تست زدنسخن مشاورمدارهاي الكتريكيمرور و جمع بندیمشاوره های خودمانی

مرور و جمع بندی مدارهای الکتریکی

با سلام خدمت داوطالبان جدی کنکور ۹۸

نوبتی هم اگر باشد نوبت درس مداراست همانطور که می دانید درس مدار یکی از دروس مهم همه ی گرایش ه است و کمتر کسی را پیدا می کنید که مدار را برای ارشد کنار بگذارد مطمئنا یکی از دلایلش اینست که با خواندن و تمرین کردن به اندازه کافی این درس می توانید به راحتی به درصد بالای ۴۰ برسید. و یکی دیگر از دلایلش اینست که این درس یک درس مهم برای ارشد است که یادگیری آن صرفا نباید بخاطر کنکور باشد.

گروه  اول:کسانی که هنوز مدار را خوب شروع نکردند

با توجه به اینکه از امروز تا روز کنکور زمان کافی را دارید تا اگر درس مدار را هنوزخوب شروع نکردید بتوانید یک شروع جدی برای این درس داشته باشید اما نکاتی را باید توجه داشته باشید اینست که نیاز نیست همه ی مطالب مدار ۱ و ۲ را بخوانید و قسمت های از مدار که طبق بودجه بندی بیشتر ازآنها سوال می آید را انتخاب کنید و تا آنجا که می توانید این قسمت ها را خوانده و تست بزنید و تمرین کنید.

شاید برای خیلی ازشماها پیش آید ما که تا اسفند شروع نکردیم کدام فصل ها را بخوانیم تا بتوانیم حدود ۴۰ و یا ۵۰ درصد بزنیم پاسخ  این سوال به سطح علمی شما بستگی دارد و برای هر کس متفاوت است مثلا اگر مهارت های حل مداری شما قوی است بهتر است وقت خود را تلف نکرده و مستقیما به سراغ مباحث مهم مانند مدارهای مرتبه اول و دوم و حالت دائمی و .. بروید. بهتر است در رابطه با این موضوع حتما از یک مشاوره و رتبه برتر کمک بگیرید و شرایط خود را توضیح دهید تا بتوانید تصمیم درست را بگیرید که کدام از فصل هار ا اول باید بخوانید تا بتوانید از زمانتان بهتر استفاده کنید.

گروه دوم: مدار۱ را تقریبا تمام کردیم و در حال شروع کردن مدار ۲ هستیم:

این گروه در وضعیت مناسب تری هستند و بهترین برنامه برای درس مدار این گروه اینست که بتوانند هم مباحث خوانده شده قبلی را مرور و جمع بندی کنند و هم مدار ۲ را تمام کنند .پیشنهاد بنده به این گروه اینست که برنامه درس مدار را به دو قسمت تبدیل کنند:

قسمت اول برنامه : مرور مطالب خوانده شده است ,که مرور مطالب باید از طریق تست حل کردن و تمرین کردن باشد . اگر تست های سراسری حل نکرده از فصل های اول مدار  زیاد دارید حتما به عنوان مرور از اول شروع کنید  فصل به فصل خلاصه نویسی ها را خوانده و سپس تست های سراسری که حل نکردید و یا علامت زدید (به عنوان تست سخت) دوباره حل کنید .اگرتست حل نکرده ندارید و همه ی تست ها را حل کردید  در اینجا بهتر است از یک بانک تست تالیفی استاندارد که سوالات آن در جهت کنکور هستند استفاده کنید که بهترین بانک تست مداری که از نظر بنده و خیلی از رتبه های برتر میتواند نیاز شما را از حل تست برطرف کند  بانک تست مدار کهن است که بهتر است اگر شرایط بالا را دارید و همه ی تست های سراسری را قبلا حل کردید این کتاب را سریعا تهیه کنید و شروع به حل تست های آن کنید. تا مطالب قبلی که خواندید  کاملا  براتون تثبیت بشوند..

قسمت دوم برنامه : این قسمت ,مربوط به خواندن و تمام کردن مباحث مدار۲ باشد فقط یک نکته که باید توجه کنید هر فصل و یا مبحثی که خواندید همه ی تست های سراسری آن مبحث را حل کنید و هیچ تستی را برای بعدا نگذارید چون دیگر زمانی برای برگشت و مرور مدار۲ ندارید و همزمان که جلو می روید از مبحث  های قبل هم به عنوان مرور تست حل کنید و مرور کنید تا اینکه کل مدار۲  به همراه همه ی تست های سراسری آن حل شود و شما تست سراسری جدید نداشته باشید که در اینجا باید مثل مدار ۱ سراغ بانک تست کهن بروید و تست بزنید تا با انواع تست ها با درجه های سختی متفاوت آشنا شوید.

گروه سوم:مدار ۱ و ۲ را تمام کردند و الان نمیدانند چکار کنند!؟

این گروه نیز مانند گروه بالا اگر تست های سراسری حل نکرده از فصل های قبل دارند باید شروع کنند به عنوان مرورخلاصه نویسی ها را خوانده و تست ها ی سراسری حل نکرده و علامت زده شده(به عنوان تست سخت) را حل کنند بعلاوه این تست ها باید از یک بانک تست مدار استفاده کنند که همانطور که گفتم بانک تست کهن بهترین بانک تست مدار موجود است و شروع کنند به حل کردن این تست های تالیفی که کاملا در جهت کنکور هستند تا هم مطالب برایشان تثبیت شودو هم با انواع مختلف سوالات با درجه سختی های متفاوت آشنا شوند.

جمع بندی:

جمع بندی درس مدار هم باید همرا با حل تست و آزمون باشد از نظر بنده سوالات کهن از درجه سختی های متفاوتی برخوردارندکه باعث می شوند یک جمع بندی کلی داشته باشید و هم اینکه سوالات غیرتستی و تمرینی هم زیاد در آن دیده می شود که مثلا چندین مدار وجود دارد که از نقطه نظر های مختلف با هم مقایسه شدند که چنین سوالاتی باعث می شوند شما ارتباط بین مطالب کتاب را متوجه شوید و ترکیب موضاعات و نحوه طرح سوال ازآنها را فرابگیرید و یک جمع بندی مناسب از همه ی مطالب داشته باشید.

مرحله آخر آزمون دادن است که می توانید هم در آزمون های آزمایشی شرکت کنید و سوالات آنها را بررسی کنید و هم خودتان در خانه از خودتان آزمون بگیرید که برای آزمون گرفتن از خودتان کتاب ۳۰آزمون مدرسان برای درس ریاضیات و مدار را تهیه کنید و هر روز یک آزمون را حل کنید و زمان بندی را نیز کاملا در نظر بگیرید تا متوجه شوید برای حل یک آزمون  مدار حداقل و حداکثر چه زمانی را باید صرف کنید.

به امید موفقیت همه ی شما عزیزان

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام
    سوالی در خصوص کنکور دکترای مهندسی برق قدرت دانشگاه ملی(دولتی یا سراسری) داشتم ممنون میشم که راهنمایی بفرمایید:
    برای دکترای مهندسی برق قدرت دانشگاه ملی(دولتی یا سراسری):
    ۱- تعداد کل شرکت کنندهای دکترای مهندسی برق قدرت دانشگاه ملی چند نفره؟؟
    ۲- رتبه لازم جهت قبولی در دکترای مهندسی برق قدرت در یکی از دانشگاه های ملی(دولتی یا سراسری) دانشگاه کرمانشاه-کردستان-ایلام یا همدان به ترتیب چند باید باشه
    ۳-آیا برای قبولی در دانشگاههای فوق حتما مقاله ISI لازم است؟ من ۱۵ تا مقاله کنفرانسی و علمی تخصصی داخلیو بین المللی دارم البته کتابم هم تا عید انشاله که میرسه ولی مقاله IS ندارم
    تشکر

  2. سلام
    زدن سوالات کنکور های کامپیوتر و اتوماسیون هم مفیده؟
    یا فقط تست های ارشد برق زده بشه؟
    بعد اینکه اگر در سری دوم تست زدن فرد احساس کنه چیز زیادی یادش نیست ,این یعنی اینکه درست نخونده یا روال عادیه؟

    ممنون از پست های مشاوره ای مفیدتون

    1. با سلام
      الویت با تست های ارشد برق است و پس از آن کامپیوتر و اتوماسیون
      سعی کنید قبل از تست زدن خلاصه نوسیی هایتان را یک مرور کنید(نحوه خلاصه نویسی هم در پستی جداگانه امده) این مرور باعث می شود که خیلی از مطالب را به یاد اورید. اگر ۸۰درصد درسی که قبلاا مطالعه کردید و تست زدید فراموش کردید مطالعه شما صحیح نیست و تمرکز کافی را ندارید و باید روش مطالعه خود را تغییر دهید .
      اما بطور کلی در دور دوم که می خواهید بعد چند روز تست بزنید ممکن است بعضی مطالب را فراموش کنید که با مرور خلاصه نویسی هایتان می توانید دوباره به تسلط برسید.

  3. سلام من جزوه ی استاد زرگر رو دارم برای مدار الکتریکی می تونم روش حساب کنم برای درصد ۴۰ تا ۵۰ ؟

    1. سلام
      من جزوه ایشون را نداشتم و کتابشون خواندم اگر به اندازه کافی سوالات و مثالها و تست های سراسری دارد می تونید ازش استفاده کنید جزوه استاد کهن هم جزوه بسیار خوبی برای دوره مدار است .برای رسیدن به درصد بالا در این مدت بنده مالتی مدیا مدار الکتریکی آقای روشان شمال رو هم پیشنهاد میدم تا بتونید مهارتهای مداریتون رو قوی کنید
      اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید می تونید در طرح مشاوره ثبت نام کنید.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا