اخبار کنکور و دانشگاه

انتقاد رئیس اتحادیه موسسه‌های غیرانتفاعی از افزایش ظرفیت دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی آهون‌منش رئیس اتحادیه موسسه‌های غیرانتفاعی در نامه‌ای به محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم از افزایش ظرفیت دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی انتقاد کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

« در سال تحصیلی 92-93 دانشگاه آزاد نزدیک به 40 هزار نفر کارشناسی ارشد را ثبت‌نام کرده بود امروز در پورتال دانشگاه آزاد اعلام شد تمام شرکت کنندگان در آزمون ورودی کارشناسی ارشد بدون محدویت (چه آنان که پذیرفته و ثبت‌نام کرده و چه آنان که قبول نشده‌اند) می‌توانند برای ثبت‌نام به دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

به عبارت بهتر امسال دانشگاه نزدیک به 205 هزار نفر را برای کارشناسی ارشد با آزمون و بدون آزمون پذیرفته است.

آیا نتیجه جلسات ساماندهی (که حاصل بیش از 3 ماه کار مداوم معاونان و مدیران وزارت علوم بوده است) می‌تواند معادل 500 درصد رشد پذیرش کارشناسی ارشد برای دانشگاه آزاد باشد؟ این در حالی است که آمار ثبت‌نام شدگان در دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های غیردولتی غیرانتفاعی نشان می‌دهد که 60 درصد از ظرفیت‌های اعلام شده خالی مانده است.

آیا قرار نبود برای هر زیربخش سهمیه‌ای برقرار شود تا کسی از آن عدول نکند؟ با توجه به جلسات ساماندهی و ارقامی که برای اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد ذکر شد آیا قرار است هر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد حداقل 50 پروژه کارشناسی ارشد را در هر سال رهبری کند؟ آیا کسی دراین کشور نیست که سؤال کند وضعیت کیفیت آموزش عالی چه مسیری را طی می‌کند و چه بلایی بر سر آموزش عالی این کشور قرار است نازل شود؟»

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا