اخبار کنکور و دانشگاه

اعلام رتبه دانشگاههاي ايراني در 30 رشته/دانشگاههای برتر در مهندسی برق

سرپرست پايگاه استنادي علوم جهان اسلام(ISC) با اشاره به نظام رتبه بندي QS به عنوان يکي از نظامهاي رتبه‌بندي بين‌المللي آخرين وضعيت دانشگاههاي ايراني را در 30 رشته موضوعي در اين رتبه‌بندي تشريح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر جعفر مهراد افزود: نظام رتبه بندي QS يکي از نظامهاي رتبه‌بندي بين‌المللي است که دانشگاههاي جهان را رتبه‌بندي مي‌کند. رتبه‌بندي سال 2014 ميلادي که در 30 رشته موضوعي صورت گرفته براساس ارزيابي 3002 دانشگاه انجام شده است.

وي اظهار داشت : اين نکته حائز اهميت است بدانيم که QS نتيجه رتبه بندي 200 دانشگاه ممتاز را در دستور کار قرار دارد. رتبه‌هاي بعد از 200 در اين نظام رتبه بندي قابل دريافت و قابل مشاهده است، اما در هر حال جزء 200 دانشگاه ممتاز محسوب نمي‌شوند.

رتبه دانشگاه علوم پزشکي تهران در رشته موضوعي پزشکي در دامنه اي بين 400-301

مهراد ادامه داد: رتبه دانشگاه علوم پزشکي تهران در رشته موضوعي پزشکي در دامنه اي بين 400-301 قرار دارد که نشان دهنده بهترين وضعيت موجود در ارتباط با کل دانشگاههاي کشور در اين نظام رتبه‌بندي است. ساير دانشگاههاي کشور در رشته هايي که رتبه آن ها گزارش مي شود بعد از رتبه 400 قرار دارند.

وي توضيح داد: به اعتقادم گرچه انتظارات جامعه آن است که رتبه دانشگاهها به طور کلي و رتبه رشته‌هاي موضوعي به طور اخص در رده‌هاي بالاتر و برتر از ساير دانشگاههاي جهان قرار گرفته و عملکرد بهتري از خود نشان دهند، ولي بايد توجه داشت که نقش‌آفريني در شرايط تحريم و در جمع 3002 دانشگاهي که مورد ارزيابي قرار گرفته است، با تخصيص نامناسب بودجه به دانشگاههاي کشور، کهنگي و فرسودگي آزمايشگاهها وضعيت را براي حضور در رتبه‌هاي بالاي جهاني دشوارتر مي‌سازد.

رتبه دو دانشگاه ايراني در رشته فلسفه

سرپرست ISC ابراز داشت: دانشگاه تهران در رشته فلسفه و دانشگاه آزاد اسلامي ايران در رشته زبان و ادبيات انگليسي رتبه اول کشوري را در بين تمام دانشگاههاي کشور به خود اختصاص داده اند.

وي خاطر نشان کرد: در رشته مهندسي برق و الکترونيک دانشگاههاي صنعتي شريف، تهران، آزاد اسلامي، صنعتي اصفهان و اصفهان به ترتيب رتبه‌هاي اول تا پنجم را کسب کرده‌اند. مهراد عنوان کرد: در رشته پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران، دانشگاه علوم پزشکي مشهد و دانشگاه آزاد اسلامي به ترتيب در جايگاه اول تا سوم در بين دانشگاههاي کشور قرار دارند. در علوم زمين و دريا دانشگاه تهران و دانشگاه شهيد بهشتي تهران رتبه‌هاي اول و دوم کشوري را در اختيار دارند.

رتبه‌هاي اول تا سوم دانشگاههاي صنعتي شريف، تهران و صنعتي اميرکبير در رشته رياضي

وي گفت: در رشته رياضي رتبه‌هاي اول تا سوم به دانشگاههاي صنعتي شريف، تهران و صنعتي اميرکبير تعلق دارد. دانشگاههاي تهران، صنعتي شريف، علم و صنعت ايران، صنعتي اصفهان و صنعتي اميرکبير در رشته‌هاي مهندسي مکانيک و هوا فضا به ترتيب موفق به کسب رتبه‌هاي اول تا پنجم کشوري شده‌اند.

مهراد خاطرنشان کرد: در رشته محيط زيست (علوم محيطي) رتبه دانشگاه تهران در دامنه اي بين 400-301 قرار دارد و بعد از دانشگاه تهران، دانشگاههاي صنعتي شريف، صنعتي گلپايگان، و علم وصنعت ايران به ترتيب رتبه‌هاي دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

وي افزود: در رشته فيزيک و نجوم دانشگاههاي صنعتي شريف، تهران، علوم و فنون کاربردي، صنعتي اصفهان، و صنعتي اميرکبير به ترتيب در جايگاه اول تا پنجم کشوري نشسته اند.

رتبه دانشگاه تهران در رشته محيط زيست (علوم محيطي) در دامنه اي بين 400-301

سرپست ISC گفت: رتبه‌هاي اول تا چهارم در رشته آمار و تحقيق در عمليات به ترتيب به دانشگاههاي تهران، صنعتي شريف، علوم پزشکي تهران، و صنعتي اصفهان تعلق دارد. رتبه کشوري در رشته حقوق در بين تمام دانشگاههاي ايران به دانشگاه تربيت مدرس تعلق دارد. وي عنوان کرد: دانشگاههاي برتر کشور در رشته مهندسي شيمي شامل تهران، صنعتي شريف، صنعتي گلپايگان، فردوسي مشهد و دانشگاه تبريز است. در علوم کشاورزي و جنگل رتبه‌هاي اول تا چهارم در اختيار دانشگاههاي علم و صنعت ايران، شيراز، صنعتي اصفهان و دانشگاه اصفهان است.

مهراد افزود: دانشگاههاي صنعتي شريف، تهران، صنعتي اميرکبير، شيراز و صنعتي اصفهان رتبه‌هاي اول تا پنجم را در مهندسي عمران و سازه به خود اختصاص داده اند. در زيست‌شناسي علوم پزشکي تهران، دانشگاه تهران، صنعتي شريف، شيراز و صنعتي اصفهان در جايگاه اول تا پنجم کشوري نشسته اند.

وي عنوان کرد: رتبه‌هاي اول تا پنجم، در رشته شيمي به دانشگاه تهران، صنعتي شريف، علوم پزشکي تهران، علم و صنعت ايران، و دانشگاه کاشان تعلق دارد. در علم مواد به ترتيب دانشگاههاي تهران، صنعتي شريف، علوم پزشکي تهران، صنعتي اصفهان و صنعتي اميرکبير برترين دانشگاههاي کشور محسوب مي‌شوند. رئيس مرکز منطقه‌اي اطلاع‌رساني علوم و فناوري اظهار داشت: در ارتباطات و مطالعات رسانه‌ها دانشگاههاي تهران، آزاد اسلامي، فردوسي مشهد، تبريز و پيام نور از ساير دانشگاهها برتر هستند. رشته‌هاي علوم سياسي و روابط بين‌الملل، حسابداري، جغرافيا، روانشناسي، داروسازي، تاريخ، اقتصاد و جامعه‌شناسي فاقد رتبه‌اند.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا