اختصاصی سایتسخن مشاور

بررسی عوامل و دلایل کمبود وقت سر جلسه آزمون-۱

با سلام خدمت شما دوستان کنکوری، امیدوارم حالتون خوب باشه. در این نوشتار قصد دارم راجبه عوامل و دلایلی که یک داوطلب با کمبود وقت سر جلسه امتحان کنکور و یا آزمون ها مواجه می شود بپردازم. عوامل و دلایلی که باعث کم آوردن وقت سر جلسه می شود را به دو دسته قبل جلسه آزمون و سر جلسه آزمون تقسیم بندی کرده و برای هر یک از این دسته ها این عوامل را ذکر کرده و راهکاری را ارائه خواهیم داد. امید است که راهگشای شما عزیزان باشد:

عوامل و دلایل کمبود وقت ؛ قبل از جلسه آزمون

الف) مطالعه درست و مفهومی نداشتن؛ یعنی سرسری خوانی و عدم درک صحیح مطالب سبب می شود داوطلب سرجلسه هنگامی که با سوالات مربوط به آن درس یا مبحث مواجه می شود دست و پای خود را به اصطلاح گم کرده و از پاسخ دهی عاجز شود و یا اشتباه پاسخ دهد. پس خیلی مهم و ضروری است که مباحث و مفاهیم را چندین بار و کاملا مفهومی بخوانید و آن ها را در ذهن تثبیت و نظم دهی کنید.

ب) تست زنی کم و ناکافی؛ یکی دیگر از عوامل مهمی که جزو دلایل کم آوردن وقت سر جلسه می باشد تست زنی کم داوطلب کمتر از نرم استاندارد و نیاز خودش است. ی داوطلب کنکوری لازم است هرچه به زمان کنکور نزدیک می شود رفته رفته تست های بیشتری بزند تا هم جامعیت مسأله را پوشش دهد و هم مهارت تست زنی خود را افزایش دهد.

ج)نزدن تست ها بصورت زمان دار؛ نکته دیگری که لازم است داوطلبین عزیز توجه کنند این است که فقط زدن تست های زیاد به آن ها کمک نمی کند، داوطلب بایستی پس از گذشت مدتی از شروع مطالعه و زدن تست های آموزشی، سراغ تست زنی زمان دار رفته و با تکرار و تمرین این مهارت را بهبود بخشد. یادتان نرود که در سر جلسه کنکور حتی چند ثانیه نیز ارزشمند است. لذا لازم است تکنیک های زمان دار تست زنی و نیز قابلیت تجزیه و تحلیل خود را بالا برده تا بتواند برای خود به اصطلاح زمان بخرد.

د) شبیه سازی نکردن جلسه آزمون؛ یکی دیگر از مواردی که بهتر است داوطلبین به آن اهتمام بخشند شبیه سازی جلسه کنکور یا آزمون لااقل برای دو سه بار تا قبل از آن آزمون یا کنکور است. هیچ چیزی بهتر از شبیه سازی نمی تواند خیال داوطلب را از حیث کنترل زمان و کم نیاوردن وقت سر حلسه امتحان راحت کند.

در نوشتار بعدی به بررسی عوامل و دلایلی که باعث کمبود وقت در سر جلسه آزمون شده و منحصرا مربوط به همان جلسه آزمون نیز می باشند می پردازم. پس تا بعد شما مهربانان را به خدای بزرگ می سپارم و براتون آرزوی موفقیت دارم.

شاد و سربلند و پیروز باشید.

مهندس حبیبی فر

رضا حبیبی فر تحصیلات : رتبه ۴۲۳ کنکور سراسری سال ۸۸، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق گرایش قدرت از دانشگاه علم و صنعت ایران رتبه ۱۴ کنکور ارشد برق قدرت سال ۹۴، فارغ التحصیل رشته مهندسی برق قدرت سیستم از دانشگاه صنعتی شریف سوابق آموزشی و مشاوره‌ای : تدریس یار درس تحلیل سیستم‌های انرژی (بررسی سیستم‌های قدرت ۱) در دانشگاه صنعتی شریف تدریس دروس ماشین‌های الکتریکی و بررسی سیستم‌های قدرت به‌صورت خصوصی و نیمه خصوصی به‌مدت ۲ سال مشاور داوطلبین کنکورهای سراسری و ارشد به‌مدت چند سال همکاری با موسسه کوثر پویای مازندران در امور مشاوره و انتخاب رشته به‌مدت ۵ سال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا