اختصاصی سایتسخن مشاور

چرا یک داوطلب کنکوری به مشاوری خوب نیاز دارد؟

سلام عرض می کنم خدمت همه شما دوستان و داوطلبین کنکوری. امیدوارم حالتون خوب باشه و پر از انرژی و انگیزه برا موفقیت در کنکور ارشد ۹۷ باشید. در این مطلب میخام راجبه اهمیت یک مشاور خوب صحبت کنم. قصد دارم با مقایسه ای مختصر بین دواطلبینی که مشاور دارند با آنهایی که از داشتن مشاوری خوب محروم اند اهمیت این موضوع رو براتون روشن کنم:

داوطلبی که مشاور ندارد و یا از مشاوری بی تجربه و ناموفق بهره می‌برد :

۱- آگاهی روشنی از آینده ندارد و نمی داند که برای دوره‌های مختلف زمانی (تابستان، در طول ترم، تعطیلات عید، ماه آخر کنکور و…) چگونه بخواند و چه برنامه و استراتژی ای در پیش بگیرد.
۲- دید محدودی دارد و درک روشنی از آینده و موقعیت هایی که پیش روی اوست ندارد. دید باز داشتن و همه موانع و مشکلات توی مسیر رو دیدن و از میانبرهای خوبی استفاده کردن مسأله بسیار مهمی است که غالبا عموم داوطلبین کنکوری متأسفانه  با این مشکل مواجه اند.
۳- ذهنی مملو از سوالات بی جواب دارد و همین به استرسش می افزاید. سوالاتی مانند اینکه الان به اندازه کافی خوب خوندم یا عقبم، یا اینکه اگه بنا به دلایلی نتونستم چن روز درس بخونم و فاصله افتاده و حالا دیگه چیکار میشه کرد و….ذخن خیلیا رو به خودش مشغول کرده و خواهد کرد.
۴- عامل محرک و انگیزه بیرونی ای ندارد و همین شاید در ادامه منجر به دلسردی و کندی سرعت داوطلب شود.

ی نکته خیلی مهم دیگه؛ داوطلبی که مشاور ندارد به مراتب بهتر ار داوطلبی عمل می کند که از یک مشاور ناموفق بی تجربه برخوردار است. چرا که در حالت اول احتمال پیدا کردن راه درست وجود دارد، اما در حالت دوم (استفاده از مشاوری بی تجربه و نامطمئن) شما را به بیراهه می تواند بکشاند.

و اما….

 

داوطلبی که از وجود یک مشاور خوب بهره می‌برد :

۱- دلش قرص و محکم است، چون می داند کسی کنار اوست که مسیر رو به درستی طی کرده و خبره این کار است و می تواند از تجربیاتش بهره ببرد.
۲- می داند که در بازه های زمانی مختلف چگونه و چقدر بخواند و چه استراتژی ای در پیش بگیرد، به بیانی خیلی ساده هدفمند و با برنامه است.
۳- دید بازتری دارد و  می داند برای چه هدفی دارد درس می خواند و الان کجای مسیر قرار دارد. همچنین از مسیرهای میانبر و نیز موانع پیش روی خود در طول مسیر آگاه بوده و به راحتی و به درستی راه خوب و مطمئنی را برای خود انتخاب می کند.
۴- هر زمان سوالی در ذهن داشت از مشاور خود پرسیده و همین مسأله خیلی از دغدغه ها و استرسش می کاهد.
۵- نیروی محرک بیرونی و عامل انگیزشی مناسبی دارد و همین مسأله می تواند سرعت و میل او را برای رسیدن به هدفش افزایش دهد.

 

در پایان برای همه شما داوطلبین گرامی آرزوی موفقیت دارم.

مهندس حبیبی فر

رضا حبیبی فر تحصیلات : رتبه ۴۲۳ کنکور سراسری سال ۸۸، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق گرایش قدرت از دانشگاه علم و صنعت ایران رتبه ۱۴ کنکور ارشد برق قدرت سال ۹۴، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق قدرت سیستم از دانشگاه صنعتی شریف سوابق آموزشی و مشاوره‌ای : تدریس یار درس تحلیل سیستم‌های انرژی (بررسی سیستم‌های قدرت ۱) در دانشگاه صنعتی شریف تدریس دروس ماشین‌های الکتریکی و بررسی سیستم‌های قدرت به‌صورت خصوصی و نیمه خصوصی به‌مدت ۲ سال مشاور داوطلبین کنکورهای سراسری و ارشد به‌مدت چند سال همکاری با موسسه کوثر پویای مازندران در امور مشاوره و انتخاب رشته به‌مدت ۵ سال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا