منابع کنکور ارشد و دکتری برق

مشاوره و معرفی منابع ریاضی مهندسی کنکور ارشد برق 95

با سلام و احترام

با توجه به نزدیک شدن برنامه مطالعاتی کنکور سال 95 و درخواست داوطلبان سایت برق ارشد تصمیم به معرفی منابع کنکور ارشد برق سال 95 گرفتیم و لازم به ذکر است در طرح مشاوره علاوه بر سطح بندی منابع ، نحوه مطالعه و برنامه مطالعاتی را برای هر درس به طور کامل ارائه می دهیم.

*با توجه به اینکه سایت برق ارشد به طور مستقل فعالیت میکند و وابسته به گروه و موسسه ای نیست بنابراین معرفی منابع در این سایت بدون هیچ گونه جنبه تبلیغی خواهد بود و از این جهت داوطلبان میتوانند با خیال راحت منابع معرفی شده را تهیه و مطالعه را شروع نمایند.

*در معرفی منابع سعی شده است از تجارب مشاوران سایت ، رتبه های برتری سال های گذشته و همچنین نظرات اساتید برتر استفاده شود.

انشاا…که ارائه اینگونه خدمات قدمی هر چند کوچک در جهت موفقیت شما داوطلبان عزیز باشد!

با تشکر

 

عامل اصلی موفقیت در تمام دروس تمرین خیلی زیاد است.این مهم در درس ریاضیات مهندسی نمود بسیار بیشتری دارد.عامل دوم موفقیت در ریاضیات تسلط روی مباحث معادلات گرما و موج و لاپلاس است.منابع زیادی برای این درس در بازار وجود دارند که دست داوطلبان را برای انتخاب بسیار باز گذاشته اند.برای افرادی که در این درس خیلی ضعیف هستند قطعا کلاس پیشنهاد میشود.برای افرادی که در این درس از 100 ، 30به بالا هستند برای شروع جزوه دکتر معتقدی پیشنهاد میشود.کتاب دکتر معتقدی نسخه کامل جزوه ایشان است.این کتاب جزو کتابهای برتر در این درس میباشد.این کتاب سرشار از تستهای تالیفی مبتکرانه است که هر داوطلبی را در هر سطح دانش درگیر خواهد کرد

کتاب دومی که در این درس وجود دارد کتاب مهندس مومن زاده انتشارات راهیان ارشد می باشد.این کتاب به صورت تخصصی برای داوطلبان رشته مهندسی برق نوشته شده است.به نظر بنده مطالعه این کتاب برای همه افراد با هر پایه ی درسی مناسب است.

کتاب دیگری که وجود دارد کتاب مهندس نامی انشارات مدرسان شریف میباشد.این کتاب حاوی تستهای اکثریت گرایشهای مهندسی میباشد.نکته مهم این است که هر داوطلب متناسب با پایه ای که دارد باید یک کتاب را انتخاب کند.این که کدام کتاب را انتخاب کنید بستگی به شما دارد.

نکته آخری که وجود دارد آن است که یادگیری ریاضیات زمان بر است و نباید انتظار داشت با مطالعه یک دوره کوتاه مدت بتوان از پس حل همه تستها و حتی اکثر تستها برآمد.ابتدا درس باید تفهیم شود.سپس به تسلط خواهید رسید.این موضوع را هرگز از یاد نبرید.

 

منابع پیشنهادی سایت برق ارشد:

1- جزوه ریاضی مهندسی دکتر معتقدی

2- جزوه و کتاب ریاضی مهندسی مهندس کریمی انتشارات نصیر

3- کتاب ریاضی مهندسی مهندس نامی انتشارات مدرسان شریف

4- کتاب ریاضی مهندسی مهندس مومن زاده انتشارات راهیان ارشد

5- کتاب ریاضی مهندسی حاجی جمشیدی انتشارات پوران پژوهش

 

(آخرین بروز رسانی 94/7/5)

مهندس روشان شمال

رتبه ۱۹۴ کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال ۹۲ رشته مخابرات سیستم دانشگاه تربیت مدرس رتبه 253 کنکور کارشناسی ارشد و ورودی سال 96 رشته مدارهای مجتمع الکترونیک دانشگاه تربیت مدرس ایشان دارای رزومه ی آموزشی زیر می باشند: ۱تدریس یار درس مدارهای الکتریکی به مدت ۶ ترم ۲تدریس یار درس الکترونیک ۲ و ۳ به مدت ۴ ترم ۳سابقه همکاری در طراحی تست برای آزمونهای آزمایشی در موسسه نصیر ۴طراحی بیش از ۳۰۰ تست تالیفی جدید برای کتاب ” بانک تست تجزیه و تحلیل سیستمها ” انتشارات پوران پژوهش در چاپ ۵ که مولف اصلی آن مهندس امیرعلی مومن زاده می باشد ۵مشاوره در جهت برنامه ریزی کنکور برای دانشجویان از سال ۹۲ ۶تدریس خصوصی دروس مهم مهندسی برق از جمله مدارهای الکتریکی از سال ۹۰ ۷مشاوره تخصصی حول گرایش های مهندسی برق از سال ۹۲

نوشته های مشابه

‫۲۸ دیدگاه ها

  1. پایه قوی در ریاضی مهندسی
    سلام.بنده کتاب معتقدی رو مطالعه کردم می‌خواستم پایم در این درس قوی بشه طوری تو سر جلسه کنکور اصطلاحا” قفل نشم یعنی یه جور شاخ این درس بشم ممنون میشم ۲ یا ۳ کتاب دیگه بعد کتاب معتقدی معرفی کنید که از نظر تست تألیفی پر بار باشد. با تشکر

    1. سلام. بیشتر کتابا توی درسنامه خودشون از تستای تالیفی استفاده می کنند و کتاب مدرسان از این نظر کتاب خوبیه (البته حجم زیادی داره) اما تستای تالیفیش گاهی سختن و سطحی فراتر از کنکور دارن ولی درصورتی که وقت زیادی دارید و میخواین توی این درس خیلی قوی بشین میتونه کمکتون کنه. جلد دوم کتاب ریاضی مهندسی نصیر هم فقط تست داره و کتاب خوبیه. البته یادتون باشه اولویت با تستای کنکور و مرور چندین باره اون هاست.

    2. کتاب ریاضیات مهندسی مدرسان (تالیف حسین نامی) دارای مثال های زیادی در داخل متن میباشد. با مطالعه این مثال ها و نیز تمرین های تالیفی آخر هر فصل میتوانید درصد یادگیری خود را افزایش دهید.

  2. موضوع:کتب محاسبات سریع ریاضی
    سلام.آیا به نظرتون کتب محاسبات سریع ریاضی تاثیری در موفقیت بهتر در کنکور ارشد بخصوص محاسباتش داره.با تشکر

    1. محاسبات کنکور بسیار ساده است و خیلی محاسبات پیچیده ای نداره یعنی بیشتر بر روی مفاهیم استواره مخصوصا تو چند سال اخیر و به نظرم اگر بتونید بیشتر بر روی نکات و مفاهیم مسلط بشید قطعا تأثیرش خیلی بیشتر خواهد بود

    2. سلام. شاید تاثیر داشته باشه ولی مهمتر از فاکتور سرعت محاسبات توی کنکور ارشد دقت محاسبات هست که بهتره تمرکز اصلی تون رو برای بهبود اون بذارید و با تکرار و تمرین زیاد، هم سرعت محاسباتتون زیاد میشه و هم دقتتون.

  3. موضوع:کتب ریاضی 2 و 1
    سلام.می خواستم کتابی رو که با زبان ساده مفاهیم پیش نیاز این درس رو که ریاضی 1 و 2 هستش رو یاد بده و توش مثال های کافی داشته باشه معرفی کنید. باتشکر

    1. برای دروس ریاضی مهندسی و معادلات دیفرانسیل لزومی به مطالعه ریاضی 2 نیست ولی ریاضی 1 رو باید بلد باشین. مثلا تابع،مثلثات، سری،مشتق گیری و انتگرال گیری رو باید بلد باشین . البته لزومی نداره کامل به این مباحث مسلط باشید ولی باید حداقل هایی از این مباحث رو یاد بگیرید. با مطالعه کتابای دبیرستان و یا پی ادف های اموزشی این مباحثی که ذکر کردم (توی اینترنت فراوونه) دیگه لازم نیست کل کتاب ریاضی 1 رو بخونید. البته توی خود کتابای کنکور ارشد در حدی که لازمه این مباحث یاد اوری میشن و جای نگرانی وجود نداره .

  4. با سلام و تندرستی با توجه به اینکه جروه ریاضیات مهندسی دکتر معتقدی رو میخونم برای تست کتابش رو تهیه کنم؟ممنون

    1. سلام.کتاب دکتر معتقدی خیلی وقت هست که چاپ جدید نشده است و قدیمی هست و چند سال است که دکتر معتقدی با پارسه همکاری ندارد.برای تست باید از یک کتاب جدید و بروز ریاضی مهندسی استفاده کنید.بعنوان مثال کتاب جلد 2 ریاضی مهندسی کریمی که شامل مجموعه سوالات است ، سوالات و پاسخهای تشریحی سال های گذشته تمام گرایشها و همچنین سوالات آزمون دکتری به همراه پاسخ تشریحی را شامل می شود.

  5. سلام
    برای کسانی که پایه ای ضعیف دارند یا اینکه اصلا این درس را نخوانده اند و برای اولین بار است که می خواهند بخوانند چه منبعی را پیشنهاد میکنید؟

    یک سوال دیگر
    اول باید درس معادلات خوانده شود سپس ریاضی مهنسی یا اینکه همزمان میشود هر دو را با هم مطاله کرد؟

    لطفا پاسخ دهید

    با تشکر

    1. سلام . تو کتابای کنکور در نظر می گیرن که ممکنه پایت ضعیف باشه . مومن زاده خیلی خوبه می تونی بخونیش .

  6. سلام مهندس
    من از اول تیرماه خوندن رو شروع کردم، از کتاب مهندس نامی استفاده میکنم، الان رسیدم به انتهای کتاب، همون معادله موج و گرما …
    با توجه به اینکه من رشته تحصیلیم برق قدرته و تو اکثر تست های اخر فصل این فصول برا رشته های مکانیک و هوا فضا سوال اومده بنظرتون من باید اینا رو بخونم
    و اینکه گفتین باید کتاب مهندس نامی رو به تفکیک بخونیم لطفا بیشتر توضیح بدین
    مثلا رشته برق قدرت رو اگه میشه توضیح بدین

    1. با سلام خدمت شما.ایرادی نداره که شما تستهای مکانیک و هوا فضا رو حل کنید.منتها ابتدا تستهای برق رو حل کنید سپس به سراغ این تست ها بروید.منظورم این هست که سعی کنید مطالبی که این کتاب خوب توضیح نداده رو از کتاب دیگری بخونید.این کتاب از نظر من آن چنان در مبحث موج،گرما و لاپلاس،بنیادی کار نکرده.

  7. سلام….آخرین ویرایش کتاب مومن زاده چنده و مال کدوم ساله؟؟؟؟ من یه دونه ۹۱ ش رو دارم!

  8. سلام
    برا درس کنترل باتوجه به این که سوالاتش خیلی مفهومی شده و این که من این درسو از الان میخوام شروع کنم برا خوندن، میشه لطفا مباحث مهمی که بیشتر ازش سوال میاد رو معرفی کنید؟ میخوام اگه فرصت نشد فقط سرفصل های مهم رو بخونم. در ضمن منبع خوب برای این درس هم ذکر بفرمایید.
    سپاس.

    1. سلام.مباحث نایکوییست،بُد و مکان هندسی ریشه ها.بنده کتاب آقای دکتر امین رضایی نشر پوران پژوهش و کتاب آقای تقوی نشر راهیان ارشد رو پیشنهاد میکنم.

  9. سلام
    مهندس کتاب مهندس کریمی توی این طبقه بندی شما جایی نداره؟ چون من خیلی وقته از درس دورم و توصیه شده بود که کتاب مهندس کریمی بگیرم. میشه راهنمایی کنید؟

    1. با سلام.کتاب مهندس کریمی برای کسی که مدت زمان زیادی از درس دور بوده است شاید خیلی مناسب نباشد.منابعی که معرفی شده اند توسط خود بنده استفاده شده و جواب گرفته ام.

  10. واقعا ممنون از معرفی منابعتون…
    من در حد و اندازه ایی نیستم که اظهار نظر کنم…ولی از دیدگاه حقیر بزرگترین ضعف یک کتاب ریاضی نداشتن مثال متعدد هستش که کتاب آقای معتقدی چه در ریاضی مهندسی حتی در ریاضی 1 و2 شون هم چیزی به نام مثال دوم و سوم ندارن…ولی نکته ی جالبی که من بارها به اون برخوردم این بوده که وقتی ریاضی مهندسی رو اول از معتقدی خوندم هیچی متوجه نشدم…نامی و کریمی رو موازی خوندم تا مطلب دستم اومده و وقتی دوباره رفتم سر معتقدی دیدم واقعا حرفه ای عمل کرده…تاحالا چند مورد برام پیش اومده که خودمم واقعا تعجب کردم و نمیدونم علتش چیه و چرا؟ البته این رو بگم که کار کم کاری من سر معتقدی نبوده…ممنون میشم اگه کمکم کنید؟
    مهندس نظر شما بزرگوار در مورد ریاضی بدون دخالت دست مدرسان چیه البته بعد از تسلط کامل؟
    بازهم ممنون از معرفی منابعتون…
    سر سیگنال دوباره مزاحمتون میشم…

    1. سلام.مثالها و تمرینات تالیفی کتاب دکتر معتقدی خیلی سطح بالا و حرفه ای هستند.هیچ کتاب ریاضی ای رو با اول نمیشه به سادگی متوجه شد.در مورد کتابی که نام بردید من نظری ندارم.در کل نظر من این است که داوطلب کنکر باید اول درس رو یاد بگیره بعد بره سراغ روشهای دور زدن اون درس

    2. سلام
      من این کتاب را تهیه کردم. کتابی هست کم حجم با کاغذهای گلاسه.
      این کتاب اومده 280 تست کنکوری که میشده سریع و راحت جواب داد را جمع آوری کرده (از همه رشته ها) و سعی کرده اونا را با کوتاه ترین راه ممکن حل کنه که البته اکثر اونا همچنان نیاز به “دخالت دست” دارند و نمیشه به همین راحتی با یک نگاه تست را حل کرد (مگر با تسلط خیلی بالا که اون هم قطعا با خوندن این کتاب کسب نمیشه). در مورد ذهنی حل کردن این نکته را بگم که بالاخره سر کنکور با اون استرس بهتره زیاد به راه های ذهنی اطمینان نکنید و با فونت کوچیک و کمرنگ هم که شده روی کاغذ روند حل مساله را بنویسید تا درصد خطا بیاد پایین.
      در کل کتاب حل سوالات ریاضی بدون دخالت دست زیاد جالبی نیست. برای کسب درصد خوب توی ریاضی راه میانبری وجود نداره. استفاده از همون منابعی که مهندس روشان شمال فرموندن میتونه شما را به درصد ریاضی قابل قبول برسونه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا