اخبار کنکور و دانشگاه

بخشنامه ترم تابستانی دانشگاه آزاد بزودی ابلاغ می شود/ضرورت گسترش تحصیلات تکمیلی در استان‌ها

به گزارش خبرگزاری ، سومین جلسه هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، صبح امروز پنجشنبه 18 اردیبهشت ماه به ریاست حمید میرزاده و حضور معاونان دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیات امنای استان برگزار شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با یادآوری اولویت‌های دانشگاه آزاد در سال جاری، بیان کرد: توسعه کیفی علم در استان‌ها، توسعه مدارس سما، هدفمندسازی و مهارت‌محوری رشته‌های دانشگاهی، توجه به بیمه سلامت و بیمه تکمیلی دانشجویان از برنامه های دانشگاه آزاد در این سال است.

دکترای پژوهش‌محور 50 درصد شهریه خود را تامین می کنند

میرزاده با تاکید بر گسترش تحصیلات تکمیلی در استان‌ها گفت: این موضوع پژوهش‌محور و استاد‌محور است و دکترای پژوهش‌محور  می توانند 50 درصد از شهریه خود را از راه خدمات به صنعت تامین کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخشنامه درخصوص ترم تابستانی تدوین شده است و بزودی ابلاغ خواهد شد که طی آن از ظرفیت‌ها و فضای دانشگاه آزاد در تابستان استفاده خواهد شد تا دانشجویان نیز در زمان کمتری مدرک مقطع تحصیلی خود را به پایان برسانند.

هیات امنای استان‌ها در اسرع وقت طرح‌ها و پیشنهادهای خود را ارایه دهند

میرزاده ادامه داد: انتظار داریم اعضای هیات امنای استان‌ها در اسرع وقت طرح‌ها و پیشنهادهای خود را ارایه دهند تا 12 درصد از بودجه استانی به آنها تخصیص یابد.

تحصیل بیش از 50 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد استان گیلان

نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد در استان گیلان، مازندران و گلستان هم در این جلسه با گزارشی از عملکرد دانشگاه آزاد استان گیلان، گفت: این استان 50 هزار 648 دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد.

احمد شاهورانی افزود: مساحت دانشگاه های آزاد استان گیلان یک میلیون و 556 متر مربع و ساختمان‌های دانشگاهی این استان حدود 219 هزار متر مربع است، استان گیلان حدود 800 عضو علمی دارد و نسبت اعضای هیات عملی به دانشجویان 250 به یک است که امیدواریم این عدد به 30 برسد.

 

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا