اخبار کنکور و دانشگاه

8 درصد از بودجه امسال دانشگاه آزاد صرف پژوهش می شود

ˈابراهیم واشقانی فراهانیˈ روز پنجشنبه در حاشیه آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای در کاشان به حمایت از تاسیس مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان و ایجاد طرح جامع پژوهش در واحدهای دانشگاه آزاد را از مهمترین اولویت های این دانشگاه در سال جاری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برای تاسیس شرکت های دانش بنیان هیچ محدودیتی وجود ندارد، افزود: دانشگاه آزاد تا سقف سه میلیارد ریال وام کوتاه مدت با بهره پایین به این شرکت ها می پردازد.

وی گفت: برای تامین اعتبارات وام شرکت های دانش بنیان دارای صلاحیت، دانشگاه آزاد علاوه بر انعقاد همکاری با یکی از بانک های بزرگ کشور از کمک صندوق شکوفایی و نوآوری وزارت علوم نیز استفاده خواهد کرد.

وی برگزاری جشنواره ملی بازی سازی رایانه ای در دانشگاه آزاد واحد کاشان را با اهمیت دانست و گفت: این جشنواره ها می تواند در فضای رقابتی سازنده یین تیم های شرکت کننده باعث ایجاد انگیزه و خلاقیت و اعتماد به نفس دانشجویان برای رسیدن به موفقیت های بیشتر شود.

واشقانی فراهانی خاطرنشان کرد: در صورتی که تیم های شرکت کننده در جشنواره های دانشگاه آزاد بتوانند محصولات خود را وارد بازار تجاری کنند، علاوه بر حمایت دانشگاه آزاد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز به میزان 5 درصد از محل درآمدزایی شان به آنان کمک خواهد کرد.

سومین دوره مسابقات بازی سازی رایانه ای با عنوانˈIRANGDC2014ˈ پس از دو روز با حضور 144 دانشجو در قالب 36 تیم چهار نفره در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با برتری تیم ˈعلم و گیمˈ دانشگاه علم و صنعت ایران به پایان رسید.

در این مسابقات دانشگاه های مطرح همچون صنعتی شریف، علم و صنعت، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، دانشگاه کاشان، دانشگاه مازندران، آزاد اصفهان، فنی و حرفه ای قم ، شهید جباریان همدان، فخر رازی همدان، آزاد واحد آبادان، فنی مهندسی شهید باهنر شیراز و برخی دیگر شرکت داشتند.

نخستین دوره این مسابقات با عنوان ˈKASHAN GDC2012ˈ با حضور 34 تیم در سال 91 و دومین دوره نیز با عنوانˈIRANGDC2013ˈ با حضور 32 تیم در سال 92 در دو لیگ دانشجویی و آزاد برگزار شده بود.

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا