اخبار کنکور و دانشگاه

تحصیل120 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از کشور

 رییس دبیرخانه نهاد امور دانشجویان خارج از کشور اعلام کرد که در زمان حاضر 120 هزار نفر از دانشجویان ایرانی در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی محمد مرتضوی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در نشستی خبری درباره همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور افزود: اهداف نهاد نمایندگی امور دانشجویان خارج از کشور بیشتر بر مسایل فرهنگی و شناخت و تامین نیازهای عاطفی دانشجویان تمرکز دارد.

وی با بیان اینکه سیاست کلی نظام پوشش دادن نیازهای عاطفی این دانشجویان است گفت: ما دارای محدودیت های ویژه ای هستیم که مخاطبان ما در دسترس ما نیستند و بنابراین شناخت نیازهایشان دشوار است.

رییس دبیرخانه نهاد در امور دانشجویان خارج از کشور اعزام مبلغ، برگزاری همایش های مختلف، برگزاری همایش سالیانه، اعزام به حج عمره مفرده دانشجویان را از جمله برنامه های این دبیرخانه عنوان کرد.

وی افزود، با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور استفاده از تجارب این دانشجویان به ویژه در زمینه سبک زندگی است گفت: در این همایش به دنبال آن هستیم تا ببینیم که دانشجویان ایرانی چگونه در خارج از کشور زندگی، تحصیل، پژوهش و ازدواج کرده و همزمان هویت ایرانی و اسلامی خود را حفظ کرده اند.

دومین همایش دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور قرار است روز پنجشنبه 18 اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شود.

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا