دسته‌بندی نشدهسخن مشاورمشاوره های خودمانی

شروع کنیم یا نه؟

شروع کنیم یا زودهه؟

با سلام خدمت شما داوطلبان گرامی کنکور ۹۹

همانطور که می بینید کار کنکور ۹۸ تمام شد و گروه برق ارشد مانند سالهای قبل می خواهد پا به پای شما جلو بیاید تا بتوانید به بهترین نحو این راه را به پایان برسانید.
یکی از چالش هایی که در ابتدای تابستان ذهن اکثر داوطلبان را درگیر خواهد کرد اینست که از چه زمانی بطور جدی خواندن را شروع کنیم.
اصلا بیاید ببینیم یک شروع خوب چقدر می تواند در پیشرفت یک داوطلب تاثیر داشته باشد.
یک واقعیتی که وجود دارد اینست که زمان شروع داوطلبان برای کنکور ارشد متفاوت است،بطور مثال داوطلبی را می شناسم که از بهمن ماه بطور جدی مطالعه خود را شروع کرده و توانسته نتیجه بسیار عالی بگیرد در حالی که داوطلبی را می شناسم که همان نتیجه را در صورتی گرفته که از ابتدای تابستان شروع به مطالعه کرده است.
اما اگر بخواهیم بهترین زمان را برای مطالعه کنکور ارشد برق تعیین کنیم بهترین زمان همان اوایل مرداد است.
همانطور که گفته شد بهترین زمان برای مطالعه کنکور ارشد برق مرداد ماه است اما همانطور که می دانید در س خواندن در تابستان سخت تر از بقیه فصل ها سال است و برای اینکه بتوانید با انگیزه شروع به مطالعه کنید نکات زیر را در نظر بگیرید.

۱-ابتدا هدف خود را از ادامه تحصیل بطور کامل و جدی روشن کنید.دقت کنید که این مورد مهمترین چیزی است که باید دقیق آنرا بررسی کنید و هدف خود را روشن کنید.این هدف می تواند هر چیزی باشدو فقط باید جوری باشد که ارزش داشته باشد یکسال برای آن زحمت کشید .

۲-کدام گرایش را برای ادامه تحصیل انتخاب کنم. این موررد به علاقه شما بستگی دارد و باید با توجه به بازار کار هر رشته و گرایش بتوانید گرایش مورد علاقه خود را انتخاب کنید. برای تعیین این مورد حتما با یک مشاور و یا رتبه برتر کنکور صحبت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را انجام بدهید.

۳-لیستی از دانشگاهایی که برای ادامه تحصیل دوست دارید قبول شوید را آماده کنید. در این لیست بهتر است علاوه بر دانشگاهها، حداقل و حداکثر رتبه ای که باید برای قبولی در آن دانشگاه کسب کنید را هم پیدا کنید. برای این کار هم بهتر است از یک مشاور و یا رتبه برتر کنکور کمک بگیرید چون آنها قبلا این راه را رفته اند و می تواند به کار شما سرعت ببخشند.

۴-برنامه ریزی:به مهمترین قسمت از مراحل موفقیت در کنکور رسیدیم البته برای رسیدن به این مرحله باید حتما ۳ مرحله قبل را برای خود مشخص کنید. یک برنامه ریزی نادرست می تواند تمام تلاش ها و کارشما را خراب کند و شما را از موفقیت دور کند ، دقت کنید که نمی شود برای همه ی داوطلبان یک نسخه پیچید و هر داوطلبی باید با کمک گرفتن از یک مشاور و رتبه برتر کنکور بتواند با توجه به شرایط موجود خود، بهترین برنامه ریزی را برای خود انجام دهد. برنامه ریزی شامل موارد زیادی مانند کدام درس هار ا مطالعه کنید، کدام کتاب ، کدام فیلم آموزشی ،زمان مطالعه هر درس ، الویت مطالعه با کدام درس،زمان مرور و خیلی چیزهای دیگر که ان شالله در مقاله های بعد تک تک در موردشان صحبت می کنیم.
خوب همانطور که دیدید مراحل شروع برای کنکور ارشد به طور خلاصه وار در بالا بیان کردیم، اگر هنوز سردرگم هستید و می خواهید برای شروعی جدی همه ی مراحل بالا با قدرت پشت سر بگذارید می توانید از طرح مشاوره استفاده کرده و با مشورت با رتبه های برتر  شروعی طوفانی برای مطالعه کنکور ارشد برق داشته باشید.

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام خانم مهندس محیسنی خسته نباشید ….
    میخواستم بپرسم در مقطع ارشد گرایش سیستم قدرت و ماشین ، (درحالت کلی)بیشتر چه نرم افزاری و چه مهارت هایی نیاز هستش و باید بر چه مباحثی بیشتر مسلط باشیم ؟ و اینکه بعد ارشد باید دوباره بیکار بگردیم این رو اعصاب نمیره؟
    تشکر

    1. سلام
      خیلی ممنونم
      این موارد بطور کامل در فیلم های بررسی تخصصی گرایش های ارشد توضیح داده شده است می توانید به لینک زیر مراجعه کنید
      http://www.bargharshad.ir/40329/
      اگر دانشگاه خوبی قبول شوید و بتونید توانایی که باید کسب کنید رو یاد بگیرید و کمی هم زرنگ باشید مطمعن باشد در همان دوره تحصیل ارشد هم کار براتون هست.

      1. سلام . ممنون ازپاسخگوییتون…. باتوجه به رتبه ام دانشگاه تراز اول قبول نمیشم …
        متاسفانه لینکی که فرستادید باز نمیشه .error404 میده

        1. سلام
          لینک چک شده مشکلی ندارد
          لطفا دوبار سعی کنید
          http://www.bargharshad.ir/40329/
          اگر براتون باز نشد در قسمت جستجوی سایت عبارت زیر را جستجو کنید:
          گرایش های مهندسی برق در مقطع کارشناسی ارشد، بررسی تخصصی به صورت مالتی مدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا