مطالب ویژه سایت

چه درصدهایی = چه رتبه هایی؟؟؟؟ (قسمت دوم)

همان‌طور که در بخش اول گفته شد عوامل بسیار زیادی بر روی میانگین درصدها اثرگذارند بطوریکه این میانگین سال به سال متغیر است مخصوصا الان که تعداد سوالات 12 سوال است. اگر کمی دقت کنید به یک حساب ساده متوجه میشوید که در این شرایط هر سوال درست 8/34 درصد خواهد داشت و اگر سوالی را اشتباه جواب دهید 11/11 درصد را از دست خواهید داد که شامل 2/77 درصد ناشی از جواب اشتباه که اگر 3 تا شود یک سوال درست حذف می­شود و 8/34 درصد نیز به خاطر عدم جواب صحیح از دست خواهد رفت. با این حساب ساده متوجه خواهید شد که اگر به طور مثال در یک درس شما فقط 4 سوال درست جواب بدهید در آن درس 33 درصد خواهید زد و با همین میانگین احتمال قبولی و حتی رتبه خوب بسیار بالا خواهد بود. حالا کمی فکر کنید که 4 سوال درست یعنی شما برای جواب دادن به هر سوال نه 3 دقیقه بلکه 12 دقیقه وقت خواهید داشت و قطعا در هر درس میتوانید 4 سوال را درست جواب بدهید!

بنابراین دوستان عزیز باید بسیار مراقب باشید که نکته مهم در کنکور با داشتن 12 سوال در هر درس سرعت جواب دادن نیست بلکه دقت جواب دادن است یعنی اگر شما همیشه مثال بالا را درذهن داشته باشید یعنی اینکه قادرید با 4 سوال درست در هر درس میانگین 33 درصد بزنید مطمئنا با آرامش بیشتر به سوالات جواب خواهید داد. بنابراین تا جاییکه امکان دارد نباید جواب اشتباه داشته باشید.

نتیجه­گیری: دوستان و داوطلبان عزیز دقت کنید که خیلی سخت است که بتوانید از روی درصدها رتبه را تشخیص دهید مخصوصا در کنکوری که 12 سوال دارد درصدها بسیار متغیر هستند اما باید همیشه به یاد داشته باشید که جواب درست دادن به سوالات و دقت در جواب چقدر می­تواند درصدها شما را افزایش دهد. مطمئنا در این بخش خیلی­ها به دنبال این بودید که متوجه بشید با چه درصدی می­توان چه رتبه­ای آورد اما همان­طور گه دید بسیار کار سختی است مخصوصا اگر یکی از دروس خیلی سخت باشد به شدت میانگین درصدها افت خواهد کرد. با این وجود می­توان گفت که اگر داوطلبی بالای 50 درصد بزند یعنی فقط 6 سوال درست در هر درس (به جز زبان) با احتمال بسیار زیاد رتبه زیر 100 خواهد شد ولی باید توجه کنید که تفاوت میانگین 50 درصد با 40 درصد تنها 7 سوال درست است! بنابراین خیلی خیلی رقابت سخت و نزدیک است.

دقت در کنکور بسیار مهمتر از سرعت است

دکتر بهرام آرا

صلاح بهرام آرا دکتری رشته مهندسی برق گرایش قدرت در دانشگاه تربیت مدرس ، دوره ی لیسانس را در دانشگاه کردستان سپری کردم و در سال 1389 موفق به اخذ مدرک کارشناسی شدم.همچنین در همان سال و در آزمون کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق موفق به کسب رتبه ی 17 در آزمون شدم و سپس در مهندسی قدرت-سیستم دانشگاه تهران مورد پذیرش قرار گرفتم. در سال 1391 موفق شدم با کسب درجه عالی از پایان نامه کارشناسی ارشد خود دفاع کنم و در همان سال پس از گذراندن آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی در دانشگاه تربیت مدرس موفق به گرفتن پذیرش در مقطع دکتری شوم. با توجه به علاقه ی زیاد به درس مدار و پس از دو سال تلاش بی وقفه در این زمینه در دی ماه 1392 با همکاری انتشارات تبلور دانش موفق به چاپ کتاب مدار های الکتریکی 1و 2 شدم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا