اختصاصی سایت

پاسخ سازمان سنجش به سایت برق ارشد در خصوص تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد 95

با سلام و احترام
سایت برق ارشد با توجه به شایعاتی که در خصوص تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد 95 مطرح شده است این موضوع را ابتدا از سایت سنجش پیگیری نموده که با توجه به پاسخ مبهم آنها جهت اطمینان و صحت آن با همکاران مان در سازمان سنجش موضوع فوق را بررسی نمودیم تا کاملا موثق و دقیق خدمت شما داوطلبان عزیز این موضوع را اطلاع رسانی کنیم.
با تشکر
پاسخ سازمان سنجش آموزش کشور به سایت برق ارشد
عنوان درخواست: عمومی | کارشناسی ارشد – زمان برگزاری کنکور ارشد 95
تاریخ ارسال جواب: ١٣٩۴/٠۴/٢٠-٠٨:١٩
 
متن درخواست:
با سلام و احترام
با توجه به شایعات مطرح شده مبنی بر برگزاری کنکور ارشد 95 در اردیبهشت ماه سال 95 به دلیل برگزاری انتخابات در اسفند ماه امسال ، لطفا در این مورد شفاف سازی بفرمایید تا داوطلبان ارشد بتوانند برنامه ریزی خود را طبق تاریخ برگزاری کنکور انجام دهند. با تشکر-برق ارشد
———————-
پاسخ:
با سلام
هرگونه تغییری در این خصوص متعاقبا و از طریق سایت سازمان و هفته نامه پیک سنجش اعلام خواهد شد.
با سپاس
———————-
نتیجه گیری:
از آنجایی که این موضوع فعلا در سطح مدیران و تصمیم گیرندگان سازمان سنجش مطرح شده است و هنوز نهایی نشده است ، تا اطلاع رسانی شود بنابراین واضح است که پاسخ دقیقی از سنجش دریافت نگردد ، اما با توجه به صحبتی که با همکارانمان در سنجش داشتیم دلیل تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد بدین گونه می باشد:
با توجه به اینکه انتخابات مجلس برای دهمین دوره و انتخابات خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه ۷ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد و از طرفی پروسه انتخابات از تاریخ 28 آذر با ثبت نام شروع شده و تا 7 اسفند با برگزاری انتخابات به اتمام می رسد.بنابراین در بازه زمانی فوق کنکور برگزار نخواهد شد و بعد از آن کنکور دکتری در نیمه دوم اسفند ماه برگزار می شود و کنکور ارشد به احتمال 99 درصد در سال بعد و در اردیبهشت ماه برگزار می شود.
———————-
*احتمالا اطلاع رسانی سازمان سنجش بعد از تصویب نهایی در مرداد ماه در سایت و پیک سنجش صورت خواهد گرفت.
————————————————————–
سایت برق ارشد حامی داوطلبان کنکور ارشد
————————————————————–

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۱۰۶ دیدگاه ها

  1. سلام به اطلاع همه دوستان می رسانم یک شنبه 11 مرداد ساعت 10 قراره همه مقابل سازمان سنجش باشیم تا حضوری درخواست اطلاع رسانی کنیم

  2. واقعا ممنون از اینکه جوای میدین و وقت میذارین برامون ….یه سوال دیگه مهندس,اگه کنکور بیفته اردیبهشت من برنامم خیلی تغییر میکنه نسبت به وقتی که منکور بهمن ماه باشه,زمان هم همینحور داره میگذره,میشه راهنمایی کنین که کودوم برنامه رو اجرا کنم؟

    1. سلام.طبعا برنامه همه داوطلبان تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.بهتر است دروسی را که در آنها ضعف بیشتری دارید و حس میکنید باید بیشتر مطالعه کنید را از همین الان شروع کنید.اینطوری زمان نه هدر میرود و هم اگر کنکور اردیبهشت باشد، در انتها ضرری نخواهید کرد.

  3. سلام من دواطلب کنکور ارشد روانشناسی بالینی م ، این چه وضعیه خب اگه میخوان زمان برگزاری کنکورو تغییر بدن چرا از همین الان اعلام نمیکنن تا بچه ها بتونن بهتر برنامه ریزی بکنن،
    واااقعا تو این مملکت همه چیز یهویی و طبق قوانین یه روزه اتفاق میفته…..
    لطفا اگه مطمئنید در اردیبهشت ماه برگزار میشه دقیقا بگین چه روزی ؟؟ اوایل اردیبهشت یا اواخرش؟.؟
    مرسسی از سایت خوبتون

  4. سلام
    خبر دارید چه زمانی خبر رسمی رو اعلام می کنن؟
    زودتر اعلام میشه یا همان آبان ماه؟
    برای اینکه من 9 واحد درسیم مانده و می خواستم ترم بعد رو مرخصب بگیرم و 9 واحد را ترم 10 بگذرونم ولی اگر بیفته عقب نمی خوام این کار رو بکنم
    واسه همین موندم بلا تکلیف

  5. سلام،واقعا ممنونم از این اطلاع رسانی خوبتون
    دوتا سوال داشتم
    1:اگر نحوه پذیرش تغییر کنه و یکی مثل من بخواد از یک دانشگاه غیر انتفاعی درجه یک(در مشهد) در دانشگاه فردوسی قبول بشه اونوقت رتبه اش در چه حدودی باید باشه تا مصاحبه براش جنبه تشریفاتی داشته باشه؟
    2:آیا امکانش هست فقط زمان برگزاری کنکور تغییر کنه و نحوه پذیرش تغییر نکنه؟احتمالش چقدر هست؟
    تشکر

    1. سلام.
      1-باید جزء رتبه های برتر اون دانشگاه باشید بعنوان مثال اگر رتبه قبولی در این دانشگاه 400 تا 600 باشد شما باید جزء رتبه های اول یعنی 400 باشید.البته رتبه های بهتر هم این دانشگاه را ممکن است انتخاب کنند بعنوان مثال رتبه های دو رقمی و قطعا این دانشگاه برای این گونه رتبه ها تسهیلات ویژه ای خواهد داشت.
      2-بله این احتمال وجود دارد ولی تغییر در آزمون احتمالش زیاده ولی اینکه چه مواردی تغییر کند فعلا در حد طرح بود که باید به رای گذاشته شود و تصویب شود.

  6. یه سوال دیگه اینکه اگه واقعا کنکور بیفته اردیبهشت تا نتیجه آزمون ها بیاد و تا ما لیست دانشگاه انتخاب کنیم و تا اونا بگن بیان مصاحبه تا نمرات فرستاده شن سنجش برای پذیرش نهایی خیلی طول میکشه؟ واقعا هر دو تغییر همزمان ممکنه اصلا؟

    1. سلام.اگر تغییرات همانند آزمون دکتری هم باشد یعنی به صورت نیمه متمرکز پذیرش داشته باشند باز هم در همان زمان شهریور میتوانند نتایج نهایی را اعلام کنند چون دقیقا این مورد برای دانشگاه هایی که در ارشد نیمه متمرکز پذیرش دارند مثل دانشگاه های دارای شرایط خاص هر ساله اجرا می شود و همزمان با نتایج نهایی اعلام می شود.

      1. سلام..خسته نباشید..اول تشکر بابت اطلاع رسانی شما بابت تغییر زمان…ولی یه گلایه که اون به خاطر دامن زدن به استرس داوطلبان در این مقطع است بابت تغییر در پذیرش است.اون لینک خبرگزاری مهر فقط سر تیترش با صحبت شما همخوانی داره و متن خبر رو دکتری تمرکز داره.به تازگی هم سازمان سنجش با مصاحبه گذاشتن واسه ارشد و این تغییرات با کمیسون آموزش مجلس مخالفت کرده..این طرح واسه ارشد یه طرح شکست خورده به نام (آ ت ت ) بوده که خودشون سال 86 لغو کردن..اونم به خاطر ضایع شدن حق خیلی از داوطلب ها..

        1. سلام.این اطلاع رسانی فقط در مورد تغییر زمان کنکور بوده است و به تغییرات احتمالی اشاره ای نکرده ایم ولی آن لینک خبرگزاری مهر دقیقا به هر دو آزمون اشاره کرده است و در متن هم این مورد ذکر شده است که “متاسفانه تغییراتی که می‌خواستیم برای کنکورهای دکترا و ارشد اعمال کنیم برای سال ۹۴ انجام نمی‌شود و این کنکورها بدون تغییر در بهمن‌ماه و اسفندماه برگزار خواهند شد اما یک پیش‌آزمایش در آزمون پردیس‌ها انجام دادیم که موفقیت‌آمیز بود.”خب از این متن کاملا مشخص است که تغییرات در ارشد و دکتری در سال 95 صورت خواهد گرفت و پیش آزمایش در آزمون پردیس ها هم همان نیمه متمرکز شدن بود که در آزمون دکتری سال هاست این مورد وجود دارد و برای ارشد هم فقط برای دانشگاههای دارای شرایط خاص وجود داشت پس نیمه متمرکز شدن ارشد هم مطرح شده است.ضمنا در کامنت ها بنده همیشه ابتدا مطرح کرده ام که فعلا در مورد این موارد ذهنتان را درگیر نکنید چون چیزی مشخص نیست و ممکن است تغییرات به گونه ای دیگر باشد یا فقط زمان تغییر کند به هر حال طی این مدتی که بنده بعنوان مشاور فعالیت کرده ام خبرها و تصمیم ها بعد مدتی تغییر کرده اند و هیچ کسی نمیتواند به صراحت بگوید که چیزی که چند ماه قبل توسط رئیس یک سازمان یا ارگان اعلام می شود قطعا و 100 درصد عملی می شود چون در تصمیم گیری و اجرا خیلی از افراد دیگر هم سهیم هستند و نمیتوان نتیجه را به وضوح پیش بینی کرد.

  7. با سلام و خسته نباشید
    شما که قضیه ی تغییر زمان کنکور رو ازهمکارانتون در سازمان سجش پیگیری کردین می شه قضیه مصاحبه ای شدن رو پیگیزی کنین؟الان مرداد ماه هست و همه شروع کردن و واقعا مصاحبه ای کردن در خوندن تاثیر داره و نامردیه الان اعلام کنن
    مرسی

    1. سلام.بله پیگیر تغییرات کنکور ارشد هستیم و به محض دریافت اطلاعات موثق ، اطلاع رسانی خواهیم کرد،این را در نظر داشته باشید هر تغییری در کنکور ایجاد شود باز رتبه و نمره شما در آزمون تاثیر گذار خواهد بود بنابراین فعلا ذهن تان را درگیر تغییرات احتمالی کنکور نکنید.

  8. سلام. بابت حرفای سایتتون ممنون. نمیدونم چرا هیچ سایتی انقدر روشن در مورد این موضوع حرف نزده شاید میخوان کسی نفهمه. با اینکه چیزی هنوز معلوم نیست ولی باید اعلام بشه چون خیلیا بی خبرن.
    اگه امکانش هست اخبار جدید پیرامون این موضوع(تغییر تاریخ آزمون و مصاحبه ای بودن یا نبودن) رو به ایمیلم بفرستید.
    من حتما حتما با سایت خوبتون در تماس هستم و قضیه رو پیگیری میکنم.
    منظور از رتبه ی برتر چه رتبه ای هستش؟ زیر 10؟؟ زیر 100؟؟؟ و یا…..
    لطفا پاسخ سؤالم رو بدید.
    ممنون از اشتراک گذاری اطلاعاتتون.
    مظاهر سبزی_ دانشجوی رشته ی مهندسی شیمی

    1. سلام.برای هر دانشگاهی رتبه برتر متفاوت است،مثلا برای دانشگاه های تهران رتبه زیر 10 ، رتبه برتر است،برای دانشگاه های شهرستان رتبه های دو رقمی هم بعنوان رتبه برتر دانشگاه میشناسند.

  9. با عرض سلام و خسته نباشید.
    ممنونم از اینکه صحبت افراد و پاسخ هاشون رو گذاشتید؛ راستش من بی خبر بی خبر بودم. خدا کنه تغییراتی اعمال نشه چون اگه مصاحبه بزارن کار واقعا سخت میشه و حتی شاید پارتی بازی باشه. لطفا اخبار جدید رو اگه امکانش هست برام ایمیل کنید. من با سایتتون در تماس هستم.
    ممنون و سپاس گزار.
    مظاهر_ مهندسی شیمی

  10. به نظر شما با این شرایط احتمال قبولی برای فارغ التحصیلان هر دانشگاه در همون دانشگاه محل تحصیلشون بیشتر نمی شه؟؟ اگه اینطور باشه که رفتن دانشجوهای دا نشگاه آزاد و … به دانشگاه دولتی خیلی سختتر میشه!
    امکانش هست موارد احتمالی که در مصاحبه ها ممکنه پرسیده بشه رو نام ببرید؟مثلا کسی که دانشجوی رشته کامپیوتر باشه، باید کاملا به برنامه نویسی و کار عملی مسلط باشه؟
    بنظر شما طریقه برگزاری کنکور و مصاحبه چطوره و شامل چه مواردی خواهد بود؟
    آیا درصورتی که کنکور به اردیبهشت موکول بشه امکان لغو این تغییرات در نحوه پذیرش وجود داره؟
    پیشاپیش از پاسخگویی شما متشکرم

    1. سلام.با توجه به برگزاری این شیوه در کنکور دکتری و سلیقه ای عمل کردن دانشگاه ها نسبت به پذیرش داوطلبان و اولویت دادن به دانشجویان خود قطعا برای ارشد هم همین موارد خواهد بود.در زمان مناسب به تغییرات و نحوه پذیرش خواهیم پرداخت.

      1. با سلام تنها تغییر مدنظر سازمان سنجش فقط تعویض زمان کنکور از بهمن به اردیبهشت هست و در خصوص نحوه پذیرش هیچ بحثی صورت نگرفته است؛ لطفا در این مورد به شایعات دامن نزنید…

          1. با تشکر، این صحبت مربوط به شش ماه قبل بوده و هم اکنون مطرح نیست لذا بحث تغییر نحوه پذیرش منتفی هست و فقط تعویق زمان برگزاری کنکور ارشد مدنظر است…

          2. اگر برای این موضوع منبعی دارید اعلام کنید،چون طبق صحبت های رئیس سازمان سنجش باید امسال اعمال شود!تغییر زمان کنکور ربطی به تغییر در نحوه پذیرش ندارد و ممکن است هر دو اعمال شود همانند دکتری که در سال دو بار برگزار می شود و تغییراتی هم در نحوه پذیرش بوجود آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا