اخبار کنکور و دانشگاه

رشد 200 درصدی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان

رئیس دانشگاه کردستان گفت: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کردستان در طول چهار سال گذشته 200 درصد رشد داشته است.

دکتر جهانشیر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران، منطقه کردستان، با اشاره به اینکه یکی از اهداف دانشگاه کردستان در حوزه آموزشی ارتقاء کیفی و کمی است، اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته 70 رشته تحصیلی در دانشگاه کردستان ایجاد و راه‌اندازی شده است.

وی با اعلام اینکه 152 رشته تحصیلی در دانشگاه کردستان وجود دارد، افزود: 12 رشته در مقطع کارشناسی، 38 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 20 رشته دکترا به دانشگاه کردستان افزوده شده است.

رئیس دانشگاه کردستان، با بیان اینکه تمامی رشته‌ها در راستای تأمین نیاز استان ایجاد شده است، گفت: این افزایش در مقطع کارشناسی با 19 درصد، کارشناسی ارشد با 100درصد و دکترا با 550 درصد رشد صورت گرفته است.

وی با ذکر این نکته که 23 درصد دانشجویان دانشگاه کردستان در مقطع ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: خوشبختانه در مقایسه با متوسط درصد کشوری (15درصد) تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در طول چهار سال گذشته از 710 نفر به 2100 نفر رسیده است.

امینی با اعلام اینکه تعداد دانشجویان حین تحصیل دانشگاه کردستان در سال 88 در حدود 6500 نفر بوده است، خاطرنشان کرد: در پایان سال 92 این تعداد به 10 هزار و 500 نفر افزایش یافته است.

وی در پایان یادآور شد: در طول چهار سال گذشته 110نفر عضو هیأت علمی استادیار به استخدام رسمی دانشگاه درآمده و بالغ بر90 نفردیگر نیز در آینده نزدیک به بدنه علمی دانشگاه اضافه خواهد شد.

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا