آزمون های آزمایشیاستعدادهای درخشان و پذیرش بدون آزمون

حذف مرحله تکمیل ظرفیت کنکور از سال آینده

معاون آموزشی وزارت علوم از حذف تکمیل ظرفیت از سال ۹۸ خبر داد و گفت: از سال آینده مرحله تکمیل ظرفیت حذف می شود.

به گزارش مهر، مجتبی شریعتی نیاسر صبح امروز در نشست خبری با اشاره به حذف تکمیل ظرفیت گفت: از سال آینده مرحله تکمیل ظرفیت نداریم و دانشگاه ها تنها در دو مرحله بهمن و مهرماه دانشجو پذیرش خواهند کرد.

وی درباره بورس خارج کشور نیز گفت: بورس خارج از کشور ما صفر شده است چون دانشگاه های ما از توانمندی لازم برای تامین نیاز آموزش عالی برخوردار هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه به آیین نامه تحصیل همزمان دانشجویان نخبه اشاره کرد و گفت: این آیین نامه بازنگری و ابلاغ شده است، بر اساس آن دانشجویان واجد شرایط مقطع کارشناسی می توانند در دو رشته تحصیل کنند و در صورتی که در رشته کارشناسی ارشد پذیرفته شدند و رشته دوم شان هنوز به اتمام نرسیده بود می توانند تا دو ترم به صورت رایگان رشته دوم شان را همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده و به پایان برسانند.

وی ادامه داد: همچنین آیین نامه استعداد درخشان نهایی و ابلاغ شده است که بر اساس آن دانشگاه های سطح یک و دو تا ۴۰درصد ظرفیت مستقیم پذیرش خود را می توانند به این دانشجویان اختصاص دهند و ما امیدواریم دانشگاه های ما به این سمت حرکت کرده و این ۴۰ درصد افزایش یابد و دانشگاه های مطرح ما تمام ظرفیت خود را مستقیم پذیرش کنند.

مهندس عاطفه محیسنی

فارغ التحصیل مهندسی برق قدرت از دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه 12 گرایش الکترونیک قدرت در کنکور 97

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. سلام استاد به نظرتون از لحاظ اشتغال دانشگاه های مثل امام حسین بهتراند یا مثلا دانشگاه تبریز و شریف ؟ایا دانشگاه امام حسین بعد فارغ تحصیلی برا کار جایی معرفی می کنه ؟

  2. سلام بچه ها کنکور امسال اردیبهشت آینده هست دیگه؟شوخی موخی میفرمایند دیگه؟حذف و اینا….

  3. سلام لطفا جواب بدین کنکور ارشد سه ماه بعد خدایی ناکرده که حذف نیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا