اخبار کنکور و دانشگاهاستعدادهای درخشان و پذیرش بدون آزمون

پذیرش دانشجو استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر 96-95

اطّلاعیه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بدون شرکت در آزمون ورودی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال تحصیلی 96-95

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر اساس مصوّبه 5/5/93 وزارت علوم تحقیقات و فنّاوری، تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی 91 دانشگاه ها و مؤسّسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی 96-95 پذیرش می نماید.
دانشجویان واجد شرایط کارشناسی می‌بایست حداکثر در مدّت هشت نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین جزو ده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند. داشتن میانگین کل بالای 16 و حداقل 110 واحد گذرانده تا پایان نیمسال ششم از دیگر شرایط لازم می‌باشد.
متقاضیان می بایست فرم اینترنتی مربوطه را از طریق وب سایت اصلی دانشگاه (www.aut.ac.ir) در تاریخ مذکور دریافت و تکمیل نمایند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.
مهلت پرکردن فرم تقاضا از تاریخ 1/6/94 تا 31/6/94 بوده و دانشگاه در قبول یا رد تقاضا بر اساس امتیاز مکتسبه مختار می باشد.
به متقاضیانی که حد نصاب امتیاز را کسب نمایند پذیرش اوّلیه داده شده و نتیجه از طریق سایت اصلی دانشگاه اعلام می گردد. بدیهی است اعلام نتایج اوّلیه هیچگونه حقّی برای داوطلبان ایجاد ننموده و پذیرش نهایی منوط به ارائه مدارک، موافقت دانشگاه و تأیید سازمان سنجش آموزش کشور می باشد و احراز صلاحیت عمومی و انضباطی دانشجویان ضروری است.
متقاضیانی که جزو پذیرفته شدگان قطعی باشند نیازی به شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد نداشته و در صورت فراغت از تحصیل تا شهریور ماه سال 95 می توانند وارد دوره کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر شوند. *لازم به ذکر است مدارک دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیر حضوری و نیز دانشگاه های غیرانتفاعی و دانشگاه های آزاد اسلامی واحد شهرستان ها و فارغ التحصیلان خارج از کشور برای ورودی بدون آزمون، مورد پذیرش نخواهد بود.

مهندس مومنی

نویسنده مقاله کنفرانس برق در زمینه الکترونیک و نوآوری های الکترونیک , دارای ایده های نو. مشاور در زمینه استعدادهای درخشان.

نوشته های مشابه

‫۴۴ دیدگاه ها

  1. سلام ببخسید من جز نفرات برتر ورودی 91 هستم
    خواستم بپرسم الان نمیتونم اقدام کنم؟

    1. سلام.فعلا زمان ثبت نام اینترنتی به اتمام رسیده است ، میتوانید جهت اطلاع دقیق با شماره های فوق تماس حاصل فرمایید:

      خانم مهندس طاهره سیدنا
      رئیس اداره استعدادهای درخشان و المپیادها
      64542813,64542814

      خانم سمانه زینالی
      کارشناس آموزشی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
      64542814

      ساعات کاری و پاسخگویی این اداره(شنبه تا چهارشنبه) از ۸ الی ۱۲و از ۱۳ الی ۱۴:۴۵ می باشد.

  2. با سلام
    من در رشته های علوم انسانی و جز نفرات برتر دانشگاه اصفهان هستم.
    آیا احتمال دارد در دانشگاه هایی چون تهران ، علامه طباطبایی و یا شهید بهشتی بدون کنکور پذیرش شوم با توجه به این که امکان دارد امسال هم مانند سال گذشته دانشگاه اصفهان دانشجوی ارشد پذیرش نکند.
    و این که زمان فراخوان هایی که دانشگاه ها اعلام می کنند حدودا چه موقعی است چراکه ممکن است مطلع نشوم و زمان آن به اتمام برسد .
    با تشکر

    1. سلام.معمولا دانشگاه های سطح اول ، دانشجویان خود دانشگاه را پذیرش میکنند و در صورتی که دانشجویی از سایر دانشگاه ها شرایط بسیار خوبی داشته باشد را جذب خواهند کرد.احتمال پذیرش در دانشگاه های علامه طباطبایی و شهید بهشتی نسبت به تهران بیشتر می باشد.تاریخ دقیق و ثابتی ندارد و باید از سایت دانشگاه ها پیگیر بود.

  3. سلام.خسته نباشید
    میشه لطفا بگید با توجه به این اطلاعیه جدید باید کی برای درخواست پذیرش ،اقدام کنیم. من با این تغییراتی که برای ما بچه های91 پیش اومده ،هیچ برنامه ای برای کنکورم نمیتونم در نظر بگیرم،میشه منو از این سر درگمی در بیارید:(

    1. سلام.فعلا زمان ثبت نام اینترنتی به اتمام رسیده است ، میتوانید جهت اطلاع دقیق با شماره های فوق تماس حاصل فرمایید:

      خانم مهندس طاهره سیدنا
      رئیس اداره استعدادهای درخشان و المپیادها
      64542813,64542814

      خانم سمانه زینالی
      کارشناس آموزشی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
      64542814

      ساعات کاری و پاسخگویی این اداره(شنبه تا چهارشنبه) از ۸ الی ۱۲و از ۱۳ الی ۱۴:۴۵ می باشد.

  4. سلام
    وقت بخیر

    آیا دانشگاه امیر کبیر ،از ورودیان 91 پذیرش مجدد به عمل خواهد آورد؟
    با توجه به اتمام زمان ثبت نام پذیرش بدون آزمون(استعداد درخشان) در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه امیر کبیر به اتمام رسیده است، آیا من امکان ثبت نام را خواهم داشت؟

    دانشجویانی که ورودی بهمن ماه هستند ،موقع درخواست پذیرش بدون آزمون دچار مشکل هستند چون شرایط پذیرش معدل ترم شش یا هفت در نظر گرفته می شود که دانشجویان ورودی بهمن یک ترم دیرتر از سایر دانشجویان به دانشگاه رفته اند.

    من ورودی بهمن ماه 91 شیمی کاربردی هستم و تا ترم پنج 98واحد پاس کردم و معدلم بالای 17 و رتبه 4بین 73 دانشجوی هم رشته و هم ورودی خودمم.در ترم جاری نیم سال اول سال تحصیلی 95-94 (ترم شش) 20 واحد اخذ کردم و برای ترم هفت فقط 15 واحدم خواهد ماند و تا شهریور 95 فارغ التحصیل می شوم.

    زمان پذیرش بدون آزمون سایر دانشگاه ها چه زمانی هست؟لطفا اطلاع دهید تا در زمان تعیین شده درخواست دهم

    با سپاس فراوان

    1. سلام.مهلت ثبت نام پایان یافته است و امکان ثبت نام اینترنتی نیست.تاریخ مشخصی ندارند باید در طول هفته سایت دانشگاه ها را بررسی کنید.

  5. سلام و خسته نباشید.
    اطلاعی از وقت فراخوان شریف برا بدون کنکوری دارید؟
    من یک مقاله دارم ک و معدلم هم بالای 19 هست و شرایط 110 واحد رو دارم میتونم رو بدون کتکور شریف حساب باز بکنم؟
    دانشگاه تبریز.

  6. با سلام اصلاحیه جدید(115 واحد تا آخر ترم 7برای ورودی های 91 و بعد از آن)در سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور قسمت استعدادهای درخشان موجود است و ریاست این سازمان آن را تایید کرده و تمامی دانشگاه ها (شاید با تاخیر) موظف به اجرای آن هستند.

  7. با سلام اصلاحیه جدید(برای ورودی های 91 و بعد از آن)در سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور قسمت استعدادهای درخشان موجود است و ریاست این سازمان آن را تایید کرده و تمامی دانشگاه ها (شاید با تاخیر) موظف به اجرای آن هستند.

  8. سلام
    خسته نباشید جناب مهندس
    بنده ورودی بهمن 91 هستم و تا پایان ترم پنج 102 واحد گذرانده ام
    لطفا اگر امکان دارد برای تعداد واحد گذرانده ب وسیله ایمیل به بنده اطلاع دهید.
    با تشکر از شما

  9. سلام
    من رشته ی مهندسی کشاورزی دانشگاه تهران می خوانم، ورودی سال91 هستم و جز 10 درصد برتر کلاسمونم فقط اینکه تا آخر ترم 6 من 105 واحد پاس کردم.حالا تکلیف من چیه؟آیا کلا از این سهمیه نمیتونم استفاده کنم و یا اینکه این قضیه ی ترم 7 و 115 واحد راسته؟در جواب یکی از دوستان که پرسیده بود این خبر راسته یا نه گفته بودین که” بله در سایت سازمان سنجش قسمت استعدادهای درخشان نیز هست و فکر کنم به دانشگاه ها نیز ابلاغ شده است.
    http://sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=8&id=2222” اما توی این قسمت حرفی از تعداد واحد پاس کرده و ترم مورد نظر نشده؟

  10. سلام
    درمورد این بخش نامه جدید :
    1- اگه ملاک 115 واحد باشه ، با توجه به اینکه رشته مهندسی 142 واحده ( دانشگاه تهران ) برای ترم 8 میمونه 27 واحد که با توجه به اینکه بیش تر از 24 واحد نمیشه برداشت این اصلا منطقی نیست
    2- دوستی که گفتن دانشگاه ما اعلام کرده میشه بخش نامه اش رو بذارید ( توی سایت استعداد درخشان هم هنوز نیومده این بخشنامه )
    3- ما با معاونت آموزشی دانشکده و همین طور دانشگاه که صحبت کردیم اولا اظهار بی اطلاعی کردن ، ثانیا گفتن اگر هم یه همچین چیزی باشه بعیده برای 91 اجرا شه ، ثالثا اگر قرار شد اجرا شه با توجه به اینکه بچه ها براساس قانون فعلی برنامه ریزی کردن حتما به این قانون اعتراض میکنیم
    4- در هر صورت اگه کسی اطلاعات دقیق تری داره میشه اعلام کنه !!!! از بلاتکلیفی در بیایم !!!
    تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا