اخبار کنکور و دانشگاهمصاحبه با رتبه های برتر ارشد برق

مصاحبه با مهندس آرش جلالی (رتبه 7 ارشد برق سال 92)

در راستای آشنایی هر چه بیشتر داوطلبان محترم با شیوه مطالعه، منابع و نظرات رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد برق در سال 92، در این قسمت با آقای مهندس آرش جلالی رتبه 7 کنکور ارشد برق 92 مصاحبه ای اختصاصی ترتیب داده ایم که امیدواریم مفید فایده واقع گردد.

1- سلام. اگر ممکنه خودتون رو معرفی کنید و بفرمائید دوره لیسانس کجا بودید و چه رتبه ای در کنکور بدست آوردید.

سلام . آرش جلالی هستم . لیسانسم رو دانشگاه فردوسی مشهد گرفتم . رتبه امسالم 7 شد .

 

2- ممکنه بفرمائید به چه نحوی درس میخونید، از چه منابعی استفاده می کردید و اینکه آیا اگر دوباره برگردید بازهم از همان منابع و همان شیوه مطالعه استفاده می کنید یا خیر؟
البته هر کسی نحوه خاص درس خوندن خودشو داره ، من هم از این قاعده مستثنی نیستم . من همیشه قبل از اینکه برم سراغ تست زنی ، باید درس رو کامل یاد بگیرم و حتما چند تا سوال تشریحی رو حل کنم ، بعدش به خودم اجازه می دم که برم سراغ تست . اگر کتابی تعداد تست هاش در هر فصل ، استاندارد باشه همه اونا رو حل می کنم ولی اگر تعداد تست های یک فصل زیاد باشه به طور رندوم ، یک تعداد استاندارد یعنی حدود 10 تا 15 تستش رو جواب می دم و در دورهای بعدی تست های باقی مونده رو جواب می دم . اعتقاد من بر اینه که یک دانشجوی کنکوری در هر روز باید حداقل ،سه یا چهار تا درس رو بخونه به علاوه زبان انگلیسی . این مسئله هم با یک برنامه ریزی خوب هفتگی ، ردیف میشه . یک موضوع دیگه هم که من ازش استفاده بردم جمع بندی هر فصل از هر درس ، بعد از تموم کردن فصل بود . طوری که نزدیک های کنکور ، تقریبا دو هفته آخر فقط جمع بندی و تست زنی جامع داشتم .
منابع مطالعاتی من در دروس گرایش خودم این طور بود که زبان انگلیسی رو در بخش واژگان کتاب 504 واژه و البته 125 واژه دشوار آخرش ، به علاوه کتاب 500 واژه ضروری بارونز و همین طورم کتاب زبان عمومی پارسه و یک کتاب ترم آخر زبان موسسه گویش که واژه های قشنگی رو داشت . البته بگم واژه های زبان اصلا وقتم رو نمی گرفت چون از جعبه لایتنر استفاده می کردم و واژه های زبان رو به صورت تفریحی می خوندم . در بخش گرامر و درک مطلب هم از کتاب های پارسه استفاده کردم که واقعا عالی بود. در درس ریاضی مهندسی کتاب پارسه خیلی خوب بود هر چند بعضی فصل های آخرش رو سخت توضیح داده بود ، و من مجبور شدم توی جزوات جمع بندیم اون ها رو ساده به زبون خودم توضیح بدم . معادلات دیفرانسیل کتاب عرفانیان – اورعی و پارسه رو خوندم ، البته بخشهای کنکوریشو . آمار و احتمالات هم فقط توضیح درس و مسائل تمرینی داخل درس کتاب پارسه رو خوندم و تست های سال 80 به بعد گروه برق رو بار ها حل کردم، چون تست توی کنکور کم داره بیشتر از این نباید وقت گذاشت . برای درس مدار من اول در عرض کمتر از یک ماه مدار 1 پارسه رو خوندم ، بعدش رفتم سراغ کتاب پوران پژوهش . کنترل خطی فقط یک کتاب انتشارات مدرسان شریف آقای سجادیان رو خوندم که واقعا خوب بود ، سیگنال سیستم کتاب راهیان ارشد مومن زاده – بخشی گلستانی رو خوندم و برای تست زنی بیشتر هم کتاب زرد پوران پژوهش رو خوندم . الکترونیک هم در یک موسسه کلاس رفتم و کتاب دکتر لطیفی رو خوندم . متاسفانه به خاطر شرایط خاصم و مسئله خدمت سربازی در کنار درس فرصت خوندن مغناطیس نشد و این درس رو سفید گذاشتم .

3- به نظر شما کلاس رفتن برای موفقیت در کنکور ارشد الزامیه یا بدون کلاس هم میشه رتبه خوبی آورد؟
اگر درسی رو واقعا احساس ضعف بکنیم ، به نظر من توی کلاس رفتن نباید شک کرد . چون خیلی به یادگیری سرعت میده .

4- بچه ها اگر بخوان در کلاس های کنکور ثبت نام کنند باید به چه نکاتی توجه داشته باشن؟ چه پارامترهایی برای انتخاب استاد مناسب وجود داره؟
فکر میکنم اساتیدی که جزو رتبه های برتر کنکور هستن و یا خودشون تالیف دارن ، بهتر باشن . البته تجربه هم جای خودشو داره .

5- آیا شما شرکت در آزمون های آزمایشی رو توصیه میکنید یا اگر دوستان بشینن خونه و درسشون رو خوب بخونن میتونن موفق باشن؟
صد در صد آزمون های آزمایشی رو توصیه می کنم. موسساتی که جامعه آماری بالاتری دارند تا حدود زیادی می تونن تراز شما رو در کنکور بدن . معمولا کسانی در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند که رتبه خوب می خوان بنابراین رتبه های این موسسات میتونه نزدیک به رتبه اصلی فرد باشه .

6- آیا کسی که دروسی رو که در کنکور میان (مثل مدار و سیگنال و …) با کیفیت پاس نکرده باشه میتونه تو کنکور ارشد موفق باشه؟
بله ، قبل از کنکور دانشجو ها به درس های کارشناسی تسلط ندارن و طبیعیه که در دوران تحصیل یک سری قسمت ها رو درست نفهمیده باشن ، اما وقتی می خوای برای کنکور درس بخونی ، ناخودآگاه مجبور میشی درس ها رو عمیق بخونی و چون می خوای تست بزنی مجبور میشی تلاشتو بکنی تا به جواب آخر درست برسی .

7- شما چه برنامه ای رو برای تابستان، پاییز و زمستان (قبل کنکور) داشتید؟ مثلا آیا یه سری از درس ها رو در تابستان خونده بودید و یه سری رو در پاییز یا همه رو با هم پیش بردید؟
تابستون نباید به بطالت بگذره ، من روی سه تا درس مدار و الکترونیک و ریاضی در تابستون سرمایه گذاری کردم . بقیه رو هم یک نیم نگاهی داشتم .

8- چه پیشنهادی برای بچه هایی که امسال کنکور دارند دارید؟
توانایی های خودشون رو دست کم نگیرن و بدونن که بهترین زمان برای شروع کردن همین الانه .

9- از این که وقتتون رو به ما دادید بسیار متشکرم.
خواهش می کنم . امیدوارم کنکوری های امسال تلاششون رو بکنند و نتیجش رو بگیرند .

منبع

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام.
    شما در طرح بازنشر سایت ما با موفقیت قبت شدید.
    ممنون از حضور شما.
    باید بگم سایت شما عالیه و شاید تو قسمت مصاحبه با نفرات برتر تو کشور تک باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا