سخن مشاورسیگنال ها و سیستم ها

آنالیز مطالب درسی سیگنال ها و سیستم ها

سرفصل های سیگنال ها و سیستم ها

با سلام در ادامه مقاله قبل(بررسی درس سیگنال ها و سیستم ها) دراین بخش به آنالیز سرفصل های این درس می پردازیم

درس سیگنال ،بیس ریاضیاتی داره وممکنه درابتدا ، حل سوالات برای شما کمی سخت باشه اما با کمی صبوری و حل تست فراوان ،این دشواری کاملاً برطرف خواهد شد.

همه ی فصول رو همگام با کتاب و به ترتیب مطالعه کنید.بدلیل ارتباط مباحث با یکدیگر ،برای درک راحت تر مباحث بهتره موضوعات ارائه شده در فصول پیشین رو مطالعه کرده باشید.

اگر نگاهی به بودجه بندی مباحث این درس داشته باشید مشاهده خواهید کرد که تعداد سوالات مطرح شده از هرمبحث در سال های مختلف،به طور کامل، ثابت نیست .علاوه بر آن امکان طرح سوالات ترکیبی وجود دارد که حل اون ها به کمک یک مبحث ، امکان پذیر نیست.بنابراین به دلیل ارتباط زیادی که بین مطالب درس سیگنال وجود دارد .،به فکر حذف مطالب اصلی ،مثل تبدیل و سری فوریه و تبدیل لاپلاس و Z نباشید.با حذف یکی از این مباحث نمی توانید پیش بینی کنید که چند سوال رو از دست خواهید داد.اگر فرصت مطالعه کل مباحث رو ندارید ،مطالب کم اهمیت تر مثل نمونه برداری رو حذف کنید.

دوبخش سری فوریه وتبدیل فوریه در مجموع بین ۵ تا ۷ سوال از ۱۲ سوال این درس رو به خودشون اختصاص میدن و جزء مهمترین مباحث این درس هستن.

این دوبخش رو با صبر و حوصله فراوان مطالعه کنید وسعی کنید چند بار تست هاش رو حل کنید.صرفا مطالعه تبدیلات فوریه و سری فوریه کمکی نمی کند و باید تست های انتهای فصل رو چند بار با محاسبات کامل حل کنید تا تبدیلات فوریه متفاوت و همچنین روند حل سوالات به خاطر سپرده شود.تعدادی از سوالات مطرح شده از این بخش ها با این که روش حل ساده ای دارند اما بدیل روند طولانی حل و یا چندین مرحله تبدیل فوریه،احتمال خطا را بالا می برد که این مشکل با حل تست برطرف می شود.

تبدیل لاپلاس و Z ، مباحث به نسبت، ساده تری هستند و معمولاً تست هایی با حل کوتاه تر و محاسبات کمتری دارند .برای حل این تست ها نیازمند تسلط کافی بر جدول تبدیل لاپلاس و Z و خواص اون ها خواهید بود.

 

موفق باشید

جمالوئی

مهندس جمالوئی

کارشناسی الکترونیک دانشگاه شهید چمران اهواز - رتبه ۳۹ مخابرات و رتبه ۵۱ الکترونیک کنکور ارشد ۹۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا