اخبار کنکور و دانشگاه

نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۵ اعلام شد/ دانشگاه‌های تهران و شریف در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا

جعفر مهراد رئیس بخش علم اطلاعات و دانش شناسی‌ دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: نظام رتبه بندی شانگهای نتایج رتبه بندی سال 2015 میلادی را منتشر کرد که بر اساس این رتبه بندی، 500 دانشگاه ممتاز جهان طبق معیارهای کمی‌ علمی‌ معرفی‌ شد.

استاد علم اطلاعات افزود: در جدول کلی‌ رتبه بندی نام دو دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌‌شود و دانشگاه تهران با رتبه‌ای در دامنه 300-201 و دانشگاه صنعتی‌ شریف در رتبه‌ای در دامنه 500-401 قرار دارند.

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: رتبه‌های اول تا پنجم به ترتیب به دانشگاه‌های هاروارد، استنفورد، انستیتو فنّ آواری ماساچوست ، برکلی، و کمبریج تعلق دارد.

به گفته مهراد، رتبه‌های ششم تا دهم نیز در اختیار دانشگاه‌های پرینستون، کلتک، کلمبیا، شیکاگو، و آکسفورد است.

چهره ماندگار علمی کشور گفت: در فاصله رتبه‌های 11 تا 17، هفت دانشگاه از آمریکا، رتبهٔ 18 مربوط به یونیورسیتی کالج لندن، رتبهٔ 19 مربوط به دانشگاه سان فرانسیسکو، و رتبهٔ بیست نیز مربوط به موسسهٔ فناوری زوریخ است.

وی ادامه داد: از قاره آسیا، دانشگاه توکیو نخستین دانشگاهی است که در جایگاه 21 نشسته است. در قاره اروپا نیز، دانشگاه کپنهاگ، و دانشگاه پییر و ماری کوری، به ترتیب رتبه‌های 35 و 36 را در اختیار دارند. در منطقه اقیانوسیه، دانشگاه ملبورن حائز رتبه 44 است. نخستین دانشگاه آلمان، دانشگاه هایدلبرگ، رتبه 46 را به دست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه جنوب غرب آسیا، دانشگاه عبری اورشلیم، رتبه 67 را در اختیار دارد. در این منطقه دانشگاه‌های ملک عبدالعزیز و ملک سعود، رتبهای در دامنه 200-151 دارند. سومین دانشگاه عربستان سعودی دانشگاه علوم و فنّ آوری ملک عبداله، در دامنه‌ای بین 400-301 قرار دارد. دانشگاه قاهره نخستین دانشگاه مصر است که آن‌ نیز رتبه‌ای در دامنهٔ 500-401 دارد. از عربستان سعودی چهارمین دانشگاه این کشور، دانشگاه نفت و معدن ملک فهد است، که آن نیز، رتبه‌ای در همین دامنه دارد.

مهراد با اشاره به رتبه دانشگاه‌های ترکیه افزود: از این کشور تنها دانشگاه استانبول که رتبه‌ای در دامنه 500-401 دارد در این نظام رتبه بندی مشاهده می‌‌شود.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا