اخبار کنکور و دانشگاه

اولین همکاری دانشگاه آزاد با دانشگاهای داخلی صورت گرفت

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم نامه همکاری امضاء کرد و این تفاهم به امضاء روسای این دانشگاه رسید.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، علیرضا رهایی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر دراین باره گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پتانسیل‌های عظیم کشور است و انعقاد تفاهم نامه میان دو دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه آزاد زمینه استفاده از پتانسیل این دو دانشگاه را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به جزئیات تفاهم نامه میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه آزاد اسلامی افزود: براساس این تفاهم نامه مباحث مربوط به تربیت نیروی انسانی کارآمد، استفاده از امکانات آزمایشگاهی، برگزاری دوره‌های دکتری مشترک، چاپ مقالات علمی مشترک و انجام طرح‌های کلان ملی مشترک پیگیری خواهد شد.

رییس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ارتباط بین الملل طی سال‌های گذشته به پیشرفت‌های خوبی رسیده است، تصریح کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر علاقه‌مند است در حوزه ارتباطات بین الملل از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کند.

وی با اشاره به کتابخانه تخصصی فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: این کتابخانه پتانسیل علمی و پژوهشی عظیمی دارد و دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند از این پتانسیل استفاده کند.

دکتر حمید میرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه بیان داشت: این دانشگاه اولین تفاهم نامه علمی و پژوهشی خود با دانشگاه‌های داخل کشور را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر شروع کرده است چرا که این دانشگاه مادر دانشگاه های صنعتی کشور است.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های علمی و آموزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر ما می توانیم از پتانسیل‌ها و زیرساخت های علمی و آموزشی این دانشگاه استفاده کنیم و متناسب با نیازهای جامعه و کشور حرکت کنیم.

میرزاده با اشاره به توسعه ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی با دیگر دانشگاه‌های کشور افزود: برنامه داریم تفاهم نامه میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال شود تا این تفاهم نامه نتیجه مطلوبی برای دو دانشگاه داشته باشد.

Examiner

Winning is a Science, educate yourself to Win

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا