اخبار کنکور و دانشگاه

کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶

کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۶ از اینجا قابل مشاهده می باشد!


انتخاب رشته تخصصی و فردی کارشناسی ارشد برق ۹۶


اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره انتشار کارنامه نتایج اولیه و نحوه تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌ در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۶

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات داوطلبان عزیز در ماه مبارک رمضان، بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۶ می‌رساند، برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانیwww.sanjesh.org  مراجعه نمایند. داوطلبان برای دسترسی به نتیجه آزمون خود لازم است شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) و یا اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد نمایند.

ضمناً آن دسته از داوطلبانی که بر اساس مفاد کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافتدفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر به ترتیب زیر اقدام نمایند.

۱- دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها می‌باشد، از روز پنجشنبه مورخ ۹۶/۳/۱۱ در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دریافت بوده است.

۲- به داوطلبان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره ۲) اقدام نموده و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب نموده و پس از آن در فرم پیش‌نویس (نمونه‌ای که به همین منظور در دفترچه راهنمای شماره ۲ قرار دارد) درج نمایند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، از روز یکشنبه ۹۶/۳/۲۱ لغایت ساعت ۲۴:۰۰ روز پنج‌شنبه ۹۶/۳/۲۵، برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به داوطلب داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته اینترنتی ضروری می‌باشد) نسبت به ثبت کد رشته محلهای انتخابی و تکمیل فرم مذکور اقدام نمایند. بدیهی است پس از تأئید نهایی رشته‌های انتخابی توسط داوطلب، رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار داوطلب قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نگردیده است.

۳ـ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته بندهای ذیل را مشاهده می‌نمایند که در صورت علامتگذاری در یکی از این موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می‌شود. بدیهی است هر زمان‌ مشخص‌ شود که‌ داوطلب‌ حقایقی را عمداً یا سهواً کتمان‌ نموده‌، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ ‌و …) که باشد، از این آزمون‌ و آزمون‌ سال‌ بعد محروم‌ خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌گردد.

۱-۳- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید می‌باشد. □

۲-۳- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است. □

۳-۳- حداکثر تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیلی خواهم شد □ فارغ‌التحصیل نخواهم شد □

تذکرات مربوط به بند ۳ فوق:

۱-در صورتی که داوطلبان بند دوم را علامتگذاری نمایند به آنها اجازه اصلاح و ویرایش معدل، دانشگاه محل تحصیل و تاریخ فراغت از تحصیل داده خواهد شد و پس از ویرایش این موارد و تأیید آنها، اجازه انتخاب رشته به آنان داده می شود.

۲- داوطلبانی که در ردیف پذیرفته شدگان نهایی قرار بگیرند و به هنگام ثبت‌نام در موسسه محل قبولی، دارای مغایرت معدل باشند با توجه به مصوبات و دستورالعمل‌های مربوط ابتدا از آنان ثبت‌نام مشروط بعمل خواهد آمد. و پس از بررسی وضع علمی چنانچه نمره قبولی را دارا نباشند قبولی آنان لغو خواهد شد. پس لازم است داوطلبان معدل خود را براساس مفاد بند «تذکرات خیلی مهم در رابطه با معدل» مندرج در صفحه ۲ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره ۲) این آزمون مورد بررسی قرار دهند تا بین معدل اعلام شده به این سازمان و معدلی که به هنگام قبولی ارائه خواهند نمود، مغایرتی نداشته باشند.

۳-چنانچه در ردیف پذیرفته‌شدگان این آزمون قرار بگیرید، و تا تاریخ ۹۶/۶/۳۱ موفق به دریافت مدرک کارشناسی خود نگردید قبولی شما باطل خواهد شد لذا چنانچه به دلایلی احتمال فارغ التحصیلی خود را تا تاریخ فوق نمی‌دهید لازم است حداکثر تا تاریخ ۹۶/۵/۱۵ شخصاً با همراه داشتن اصل شناسنامه و یا کارت شناسایی عکسدار معتبر به سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم انصراف از گزینش در آزمون سال ۹۶ اقدام و رسید دریافت دارید و یا با ارسال درخواست کتبی (اثر انگشت و امضاء داوطلب در ذیل درخواست الزامی است) به همراه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی موضوع عدم فارغ التحصیلی خود را از طریق‌ پست سفارشی به آدرس: تهران، صندوق پستی ۱۳۶۵-۱۵۸۷۵ به اداره ثبت نام – واحد تحصیلات تکمیلی این سازمان به نحوی ارسال نمایید که تا تاریخ مذکور( ۹۶/۵/۱۵) واصل شود، تا از گزینش حذف گردید. بدیهی است به درخواست هایی که بعد از تاریخ تعیین شده به این سازمان واصل شود ترتیب اثرداده نخواهد شد و کلیه تبعات آن متوجه شخص داوطلب خواهد بود. لازم به تاکید است داوطلبانی که در دوره روزانه در آزمون سال ۹۶۶ پذیرفته شوندحق شرکت در آزمون سال ۹۷ را نخواهند داشت.

۴- به اطلاع داوطلبان کدرشته امتحانی ۱۱۵۲ (مجموعه مدرسی معارف اسلامی) که با توجه به مفاد کارنامه نتایج اولیه این آزمون مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، می‌رساند از آنجائیکه شرط ورود داوطلبان متقاضی در کدرشته امتحانی مذکور به دانشگاه علاوه بر کسب نمره علمی لازم، احراز  شرایط عمومی رشته مدرسی معارف اسلامی و نتیجه مصاحبه‌ معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها می‌باشد، لذا این دسته از داوطلبان لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط فوق و همچنین شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور (دفترچه شماره ۱۱)، حداکثر یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه، برای طی مراحل پذیرش به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت امور دفاتر، اساتید و مبلغان به نشانی: www.asatid.org مراجعه و ضمن ثبت نام در این سامانه، منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند. بدیهی است عدم ثبت نام در این سامانه به منزله انصراف از تحصیل در این رشته تلقی می‌گردد. ضمناً لازم به ذکر است که در گزینش نهایی وضعیت علمی داوطلبانی که مبادرت به تکمیل فرم انتخاب رشته‌های تحصیلی اینترنتی خود در موعد مقرر ننمایند و یا نتیجه مراحل مذکور از سوی معاونت فوق‌الذکر به صورت منفی به این سازمان اعلام گردد، مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

۵- تذکرات مهم: 

الف‌ـ به داوطلبان گرامی توصیه می‌گردد، قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته خود، توضیحات و اطلاعات مربوط به آن (محل تحصیل، نوع دوره، میزان شهریه و …) وهمچنین اطلاعات مندرج دربخش پیوستهای دفترچه راهنمای انتخاب رشته راحسب مورد مطالعه نموده و مد نظر داشته باشند.

ب‌ـ سیستم انتخاب رشته، تا حدودی هوشمند پیش‌بینی گردیده که  در حد امکان خطاهای احتمالی داوطلبان را در زمان انتخاب رشته اینترنتی به آنان تذکر دهد (به عنوان مثال: انتخاب کد رشته محلی که داوطلب در آزمون آن شرکت نکرده و یا اینکه در گرایشی از گرایشهای رشته امتحانی خود مجاز به انتخاب رشته نگردیده است و …)، لذا لازم است داوطلبان نسبت به رفع خطاهای داده شده اقدام نمایند.

ج‌ـ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، لازم است اطلاعیه‌های این سازمان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و شرایط و ضوابط ارگانهای بورس دهنده و مؤسساتی که به صورت شرایط خاص پذیرش می‌نمایند را به دقت مطالعه نمایند.

د- داوطلبان متقاضی رشته‌ محل‌های بورسیه دارای شرایط خاص ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط این گونه رشته‌ها، توجه داشته باشند منحصراً مجاز به انتخاب حداکثر ۲ کدرشته محل از این نوع کدرشته محلها می‌باشند و لازم به توضیح است که تاریخ دقیق اعلام اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت و برنامه زمانی مصاحبه و سایر مراحل گزینش از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در تاریخ‌ ۲۹/۳/۹۶ به اطلاع کلیه داوطلبان خواهد رسید.

تبصره: انتخاب کدرشته‌محلهای تحصیلی دانشگاه‌های شاهد و امام صادق (ع) از شرط محدودیت انتخاب حداکثر ۲ کدرشته‌محل رشته‌های دارای شرایط خاص و بورسیه مستثنی می‌باشند.

هـ کلیه داوطلبان متقاضی کدرشته‌های امتحانی ۱۱۳۱-۱۱۳۹- ۱۱۴۸ (رشته مدیریت امور شهری)-۱۳۵۰-۱۳۵۱-۱۳۵۲-۱۳۵۶-۱۳۵۷-۱۳۵۸-۱۳۶۰– ۱۳۶۲ و ۱۳۶۴ که مجاز به انتخاب رشته شده باشند لازم است برای اطلاع از زمان مصاحبه علمی و یا تاریخ برگزاری آزمونهای عملی، تشریحی و پروژه به اطلاعیه‌ این سازمان که در تاریخ ۹۶/۳/۲۹ از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان و روز دوشنبه مورخ ۹۶/۴/۵ در نشریه پیک سنجش منتشر می‌شود، توجه داشته باشند.

و- داوطلبان لازم است برای اطلاع از اطلاعیه احتمالی اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته و یا رشته‌های جدید تا پایان مهلت انتخاب رشته (۹۶/۳/۲۵) به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه کنند تا در صورت صدور این اطلاعیه از محتوای آن اطلاع حاصل نمایند.

ز- آن دسته از داوطلبان علاقمند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، می‌بایست پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته در محدوده زمانی ۹۶/۳/۲۱ لغایت ۹۶/۳/۲۵ به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه نمایند. انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد. بدیهی است داوطلبانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات ثبت‌نام و مشغول به تحصیل شوند.

ح- پس از مشاهده کارنامه نتایج اولیه آزمون، آن دسته از داوطلبانی که در خصوص مندرجات کارنامه (به غیر از معدل کاردانی و کارشناسی، نام رشته تحصیلی و یا نام محل اخذ مدرک کارشناسی) خود سوالی دارند، ضمن توجه به توضیحات مربوط به کارنامه که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته و در سایت این سازمان درج گردیده است، لازم است حداکثر تا تاریخ ۹۶/۴/۴۴ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایند. لذا از داوطلبان تقاضا می‌شود از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است به کلیه مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۹۶/۴/۴ واصل شود، به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد. ضمناً داوطلبان گرامی می‌توانند سؤالات خود را با شماره تلفن‌ ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان ‌بگذارند.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۱۰ دیدگاه ها

  1. مهندس سینایی معذرت میخوام من کارشناسی گرایشم قدرت بوده .وحالا میخوام در گرایش کنترل ادامه دهم از نظر شما مشکلی از نظر سطح سختی یا دشواری دروس نسبت به قدرت وجود ندارد ؟؟و اینکه بین کنترل تربیت مدرس و علم و صنعت کدام یک را ترجیع میدهید؟؟ ممنون از پاسخگوییتون

    1. کلا تغییر گزایش مهندس عزیز توصیه نمیشه
      تربیت مدرس
      البته بستگی به زمینه کاری شما داره و بهتره به سایت هردو مراجعه کنبید و در قسمت اعضا هیئت علمی رزومه اساتید محترم رو مطالعه بفرمایید مهندس

  2. سلام
    ببخشید با رتبه ٧٧٩ شانس قبولی در کنترل روزانه علم وصنعت یا اتوماسیون تربیت مدرس وجود دارد.
    تشکر

  3. سلام با تشکر

    ۱- بارتبه ۶۳۰ سیستم قدرت بهترین دانشگاه ممکن روزانه
    ۲- نظرتون راجع به کنکور دوباره چیه واسه سال آینده

    باارشددانشگاه های درجه ۲ میشه دکترای دانشگاه درجه ۱ ایران قبول شد یا اپلای واسه اروپا؟

    1. سلام، مدیریت انرژی بهشتی و همه گرایشهای تبریز، بستگی به هدفتون، حوصله تون، شرایط زندگی و خیلی چیزهای دیگه داره، بله میشه ولی سخته

      1. با تشکرفراوان از لطفتون

        مدیریت انرژی وتبریز رو ۱۰۰% قبول میشم ؟

        اگه اینا نشد چه دانشگاهی برم ؟ (با توجه به هدفم که گفتم )

        مدیریت انرژی نسبت به سیستم ضعیف ترنیست؟

        1. یادم نیست رتبه تون چند بود، میتونید تو طرح مشاوره تلفنی ثبت نام کنید تا به سوالاتتون جواب داده بشه، ضعیف تر نمیشه گفت میشه گفت سیستم جامع تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا