اخبار کنکور و دانشگاه

ایجاد شبکه آزمایشگاهی بین واحدهای دانشگاهی/بهبود ارایه سرویس به دانشجویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در نشست هم اندیشی معاونان پژوهشی استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در شیراز گفت: با ایجاد این شبکه آزمایشگاهی علاوه بر اینکه از خریدهای موازی جلوگیری می‌شود، ارایه سرویس به دانشجویان هم بهبود می‌یابد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع نبود نظارت کافی برپایان نامه‌ها در گذشته اشاره کرد و افزود: در گذشته کنترل دقیقی بر پایان نامه‌ها وجود نداشت، البته قوانینی وجود داشت اما به درستی رعایت نمی‌شد به همین دلیل سعی کردیم با بخشنامه‌هایی که اخیرا صادر کرده‌ایم این مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از بخشنامه‌ها با هدف ارتقای جایگاه اعضای هیات علمی صادر شده است، اظهار کرد: بخشنامه افزایش حق الزحمه استادان راهنما نیز با هدف جذب اعضای هیات علمی سایر دانشگاه‌ها صادر شده است.

واشقانی فراهانی به موضوع شاخص‌های ارزیابی مقالات اشاره کرد و گفت: ارتقای شاخص‌های ارزیابی مقالات موجب مطرح کردن دانشگاه آزاد در سطح بین المللی نیز خواهد شد در ارزیابی بین المللی دانشگاه‌ها دو موضوع تعداد مقاله و اثربخشی مقاله‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد بر این اساس هرچه قدر مقاله در مجلات معتبر چاپ و ارجاع به آن مقاله بیشتر شود موجب بالا رفتن رتبه دانشگاه می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا سهم دانشگاه‌ها در سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان بیشتر نمی‌شود، اظهار کرد: وظیفه اصلی دانشگاه‌ها انجام کارهای پژوهشی است نه سرمایه‌گذاری به همین خاطر دانشگاه باید ساز و کاری برای دانشجویان و اعضای هیات علمی فراهم کند تا بتوانند این شرکت‌ها را ایجاد و محصولات آن را وارد بازار کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد، نداشتن اثربخشی پروژه‌ها را ناشی از نبود برنامه پژوهشی دانست و گفت: با مجوز رییس دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال طراحی و تدوین سند جامع پژوهشی هستیم تا در چارچوب آن فعالیت‌های پژوهشی انجام شود.

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا