زبانسخن مشاورمشاوره رایگانمنابع کنکور ارشد و دکتری برق

مطالعه زبان انگلیسی هم برای کنکور هم برای آینده

با سلام خدمت داوطلبان کنکور ارشد برق ۹۹
در این مقاله قصد دارم بطور کامل در مورد درس زبان انگلیسی صحبت کنم تا بتوانیم یک برنامه خیلی توپی برای خواندن زبان هم برای کنکور هم برای آینده خود بریزیم.
همانطور که می دانید ضریب زبان انگلیسی برای همه گرایش های برق ،۲ است. اکثر بچه ها برای ارشد به این فکر می افتند که زبان خوانده بشود یا نه؟
جواب سوال بالا به خود شما بر می گردد، بنده همیشه گفته ام اگر در درسی متوسط رو به قوی هستید یا حداقل باهاش مشکلی ندارین سعی کنید روی آن درس بیشتر وقت بگذارین چون می توانید بهترین نتیجه را ازش بگیرین . بنده همیشه از بچه ها میپرسم که رابطه اتون با زبان چطوره؟ اگر داوطلب به بنده بگه که من به هیچ عنوان نمیتوانم با این درس ارتباط برقرار کنم و هرچه میخوانم انگار وقتم را تلف کرده ام خوب مسلما پیشنهاد بنده اینست که وقتش را تلف نکند و روی دروس ضریب ۲ دیگر(مثلا سیگنال برای الکترونیکیا ،الکترونیک برا مخابراتیا،کنترل برا سیستمیاو…) وقت بیشتری بگذارد تا بتواند سفید گذاشتن زبان را جبران کند.
این از جواب سوالا بالا که می توانید به راحتی با توجه به توضیحات بالا جواب بدهید.
حالا اگر تصمیم گرفتید که خواندن زبان را شروع کنید حتی شده برای آینده که خیلی بهش نیاز دارید پس ادامه مقاله را بخوانید.
مثل همیشه داوطلبان را به چند گروه تقسیم می کنیم تا برای همه یک نسخه نپیچیم:
گروه اول: داوطلبایی که زبان خیل ضعیفی دارند و تا بحال در هیچ کلاس زبانی شرکت نکردند.
گروه دوم: داوطلبانی که سطح زبان انگلیسی متوسطی دارند و کلاس زبان هم شرکت کردند.
گروه سوم: داوطلبانی که سطح زبان متوسط رو به بالایی دارند.
همانطور که می دانید برای درس زبان انگلیسی کنکور برق ارشد ۳۰ سوال می آید بطوریکه ۱۵ سوال مربوط به زبان عمومی است و ربطی به برق ندارد که از این ۱۵ سوال زبان عمومی ،۱۰ تست مربوط به واژگان است و ۵ تست مربوط به گرامر است. حال برای اینکه بتوانیم به این ۱۵ سوال زبان عمومی پاسخ دهیم باید چکار کنیم:
برای گروه اول چندین پیشنهاد برای تقویت واژگان زبان دارم .یکی اینکه می توانند از این کتاب ها برای تقویت واژگان زبانشون استفاده کنند:
۱- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری (۵۰۴ Absolutely Essential Words)

۲- کتاب ۴۰۰ واژه ضروری تافل (Barron’s Essential Words For The TOEFL)

۳- کتاب ۱۱۰۰ واژه که باید بدانید (Barron’s 1100 Words You Need to Know)
و پیشنهاد دیگر اینست که اگر می خواهند تمامی لغات زبان مهمی که در کنکور ارشد بکار رفته و مورد نیاز برای کنکور ارشد هست را یاد بگیرند می توانند از جلد اول کتاب زیر ذره بین استفاده کنند که از نظر بنده کتاب بسیار خوب و کاملی است و هر لغتی که برای کنکور لازم است در این کتاب وجود دارد و علاوه برآن در این کتاب از روش بسیار جالبی برای یادگیری بدون فراموشی لغات استفاده شده است.
برای حل ۵ سوال مربوط به گرامر نیز می توانید از منابع زیر استفاده کنید:
۱- English Grammar In Use

۲- Understanding and using English Grammar

۳- Toefl Grammer Flash
منابعی که در بالا برای گرامر پیشنهاد دادم منابعی هستند که برای هر آزمون زبانی کامل هستند ولی اگر می خواهید از یک منبع زبان کنکوری برای حل سوالات گرامر استفاده کنید می توانید از جلد دوم زیر ذره بین که مربوط به گرامر است و گرامر مورد نیاز کنکور ارشد و دکتری را کامل آموزش داده و تمام تست های ۱۰ سال اخیر نیز در این کتاب وجود دارد.
۱۵ سوال دیگر از ۳۰سوال زبان تخصصی مربوط به زبان تخصصی برق است که همانطو ر که می دانید ۳ تا متن زبان تخصصی می اید  جمعا ۱۵ سوال از درک مطلب که باید پاسخ دهید.
برای اینکه بتوانید واژگان تخصصی برق را یادبگیرید می توانید از فلش کارت ها ۵۰۴ تخصصی برق ارشد مدرسان استفاده کنید و سعی کنید هر شب ۱۰ تا ۲۰ تا از این فلش کارت های واژگان تخصصی را یادبگیرید(می توانید جعبه لایتنر درست کنید)
برای اینکه مهارت های خواندن متن های تخصصی برق را یادبگیرید باید بتوانید متن تخصصی برق بخوانید برای این منظور می توانید از کتاب منوچهر حقانی انتشارات سمت استفاده کنید و متن های تخصصی برق موجود در این کتاب را مطالعه کنید و به سوالات درک مطلب آن پاسخ دهید.
گروه دوم:
این گروه معمولا سطح زبان متوسطی دارند و به راحتی می توانند سطح خودشان را در زبان بالا ببرند.
پیشنهادی که برای داوطلبان این گروه دارم اینست که برای تقویت واژگان زبان عمومی از یکی از کتابهایی که برای گروه اول پیشنهاد دادم بخوانند و واژه ای را که بلد هستید می توانید بگذرید تا سریعتر مرحله خواندن واژگان را بگذرونید.
برای گرامر نیز ،اگر که گرامر قوی دارید و نیاز به کمی یادآوری دارد می توانید از جزوه ها گرامری موجود در سایت های اینترنتی استفاده کنید و تست های گرامر ۱۰ سال کنکور ارشد و دکتری را نیز بزنید.ولی اگر گرامرتون ضعیفه می توانید از منابعی که برای گروه اول پیشنهاد دادم مطالعه کنید.
برا ی زبان تخصصی هم بهتره تا می توانید متن تخصصی زبان بخواند و مهارت های درک مطلب خودتون بالا ببرید متن های تخصصی برق را هم می توانید از کتاب منوچهر حقانی و یا متن های تخصصی کنکور های سالها گذشته استفاده کنید.
گروه سوم:
اگر شما زبان انگلیسی تون قوی هست و دایره لغات زبان قوی دارید و می خواهید در کنکور درصد زبان انگلیسی بالا باشد پیشنهاد بنده اینست که از جلد سوم کتاب زیر ذره بین برای قسمت زبان عمومی استفاده کنید در این جلد سوم تمامی تست های واژگان زبان تخصصی کنکور ارشد و دکتری وجود دارد و می تونید با حل آنها خودتون برای درس زبان کنکور ارشد و دکتری آماده کنید و لغاتی را نیز که فراموش کرده اید در یک دفترچه یاد داشت کنید تا دوباره مطالعه کنید.
برای گرامر نیز تست های چند ساله اخیرکنکور ارشد و دکتری را از کتب کنکوری و یاسایت های اینترنتی پیدا کنید و حتما حل کنید. البته اگر نکات گرامری را فراموش کردید حتما از یک جزوه کنکوری کم حجم برای یاد آوری کمک بگیرید.
برای درک مطلب هم می توانید متن های تخصصی برق سال های اخیر کنکور ارشد و دکتری را مطالعه کنید تا با متن های تخصصی برق هم آشنا شوید و مثل قبل اگر لغتی را نیز فراموش کردید در دفترچه لغاتتون یاد داشت کنید.
اگر سوالی مربوط به نحوه مطالعه زبان دارید زیر این پست برای ما بنویسید.
درصورتی که نیاز به راهنمایی بیشتر دارید حتما در طرح مشاوه شرکت کنید تا در اسرع وقت با شما تماس گرفته شود.
به امید موفقیت همه ی شما عزیزان

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. سلام. چقدر وقت استاندارد باید گذاشته بشه برای درس زبان در کنکور ارشد برق ؟

  2. باسلام. من زبانم خوبه. در کنکور ارشد فقط زبان رو زدم حدود ۵۰ درصد. میتونم سیگنال رو نخونم؟ یعنی واقعا از سیگنال بدم میاد. از دوران دانشگاه ضعف داشتم روش. بنظرتون چیکار کنم؟

    1. سلام
      اگر بتونید درصد زبانتون را بالای ۷۰ درصد برسونید و درسهای ضریب ۳ مثل مدار و ریاضیات هم خیلی خوب بزنید (خوب زدن یعنی درصد این دو درس جمعا از ۱۲۰ بالا بشه) ،آنوقت اگر درس مثل سیگنال نخونید ضرر نخواهید کرد.
      اما اگر نظر بنده را بخواهید با توجه به اینکه سیگنال درسیه که برای کنکور منابع خیلی خوبی دارد و درس قابل فهمی است درصورت وقت گذاشتن سر آن به راحتی می توانید درصد کسب کنید بهترهه زبان و سیگنال راباهم بخوانید تا درصد قبولیتون خیلی بالا ببرید.

  3. سلام مقاله خوبی بود .. فقد اینکه اصلاح کنین که سیگنال دیگه برای الکترونیک قدرت ضریب یک حساب میشه .

  4. سلام
    برای زبان تخصصی بغیر از کتاب آقای حقانی سایتی یا سایت هایی میشناسید که بتونیم با مطالعه ی مطالب سایت هم در زبان تخصصی پیشرفت کنیم هم خبرهای جدید دنیای تکنولوژی رو متوجه بشیم؟

    1. سلام
      اگر در زمینه خیلی تخصصی بخواهید می توانید مقاله های موجود در سایت ieee را بخوانید و ترجمه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا