اخبار کنکور و دانشگاه

همه نکات مهم کنکور ارشد 93

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی امروز در نشست خبری در محل سازمان سنجش آموزش کشور افزود: با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد سال 93 گفت: آزمون ارشد در روزهای 16 تا 18 بهمن ماه در 6 نیم روز برگزار می شود و 950 هزار و 943 نفر ثبت نام کرده اند 52 درصد از آنها زن و 48 درصد مرد هستند. اما با توجه به شرکت برخی از داوطلبان در دو رشته، یک میلیون و 63 هزار و 876 کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است.

افزایش حوزه های امتحانی در آزمون های کارشناسی ارشد

خدایی اظهار داشت: آزمون 136 کد رشته در 62 شهر و 113 حوزه امتحانی برگزار می شود که امسال 14 شهر افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: در آزمون ارشد، بیشترین شرکت کننده در گروه علوم انسانی با 560 هزار 603 داوطلب و کمترین شرکت کننده در گروه دامپزشکی با 4 هزار و 452 داوطلب شرکت کرده اند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: امسال برای اولین بار در 7 رشته سئوالات برای داوطلبان نابینای مطلق به صورت خط بریل ارائه شده است.

وی درباره زمان بندی انتشار کلید اولیه و پاسخنامه آزمون ارشد گفت: کلید اولیه پس از آزمون ارشد در سایت قرار داده می شود و پاسخنامه را نیز نیمه دوم اردیبهشت ماه منتشر می کنیم.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: در آزمون کارشناسی ارشد از 136 کد رشته، 133 کد رشته تستی و سه کد رشته محیط زیست، نمایش عروسکی و موسیقی تستی و تشریحی است.

اعلام زمان بندی نتایج و انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد

وی افزود: نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 93 در نیمه دوم اردیبهشت ماه 93، انتخاب رشته هفته اول خردادماه 93 و قبول نهایی در دهه اول شهریورماه 93 اعلام می شود.

افزایش ظرفیت پذیرش در کارشناسی ارشد

وی درباره ظرفیت پذیرش در دوره کارشناسی ارشد در سال 93 گفت: ظرفیت های پذیرش در اسفندماه نهایی می شود و دانشگاه ها تا آن زمان فرصت دارند اما با توجه به قبولی های نهایی پس از برگزاری مراحل تکمیل ظرفیت تعداد 134 هزار نفر در ارشد پذیرفته شده اند که این تعداد کاهش نمی یابد بلکه روند افزایش خواهد داشت.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا