر من رمز موفقیت فقط تلاش یا زیاد درس خواندن نیست بلکه تلاش آگاهانه و مهندسی است که به شما کمک خواهد کرد تا به آنچه که لایقشید برسید.

برق ارشد: آیا با سایت برق ارشد آشنا بودید و ارتباط داشتید و از مطالب آن استفاده می کردید؟ چگونه با سایت برق ارشد آشنا شدین و بیشتر از کدام مطالب آن استفاده میکردید؟

پاسخبله از مقالات آن کم و بیش استفاده می­کردم.از طریق سرچ گوگل با سایت آشنا شدم زیرا سایت هایی که به طور دقیق و جزیی روی مطالب مفید برای کنکور ارشد برق کار می­کنند بسیار کمند.

برق ارشد: با تشکر از وقتی که برای مصاحبه و کمک به دانشجویان سال آینده دادید.

کارنامه-5-قدرت
کارنامه 5 قدرت


مطالب سایت برق ارشد و مشاوره ای در کانال تلگرام

https://telegram.me/joinchat/BvebbTv3jEWlnF-1uBecKg

https://telegram.me/bargharshad

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا