اخبار کنکور و دانشگاه

دوره‌های ارشد دانشگاه فرهنگیان هدفمند برگزار می‌‌شود

خبرنگار  خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه همانند سایر رشته‌ها از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش و با رعایت تمامی ضوابط این سازمان در آزمون شرکت می‌کنند و تنها تفاوت آن با سایر رشته‌ها این است که متقاضیان این رشته باید حتما در استخدام آموزش و پرورش با سنوات خدمتی سه سال را داشته باشند و پذیرش از نیروهای آزاد در حال حاضر امکان‌پذیر نیست.
وی خاطر نشان کرد: در هیئت اعضای دانشگاه، یکی از موضوعات و سیاستگذاری‌هایی که مطرح است به خدمت گرفتن متقاضیان دارای مدرک کارشناسی است که در استخدام آموزش و پرورش نیستند و بررسی‌ها در این خصوص در حال پیگیری است.
پذیرش مقطع ارشد راهی برای  سازماندهی نیروهای انسانی
معاون آموزشی دانشگاه تصریح کرد: رشته‌هایی که پذیرش آنها در مقطع ارشد قطعی نشده است رشته‌هایی است که حتما مورد نیاز آموزش و پرورش خواهد بود.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر مشکل اصلی نیروهای مازاد بیشتر به دلیل توزیع نامناسب رشته‌ها و محل رشته‌ها و محل خدمت است و پذیرش دانشجو به روش مذکور می‌تواند گامی در جهت سازماندهی این نیروها باشد و به نوعی تخصصی‌تر شدن معلمان را هم در پی خواهد داشت.
معرفی رشته‌های مورد پذیرش
موسی‌پور در خصوص رشته‌ها و پردیس‌های برگزاری آن گفت: برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، 15  پردیس مورد نظر است که در 9 رشته ارائه خدمات می‌کند.
وی رشته‌های مقطع ارشد را آموزش ابتدایی زبان انگلیسی گرایش آموزشی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، الهیات در گرایش‌های قرآن و حدیث و فقه و مبانی حقوق اسلامی، زیست‌شناسی، شیمی، برنامه‌ریزی درسی و تربیت بدنی نام برد.
موسی‌پور همچنین ضوابط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را بر اساس شرایط آموزشی-پژوهشی ذکر کرد و خاطر نشان کرد: دانشجویان بعد از اتمام دوره و ارائه مدرک ارشد بدون هیچ قید و شرطی متناسب با نیاز آموزش و پرورش ارتقای شغلی متناسب با رشته و شغل را پیدا می‌کنند و میزان دریافتی آنان هم با افزایش رو به رو می‌شود.
معاون آموزشی دانشگاه در پایان به این مسئله اشاره کرد: بر اساس اساسنامه هیچ نوع پذیرش آزاد در رشته‌ها نداریم، اما سعی بر این است که حتی کارکنان اداری، ستادی و مدیران در سال‌های آینده امکان پذیرفته شدن را داشته باشند.

برق ارشد

فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته های الکترونیک و فناوری اطلاعات و دانشجوی دکتری ، مشاور کنکور ارشد برق ، مدرس دروس و نرم افزارهای تخصصی برق و IT ، با تجربه 9 ساله در زمینه مشاوره ، برنامه ریزی ، انتخاب رشته از کاردانی تا ارشد ، طراحی سیستم های آنلاین تخمین رتبه و انتخاب رشته برای اولین بار در سال 90 ، طراحی و راه اندازی سایت های دانشگاهی ، آموزشی و فروشگاهی ، راه اندازی سیستم های آموزشی ، آموزش آنلاین و مجازی ، سابقه کار و همکاری با شرکت مهندسی تحقیقاتی و پژوهشی نصیر دانشگاه خواجه نصیر ، دانشگاه مازندران ، بانک صادرات ایران ، شرکت گروه بهمن (مرکز بهمن موتور) ، شرکت های فنی و مهندسی ، انجمن های علمی و تخصصی ، موسسات کنکور ، دانشگاه تهران و مشاور انتخاب رشته کنکور ارشد برق تعاونی سازمان سنجش در سال 93 و...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا