مطالب ویژه سایت

چگونه از الان استاد راهنمایم را انتخاب کنم؟

خب امیدوارم که همه عزیزان از جو کنکور تا الان خارج شده باشند.یکی از مهمترین مراحل مربوط به مقطع کارشناسی ارشد انتخاب استاد راهنما است.یادم هست که یک از دوستان من استاد راهنمای خودش رو در دانشگاه قبل از ثبت نام در دانشگاه تقریبا انتخاب کرده بود و با ایشون حرف زده بود و به نوعی اوکی رو از این استاد گرفته بود.انتخاب استاد در آینده تحصیلی شما بسیار مهم هست.اساتید به سه دسته تقسیم میشوند:

استادیار:

استادیارها معمولا به تازگی به کرسی استادی در دانشگاه رسیدن و سراسر انرژی هستن.این اساتید به شدت کنجکاو و در پی ارایه مقالات فراوان به منظور ارتقای سطح علمی هستند.این اساتید معمولا جوان تر از باقی اساتید بوده و انرژی جوانی را نیز در خود دارند اما تجربه اندکی نسبت به باقی اساتید دارا هستند.لذا پیشنهاد بنده این هست که با استادیارهای جوانی که در حوزه تخصصی شما کار میکنند مشورت و رایزنی کنید و به همکاری با اونها بیاندیشید.

دانشیار:

این اساتید یک پله از استاد یار ها بالاتر هستند.بهترین گزینه برای انتخاب استاد راهنما به نظر بنده دانشیارها هستند زیرا اولا با تجربه هستند و ثانیا تشنه رسیدن به کرسی استاد تمامی.به خصوص اگر دانشیار جوان باشد بهترین گزینه برای شما همین مورد خواهد بود.

استاد:

اساتید باز خودشان دو حالت دارند

  1. اساتید اشباع شده:
    این استاد ها بدترین انتخاب برای شما هستند زیرا نیازی به ارتقاء درجه علمی خود ندارند و به دلیل بالا رفتن سن ترجیح میدن که بیشتر وقتشون را با خانواده و زندگی شخصی بگذرونن.
  2. اساتید اشباع نشده و نایس:
    این گونه از اساتید به معنای کلمه استاد هستند.نه تنها به لحاظ علمی شما را به همه چیز میرسانند بلکه به لحاظ کاری و حتی اپلای کردن هم بهترین کمک و مشاوره را به شما خواهند داد.تعداد این اساتید واقعا کم هست.نمونه بارز چنین اساتیدی دکتر صالحی از دانشگاه شریف هستند.

مهندس روشان شمال

رتبه ۱۹۴ کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال ۹۲ رشته مخابرات سیستم دانشگاه تربیت مدرس رتبه 253 کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال 96 رشته مدارهای مجتمع الکترونیک دانشگاه تربیت مدرس ایشان دارای رزومه ی آموزشی زیر می باشند: ۱تدریس یار درس مدارهای الکتریکی به مدت ۶ ترم ۲تدریس یار درس الکترونیک ۲ و ۳ به مدت ۴ ترم ۳سابقه همکاری در طراحی تست برای آزمونهای آزمایشی در موسسه نصیر ۴طراحی بیش از ۳۰۰ تست تالیفی جدید برای کتاب ” بانک تست تجزیه و تحلیل سیستمها ” انتشارات پوران پژوهش در چاپ ۵ که مولف اصلی آن مهندس امیرعلی مومن زاده می باشد ۵مشاوره در جهت برنامه ریزی کنکور برای دانشجویان از سال ۹۲ ۶تدریس خصوصی دروس مهم مهندسی برق از جمله مدارهای الکتریکی از سال ۹۰ ۷مشاوره تخصصی حول گرایش های مهندسی برق از سال ۹۲

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. ببخشید ایا شما در مورد زمینه های تحقیقاتی مناسب برای پایان نامه در رشته های مختلف مشاوره میدهید …؟
    من نیاز به مشاوره تخصصی در مورد انتخاب موضوع پایان نامه در رشته الکترونیک دیجیتال دارم …
    با تشکر

    1. با سلام
      می توانید با موسسه نگاره به شماره ۰۲۱۸۸۸۹۵۰۷۰ تماس حاصل فرمائید و از همکارانمون در رشته الکترونیک مشاوره تلفنی بگیرید.
      پیروز باشید.

    2. با سلام
      می توانید با موسسه نگاره به شماره ۰۲۱۸۸۸۹۵۰۷۰ تماس حاصل فرمائید و از همکارانمون در رشته الکترونیک مشاوره تلفنی بگیرید.
      پیروز و موفق باشید.

  2. سلام
    ببخشید رتبه مهندسی پزشکیم 66 شده و انتخاب اولم تهرانه. دوس دارم که استاد راهنمام دکتر سلطانیان زاده باشه، به نظرتون چیکار کنم؟ میترسم دیر بشه یا ایشون منو به عنوان دانشجوشون قبول نکنن.
    با تشکر

    1. سلام :)فکر نکنم سیستم گرفتن دانشجو توسط استاد اینجوری باشه. شما اول قبول شوید بعد! در اوایل سالتحصیلی یا اواسط ترم اول با اساتید صحبت کنید بر طبق توانایی شما و شناختی که در طول تزم از شما پیدا می کنند انتخاب صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا