سخن مشاور

راههای افزایش تمرکز برای تست زنی بهتر

بدون شک یکی از راههای رسیدن به موفقیت در امتحاناتی نظیر کنکور داشتن تمرکز کافی است تمرکز هم مثل سایر فعالیت های بشری با تمرین تقویت می شود یکی از این تمرینات  مسواک زدن با دست مخالف و بستن ساعت‌مچی در دست مخالف است.

داشتن خواب کافیبرای مغز بسیار بسیار مهم و مفید و ضروری است زیرا مغز پس از یک روز فعالیت خسته شده و هنگام خواب به استراحت می‌پردازد پس به بهانه درس خواندن بیشتر خوابتان را کم نکنید! چون نیروی از دست رفته خود را  با خوابیدن به دست می آورید .
مواد شیمیایی سمی و مضری وجود دارند که فعالیت مغز را تحت تأثیر قرار داده و مختل می‌کنند. این مواد که به “نوروتوکسین‌ها ” مشهورند در برخی غذاها یافت می‌شوند. پس باید از مصرف غذاهای فرآوری شده  مثل فست فودها خودداری کرد.

خوردن آنتی اکسیدان ها که ضد سم اند نیز توصیه شده است که میوه‌ها و سبزیجات تازه و رنگی از جمله آنهایند.

انجام تمرینات ورزشی و فیزیکی نیز برای عملکرد و سلامت مغز مفید هستند، زیرا هنگام انجام تمرینات ورزشی اکسیژن بیشتری به بافت مغز می‌رسد. اکسیژن یک ماده ضروری برای انجام بهتر عملکرد مغز است. تمرینات منظم ورزشی مانند پیاده روی، دویدن و ورزش‌های کششی اکسیژن لازم مغز را به آن می‌رساند و عمل گردش خون را نیز بهبود می‌بخشد.

پس تنبلی نکنید و حداقل روزی نیم ساعت بدوید . تضمین می کنم با نیم ساعت ورزش شریف از دست نخواهد رفت!

برخی موادغذایی نیز تأثیر بسیار مطلوبی بر سلامت مغز دارند. این مواد شامل کدو، کلم بروکلی، سیب‌زمینی، انواع توت، لوبیای سویا و زردآلو می‌شود. علاوه بر این متخصصان حل مسائل ریاضی را نیز یک راه مفید برای بهبود افزایش سلامت مغز می‌دانند.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا