اخبار کنکور و دانشگاه

اعلام نتایج اولیه ارشد در نیمه نخست خرداد/ زمان انتشار کلید سوالات

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، همزمان با آغاز فرایند آزمون کارشناسی ارشد سال 95 در سراسر کشور، ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش و آموزش کشور صبح امروز با حضور در دانشگاه فرهنگیان از فرایند این آزمون بازدید به عمل آورد.
وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: کنکور ارشد سال 95 و بیست و یکمین المپیاد علمی دانشجویی به صورت همزمان با شرکت 762 هزار داوطلب صبح امروز آغاز شد. 52 درصد داوطلبان را زن و 48 درصد مردان تشکیل می دهند.
خدایی با اشاره به ظرفیت پذیرفته شدگان ارشد در سال جاری، اظهار داشت: ظرفیت پذیرفته شدگان در کنکور کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی آینده 140 هزار نفر تعیین شده است.
وی با بیان اینکه نتایج اولیه این آزمون نیمه نخست خردادماه اعلام خواهد شد، درباره زمان انتشار کلید سوالات کنکور ارشد، گفت: سوالات آزمون ارشد از 19 اردیبهشت و کلید اولیه آزمون در 22 اردیبهشت ماه در سامانه سازمان سنجش منتشر می شود.
رییس سازمان سنجش با اشاره به کاهش 50 درصدی داوطلبان در آزمون ارشد امسال، بیان کرد: طبیعی است که ظرفیت های پذیرش در ارشد افزایش داشته اما این میزان کاهش را پیش بینی می کردیم.
معاون وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان درباره تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری اظهار داشت: بر اساس رای دیوان عالی اداری کشور، مجلس طرحی را در دستور کار خود قرار داده که کلیات آن به تصویب رسید. بر اساس این طرح، سوابق تحصیلی سه سال متوسطه به همراه نمرات پیش دانشگاهی تمام دروس مد نظر قرار می گیرد.
خدایی با بیان اینکه این طرح بار دیگر 19 اردیبهشت ماه در دستورکار مجلس قرار می گیرد، اضافه کرد: مجلس قرار است جزئیات این طرح را هم تصویب کند.
وی ادامه داد: در اصلاحیه مذکور سوابق تحصیلی بازتعریف شده اند.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

‫۲۶ دیدگاه ها

  1. با سلام
    لطف کنین یک ترتیب بندی بین زیرگرایش های سیستم و مدیریت انرژی و الکترونیک قدرت از لحاظ بازار کار و آینده ارایه بدین.

    1. سلام، سیستم، مدیریت انرژی و الکترونیک قدرت ترتیب منطقی است که معمولا همه میزنند اما در آینده گرایش مدیریت انرژی بازار کارش بیشتر میشه و چون فارغ التحصیل هم کمه بچه ها تو سالهای اخیر دارند به این سمت میرند. هرچند سیستم و مدیریت انرژی بازار کارهاشون بهم نزدیکه اما بعضی درسها تو مدیریت انرژی است که تو سیستم نیستش. گرایش الکترونیک قدرت هم بازار کار کم اما خوبی داره و فازغ التحصیل هم تو کمه

  2. سلام اساتید گرامی خسته نباشین من امسال با توجه به کلید سنجش ریاضی 36.11 و مدار 13.88 و زبان 20 زدم و در سیگنال و مغناطیس هم به یه سوال در هر درس شک دارم که هر دو حالت و برای این درسا میگم اگه شکامو غلط نگیرم سیگنال 72 میشم و مغناطیس هم 13.88 ولی غلط بگیرم سیگنال میشم 62.11 و مغناطیس 2.77 . آیا با این درصدا روزانه یا شبانه شهید بهشتی مخابرات سیستم قبول میشم یا نه؟ همینطور دانشگاه تبریز چطور ؟ مهندسی پزشکی چی؟ و تو کدوم حالت ؟ واقعا استرس منو کشته دیگه و نمیدونم که بقیه چطوری زدن واسه همین ممنونم میشم که اگه جواب بدین .

    1. بهتر هست صبر کنید تا رتبه ها بیاید.مشخص نیست چه تعداد سوال از هر درس حذف میشود.فعلا درصد گرفتن شاید خیلی درست نباشد

      1. جناب مهندس حتی با همین درصد ها احتمالی نیست یعنی؟ من هیچ سوالی و حذف نکردم و هرچی سنجش در نظر گرفته منم همونو در نظر گرفتم ، اگه حدودی بخواین بگین چطور میشه؟ بازم ممنون

        1. جناب مهندس حتی با همین درصد ها احتمالی نیست یعنی؟ من هیچ سوالی و حذف نکردم و هرچی سنجش در نظر گرفته منم همونو در نظر گرفتم ، اگه حدودی بخواین بگین چطور میشه؟ بازم ممنون

  3. خیلی ممنون اقای مهندس روشن شمال بابت جوابتون .فقط اینکه برای قبولی در دکترا چجوریه ینی اساتید که میخوان انتخاب کنند برای دکترا با توجه به تخصصشون، الان من جزو سیستمی خواهم بود با توجه به پایان نامه و مقالات یا مدیریت انرژی در مصاحبه دکتری؟

    1. در مصاحبه دکتری اگر در همون دانشگاه فوق بخواهید قبول بشید که کارتون خیلی راحت هست چون شناخت دارن روی شما.ولی در دانشگاه های دیگه شاید پوئن منفی محسوب بشه

  4. ببخشین و یه سوال دیگه داشتم از شما اساتید گرامی
    اگر مثلا بنده گرایش مدیریت انرژی قبول بشم و بافرض اینکه استاد راهنمایم در دانشگاه سیستمی باشد اونموقع اگر با ایشان کار کنم پایان نامه و تخصص من سیستمی خواهد بود؟؟

    1. خیر مدرک شما همان مدیریت انرژی خواهد بود حتی اگر به طور کامل پایان نامه شما سیستمی باشد

  5. سلام. موسسات غیرانتفاعی بدون کنکور ارشد برق (گرایش مهم نیست) ثبت نام می کنند؟ منظورم استعداد درخشان نیست. چون معدلم 15 هست و واجد شرایط نیستم.
    راهی وجود داره بدون کنکور برم واسه ارشد ؟

  6. سلام . به نظر شما گرایش سیستم بهتر است یا برنامه ریزی و مدیریت سیستم های انرژی ؟از لحاظ کار و ادامه تحصیل برای دکتری.
    ممنون از سایت خوبتون

  7. با سلام و عرض ادب
    واقعا ممنون از زحماتتون
    رتبه تخمین رتبه بنده حدود 150-200 است
    به نظر شما توی انتخاب رشته کدوم گرایشارو به ترتیب بزنم(سیستم، الک قدرت و ماشین، مهندسی سیستم های انرژی) ؟
    بازار کار مهمتره و تقریبا تو به همه گرایشای قدرت علاقه نسبی دارم
    دانشگاه رو ملاک قرار بدم یا رشترو ؟

    1. سلام، ببینید گرایش سیستم و مهندسی سیستمهای انرژی و بعد الکترونیک قدرت بیشترین بازار کار رو تو ایران و دنیا دارند. به نظرم سیستم شریف، مهندسی سیستمهای انرژی شریف، سیستم امیرکبیر، سیستم مدرس، الکترونیک قدرت شریف، الکترونیک قدرت و ماشین تهران، سیستم علم و صنعت، سیستم خواجه نصیر، سیستم بهشتی، الکترونیک قدرت مدرس و … میتونه انتخاب رشته خوبی باشه

      1. سلام.خسته نباشید اقای دکتر بهرام آرا.یه سوالی در مورد این اتخاب رشته پیشنهادیتون داشتم.یعنی الکرونیک قدرت اینقدر ضعیف تر از سیستم هستش که شما الکترونیک قدرت مدرس رو بعد از سیستم بهشتی و خواجه نصیر پیشنهاد دادین؟

        1. ببینید شما وقتی میاد مدرس الکترونیک قدرت بخونید فقط 2 الی 3 استاد هستند که میتونید باهاشون کار کنید اونم با امکانات محدود آزمایشگاه، اما تو بهشتی کلی استاد سیستمی هست چون با عباسپور هم ادغام شده سیستمش خیلی قوی شده، ولی خواجه نصیر رو میتونید بعد از الکترونیک قدرت مدرس بزنید البته به شرطی که نخواید حتما سیستم قبول شید

  8. سلام . وقت بخیر مهندس پور کاظم
    تا چند هزار میشه غیرانتفاعی و پیام نور واسه ارشد قبول شد؟ هر گرایشی من فقط برررسی و زبان رو زدم حدود 25 و بقیه درسا شانسی . اگر 20 30 هزار بشم شانسی هست برای ثبت نام ؟ گرایش برق هم اصلا مهم نیست
    تشکر

  9. با سلام. رتبه مورد نیاز برای قبولی در رشته ی مهندسی سیستم های انرژی(روزانه) در دانشگاه شریف چند است؟
    با تشکر فراوان

  10. سلام خسته نباشید..چند تا سوال داشتم خدمتتون، اول اینکه میخواستم بدونم که را آهن برقی چه طور گرایشی؟اصلا بازار کار داره؟ دوم اینکه مدیریت انرژی چه طوره؟ و به نظرتون بین مدیریت سیستم انرژی شهید بهشتی و الک قدرت شهید رجایی و را آهن برقی علم و صنعت اولویت با کدومه؟والا من اطلاع دقیقی ازش ندارم…آین نتایج کی میاد؟ نیمه اول یا دوم؟تو خبرها گفته شده نیمه اول

    1. سلام.بازار کار آن محدود به راه آهن و مترو هست.نه متاسفانه مگر در این جاها آشنا داشته باشید که بعد از فارغ التحصیلی استخدام شوید.اکثرا بعد از انتخاب این گرایش در ترم اول یا دوم پشیمان شده اند و بعضی از آنها هم انصراف داده اند.گرایش مدیریت انرژی کمی public تر به نظر می رسد.اگر قصد جذب در بازار کار دارید الکترونیک قدرت بهتر است.

      به لینک زیر مراجعه نمایید در انتها آن در مورد راه آهن برقی توضیحاتی داده شده است:

      http://www.bargharshad.ir/5863/معرفی-تخصصی،سرفصل-دروس-و-دانشگاههای-پ-2/

      در سایت سنجش اعلام شده نیمه دوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا