اخبار کنکور و دانشگاهاختصاصی سایتسخن مشاور

کلیدی‌ترین نکات درباره انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۹۷

انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

بالاخره دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد و داوطلبان این آزمون که چندی قبل کارنامه اولیه خود را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org مشاهده کرده بودند باید با توجه به نمره و رتبه کسب شده و با درنظر گرفتن علائق و ترجیحات خود، در صورت تمایل در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی ثبت‌نام نمایند.

در این گزارش قصد داریم به نکات مهمی که باید داوطلبان آزمون دکتری در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی به آنها توجه داشته باشند، اشاره کنیم:

 

* اطلاعاتی درباره انتخاب رشته

انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۹۷ دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۲/۲۶ آغاز و تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۹۷/۲/۳۰ ادامه دارد.»

رئیس مرکز سنجش و پذیرش در ادامه توضیح داد: «داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۴۰ رشته / محل را در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.»

وی افزود: «داوطلبان با مراجعه با سامانه ثبت نام الکترونیکی مرکز سنجش و پذیرش به آدرس www.azmoon.org و با وارد نمودن کد ملی و داوطلبان اتباع غیرایرانی با وارد نمودن کد رهگیری به عنوان نام کاربری و کد شناسه انتخاب رشته ( در پایین کارنامه سازمان سنجش درج شده است ) به عنوان رمز عبور می­توانند وارد سامانه شده و نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنند.»

او خاطر نشان کرد: « زمان ثبت نام دوره های بدون آزمون (استعدادهای درخشان) دکتری تخصصی متعاقباً اعلام خواهد شد.»

از دیگر نکاتی که متقاضیان شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی هستند باید توجه کنند این است که داوطلبان ملزمند ابتدا مبلغ ۴۶ هزار تومان به عنوان «هزینه ثبت‌نام در انتخاب رشته» پرداخت کرده و سپس در صورتی که حائز شرایط شوند باید مبلغ ۸۰ هزار تومان بابت حضور در مصاحبه‌های علمی بپردازند.

در ادامه برخی اطلاعات کلی درباره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد آمده است:

 

* انواع پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد
دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب دانشجو دو شیوه با آزمون و بدون آزمون را اجرایی خواهد کرد. در شیوه بدون آزمون، متقاضیانی که جزو استعدادهای برتر و فارغ‌التحصیلان ممتاز هستند باید درخواست خود را ارائه دهند و سپس در صورتی که حائز شرایط باشند به مصاحبه علمی دانشگاه آزاد دعوت خواهند شد. از جمله شروطی که برای پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون تعیین شده این است که داوطلبان گروه دامپزشکی باید

دانشگاه آزاد اسلامی برای داوطلبانی که متقاضی حضور با آزمون در این دانشگاه هستند، معیارهایی تعیین کرده و میزان اثر هرکدام از این معیارها رو تعیین کرده است. این دانشگاه برای آزمون متمرکز ۵۰ درصد، برای سوابق آزموشی، پژوهشی و فناوری ۲۰ درصد و برای مصاحبه علمی ۳۰ درصد تاثیر درنظر گرفته است.

 

* عاقبت انصراف از قبولی در دانشگاه آزاد
بهتر است داوطلبان پیش از اقدام برای انتخاب رشته در سامانه دانشگاه آزاد، به خوبی مزایا و معایب تحصیل در این دانشگاه را بررسی کنند چراکه اگر مراحل ثبت‌نام و اخذ واحد را طی کنند و نام «دانشجو» بر آنها اطلاق شود، باید تابع قوانین این دانشگاه باشند. مطابق این قوانین، دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی و ثبت‌نام و اخذ واحد(اعم از دانشجویان با آزمون و یا بدون آزمون) به هر دلیلی تقاضای انصراف از تحصیل داشته باشند مطابق بخشنامه‌های مربوطه مشمول پرداخت هزینه‌ای با عنوان «هزینه انصراف» خواهند شد.

لازم به ذکر است، دانشجویان شاغل به تحصیل در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق آزمون در همان واحد یا واحد دیگر پذیرفته شوند از پرداخت هزینه انصراف معاف هستند.

 

* قوانین نقل و انتقال دانشگاه آزاد
در ادامه به صورت مختصر به برخی از قوانین نقل و انتقال و مهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اشاره شده است:
– با توجه به مقررات دانشگاه آزاد جابجایی، انتقال و میهمانی دانشجویان مطابق آئین‌نامه نقل و انتقال این دانشگاه انجام می‌شود.

– هرگونه جابجایی، انتقال و میهمانی از واحدها، پردیس‌ها و مراکز بین‌المللی و برون‌مرزی به دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع است.

– با توجه به مقررات دانشگاه آزاد اسلامی، جابجایی، انتقال و میهمانی دانشجویانی که به صورت بدون آزمون در دانشگاه پذیرفته شده باشند، مطابق آئین‌نامه نقل و انتقالات دانشجویی ممنوع است.

 

* سایر نکات مهم درباره انتخاب رشته
نکات مهم دیگری درباره انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که در ادامه آمده است:
– متقاضیان پذیرش بدون آزمون می‌بایست دوره تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته را حداکثر تا ۶ نیمسال به پایان رسانده باشند.

– عدم مراجعه به سامانه به منظور انتخاب رشته در دانشگاه آزاد در موعد مقرر و مطابق اطلاعیه‌های صادره به منزله «انصراف» از پذیرش در این دانشگاه است.

– داوطلبان توجه داشته باشند در صورت خرید کارت اعتباری یا پرداخت هزینه ثبت‌نام استرداد وجه ثبت نام امکان‌پذیر نخواهد بود.

– «کارت اعتباری» مربوط به انتخاب رشته فقط با کد ملی داوطلب صادر گردیده و قابلیت انتقال به غیر را نخواهد داشت و از ثبت‌نام افراد غیر با کد ملی داوطلب ممانعت به عمل خواهد آمد. همچنین اطلاعات وارد شده در این بخش به هیچ عنوان قابل ویرایش و تغییر نخواهد بود.

– داوطلبان می‌توانند متناسب با کدرشته امتحانی خود حداکثر تا ۴۰ کد رشته/محل را انتخاب نمایند.

– شهریه پذیرفته‌شدگان واحدها، پردیس‌ها و مراکز بین‌المللی دانشگاه آزاد براساس شهریه مصوب سالانه این محل‌های دانشگاهی تعیین می‌گردد و تا دو برابر شهریه واحدهای داخلی است.

– پذیرفته‌شدگان مقطع دکتری تخصصی ملزم به ارائه نمره زبان انگلیسی مورد تأیید دانشگاه، با توجه به بخشنامه‌های مربوطه هستند.

– تغییر رشته/گرایش در مقطع دکتری تخصصی ممنوع است.

 

«اطلاعیه»

با عنایت به آغاز ثبت نام انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۹۷ و پیرو درخواستهای مکرر داوطلبان دوره فوق که تقاضای  ویرایش رشته / محل های انتخابی خود را دارند به اطلاع می رساند: زمان و نحوه  ویرایش متعاقبا اعلام خواهد شد.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا