تست زدنسخن مشاورمشاوره های خودمانی

همه ی تست ها برای حل کردن نیستند!!

  • با سلام خدمت داوطلبان کنکور ارشد ۹۸

توجه داشته باشید که هر چقدر هم برای یک درس آماده باشید همیشه تست های خیلی سخت و وقت گیر وجود دارند که در صورت درگیر شدن با آنها مطمعننا بسیارپشیمان خواهید شد و شما را برای حل تست های آسان و یا تست هایی که شما حل آنها را می دانید زمان کافی نخواهید داشت

اگر به کارنامه های سال های قبل نگاهی بیاندازید می بینید که با میانگین درصد۶۰ ویا ۷۰ درصد از هر درس رتبه زیر ۲۰ و با میانگین ۵۰ درصد از هر درس رتبه حدود ۲۰۰-۳۰۰ و با میانگین درصد ۴۰-۳۰ از هر درس رتبه حدود ۴۰۰-۵۰۰ خواهید داشت. که این نتایج نشان میدهد که همه ی تست ها برای حل کردن نیستند و حتی رتبه های برتر هم همه ی تست های یک درس را حل نمی کنند . اگر شما حدود یک سوم تست های هر درس را بزنید به احتمال زیاد یکی از دانشگاههای تهران قبول خواهید شد.

که مطمعننا اگر بخواهید به یک سوم تست ها پاسخ دهید به اندازه کاف زمان خواهید داشد و با خیال راحت و تمرکز بالا به حل تست های آسون میپردازید تا بتوانید بدون غلط حداقل یک سوم از تست ها را پاسخ صحیح بدهید.

اما مساله اصلی پیدا کردن و تشخیص این تستهای آسون هست.

بدترین کار این هست که شما سر جلسه تازه با سعی و خطا بخواید ببینید آیا میشه این تستو حل کرد یا نه! و بعد از کلی کلنجار رفتن و هدر دادن وقت و خستگی ذهن و اعصاب داغون و استرس بیشتر, اون تست رو بدون نتیجه رها کنید و برید سراغ تست دیگه! تازه اگر بتونید اون تست رو رها کنید.چون این جور تستها مثل سیاه چاله هستند. هر چی بیشتر وقت میگذارید روشون بدتر میتونید ولش کنید. چون یک “توهم” به شما میگه : حالا که ۱۰ دقیقه وقت رو صرف این تست کنی, اگر ولش کنی و بی نتیجه رهاش کنی یعنی ۱۰ دقیقه وقتت رو هدر دادی”. در حالی که جلو ضرر رو از هر جا بگیرید نفعه
در کل باید از الان برای تشخیص تستهای آسون و تستهای خطری برنامه داشته باشید تا کارتون سر جلسه به سعی و خطا نکشه.

یکی از مزیتهای مهم حل چندین باره تستهای سالهای قبل آشنا شدن با تستهای آسون و تستهای مشکل هست . یعنی شما فقط با دیدن صورت سوال بتونید حدس بزنید که این تست چند مرحله کار میبره و حداقل چند دقیقه وقت میگیره و آیا از اون دسته تستهایی هست که احتمال اشتباه توشون زیاده یا نه.

آزمون گرفتن از خودتون و یا هر آزمون آزمایشی دیگری میتونه خیلی به شما کمک کنه که در جلسه آزمون نسبت به هر تست چه رفتاری نشون بدیم. از الان جلوی هر تستی که حل کردنشون زمانبر هست دایره و جلوی تست که سخت هستند و راه حل بلد نیستید و باید فکر کنید تا پاسخش یادتون بیاد ضربدر بزنید.

پس از اینکه به سوالهاتون که قابل حل بودن پاسخ دادید و زمان داشتید سراغ تست های دایره دار(زمان برها) بروید و شروع کنید به حلشون تا به پاسخ برسید و پس از اون هم سراغ تست های سخت که ضربدر زدید بروید و شروع کنید به فکر کردن روی آنها تا ان شالله بتونید حلشون کنید اگر هم نتونستید این سوالها را حل کنید نگران نباشید مطمعن باشید شرایط برای همه یکسانه و همین که تونستید به یک سوم و یا بیشتر تست ها پاسخ دهید خودش تضمین میکنه که یکی از دانشگاهای تهران قبوا میشوید.

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا